Juoksu / hölkkä; jaksaako miehesi juosta tältä istumalta esim. 5 km? Jaksatko sinä??
tuli lenkillä mieleen, että onko mies "aina" perheen parempikuntoinen...
Kommentit (48)
tänä kesänä, joten vitonen ei tee tiukkaa. Minä olen yleensä päästellyt puolimarat ja lyhyemmät kilpahölkät miestä nopeammin. Mutta sanoisin, että yhtä hyvässä kunnossa ollaan, miehellä on omat vahvemmat alueensa.
minä en. olen ollut useamman viikon flunssassa ja sitä ennen polvivammainen, joten juoksut on minun osalta juostu.
Tai ties vaikka jaksaisinkin, en ole koskaan yrittänyt. Mulla on joku epäselvä polvivamma, ja polvi kipeytyy tosi nopeasti juostessa, enkä uskalla riskeerata sitä. Mies lähti eilen illalla lenkille kokeilemaan, jaksaisiko juosta vielä sen 5km. Tuli takaisin 28 minuutin kuluttua.
mies juoksee n. 7-9 km lenkkejä, minä n. 6-10 km lenkkejä (minä vaihtelen lenkin pituutta enemmän kuin mies).
juoksin 12 km. Ja mä siis juoksen, en hölkkää ;)
Mutta mies on parempikuntoinen. On harrastanut juoksua vuosikaudet (toki taukoja on ollut), normaalikunnossa pystyy juoksemaan ainakin puolimaratonin sen "enempää" treenaamatta.
Minä en pysty kuin 5 km ilman että juoksu muuttuu hölkäksi. Mutta lihaskuntoni on parempi kuin miehen. Treenaamme aivan eri lajeja.
Minä en pysty kuin 5 km ilman että juoksu muuttuu hölkäksi. Mutta lihaskuntoni on parempi kuin miehen. Treenaamme aivan eri lajeja.
erilaisissa "paljonko keho kuluttaa energiaa urheilussa" -laskureissa on usein kohta "juoksu" ja sit siellä vaihtoehdot 8km/h, 10 km/h ja 12 km/h...jne, eli kävely on eri asia kuin juoksu, mut mikä on hölkkää? Tuo 8-10 km/h??
katsokaa vaikka EnergyNet.
Joo ja pystyn juoksemaan - tai hölkkäämään - 5 kilsaa, normilenkit yleensä 6-7 km, miestä ei ole mut ex kykeni juoksemaan helposti 5 km, kävimme usein yhdessä lenkillä.
kuin hätätapauksessa, jos lapsi on pudonnut lampeen tms. Ulkotöitä tekee useamman tunnin putkeen. Itse olen juossut Jalastin ohjelmalla vitosen juoksukuntoon. Tälle viikollekin tulee kolme jumppaa, kävelyä, pyöräilyä ja juoksulenkkiä suunnittelin tälle aamulle.
Lyllerrän, hölkkään, joskus jopa juoksen. Yliravitsemustilassa ei tuntuu raskalle, mutta kun kuntoilee, voi herkutella.
samoin mies. Voi kyllä olla että mies jaksaa minua pidempään.
kyllä multakin 5 km irtoaa, mutta miehelle en pärjää :D
Miehellä on kyllä varmaankin parempi kunto
Suomi (ja tämä palsta) on täynnä normaalivartaloisia, hyväkuntoisia ihmisiä.Tai sitten joku valehtelee. Itse muistelen kouluaikoja, jolloin jo Cooperin testi oli suurta tuskaa.
Minä laiska ja lihava (10kg ylipainoa) sekä odotan akillesjänteen leikkausta. Estää tällä hetkellä jopa kävelyä ja pyöräilyä.
Mies hieman paremmassa kunnossa fyysisesti rankan työn takia.
Kumpikaan ei kuitenkaan vitosta juoksisi.
Vaikka olen joskus vuosia sitten ollut huippukunnossa, niin en ole juossut ikinä lenkkiä. En tykkää juosta.
Vastauksista päätellen Suomi (ja tämä palsta) on täynnä normaalivartaloisia, hyväkuntoisia ihmisiä.Tai sitten joku valehtelee. Itse muistelen kouluaikoja, jolloin jo Cooperin testi oli suurta tuskaa.
Tuskin huonokuntoisia kiinnostaa edes avata koko ketjua, saati sitten vastata. Juoksukin kasvattaa suosiota vuosi vuodelta. Olen kiertänyt 10 vuotta samaa pururataa (ensin kävellen, 6 vuotta sitten aloin juosta), alkuaikoina juoksija oli harvinainen vastaantulija ja nekin oli enimmäkseen keski-ikäisiä miehiä. Nykyään suurin osa vastaantulijoista juoksee ja naisia on vähintään yhtä paljon kuin miehiä. Oli minullekin Cooper tuskaa kouluaikoina, ei ole enää.
taas juossut aktiivisemmin.
Minä pystyisin juoksemaan, mutta ihan hirveää se olisi.
ja juokseekin sen pari kertaa viikossa.
Itse olen 160cm/98kg, joten mun "juoksu" on lyllertämistä, jota harrastan pimeällä myöhään iltaisin kun kukaan ei tule pururadalla vastaan. Mä pystyisin ehkä ton 5km hölkkäämään just ja just jos olis aivan pakko. Mut nyt menee semmoset pari kilsaa helpohkosti, jospa loppusyksystä sit toi 5km olis mullekin mahdollinen peruslenkki.
Jaksaisin mutta gapenottokyky on nyt todella huono koska olen viimeisen vuoden treenannut pelkästään voimaa salilla. Mun juoksut loppui viime kesän helteisiin.
Juoksin 5-15 km lenkkejä pari vuotta.
Mies ei jaksaisi. Kävellen ehkä.
Mies likkuu suht paljon, mutta siltikään ei jaksa juosta paljoa yhteen menoon.
Mä en liiku ollenkaan, joten jaksan juosta ehkä just ja just 100m. :D