Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oh hoh mitä juttuja - Nämä ovat pahimmat naapurityypit

Vierailija
18.07.2012 |

Iltalehti.fin lukijat kertoivat kokemuksiaan karmeimmista naapureista. Tietyt naapurityypit toistuivat vastauksissa: Liian utelias naapuri vie hermot, liian meluisa vie yöunet ja joidenkin naapuri valittaa jatkuvasti aiheesta kun aiheesta.

Kyttääjä

Naapurissa asuu mies, joka puuttuu jokaisen asiaan, mitä olla saattaa ja on uteliaisuuden huippu. Hän päivystää pihalla aamuisin katsomassa mitä tapahtuu, tonkii roskiksia ja ihmisten roskapussien sisältöä ja tietää tätä kautta mielestään naapureista kaikki. Hän on olevinaan luonnonsuojelija, mutta itse syöttää pikkulintuja pihapiirissä, mikä on kiellettyä. Marinka

Yläpuolellani asui 40-vuotias rouvashenkilö, jonka ystävällisyys alkoi saada hieman pelottaviakin piirteitä. Hän sattui lähtemään asunnostaan usein sattumalta samaan aikaan, juoksi minut kiinni ja pitkät ajat jututti, vaikka minulla oli kiire. Tämä tapa itsessään oli vielä siedettävä, hieman omituinen, mutta ei häiritsevä. Muutaman kuukauden asumisen jälkeen näissä juttutuokioissa alettiin käymään läpi pelkästään minun henkilökohtaisia asioitani. Erikoista siinä tosin oli se, että ne olivat asioita, joita en todellakaan ollut naapurilleni kertonut missään tilanteessa, vaan hänen oli täytynyt salakuunnella minua. Hän tiesi jos olin ollut kipeä, jos olin riidellyt kumppanini kanssa, mistä olin kotoisin, perheeni asioita, mitä tein iltaisin jne. Lopulta tulin todella vainoharhaiseksi siitä, miten ihmeessä nainen tiesi kaiken. Sitten tajusin, että pidin usein tuuletusikkunaa ja parvekkeen ovea auki, jolloin saatoin ohimennen itsekin kuulla jotain puheensorinaa muista asunnoista jos heillä oli tuuletus samaan aikaan käynnissä. SS

Valittaja

Naapurin rouva toi syksyllä säkillisen lehtiä meidän roskiksen luo. Lapsille sanoi, kuinka on tuuli kuljettanut meidän lehdet hänen puolelleen. Minä kun en kerennyt ajoissa haravoida vauvan hoidolta. Mieheni kippas lehdet meidän pihaan ja vei säkin ja narun takaisin rouvalle siististi viikattuna. Sen jälkeen oli hiljaista vähän aikaa.. Naapuri

Rakensin pienen tiiligrillin joka meni vahingossa naapurin puolelle koska rajamerkki oli kadonnut enkä tiennyt missä tarkka rajalinja kulkee. Naapuri purki sen grillin ja siirsi tiilet meidän tontin puolelle. Kyllä oli tosi nipot naapurit

Samassa rapussa, samassa kerroksessa asui myös eräs täti-ihminen. Yksinäinen nainen, jonka luona ei liion kukaan vieraillut. Enkä kyllä näin jälkeen päin ihmettele miksi. Ensimmäisen kerran tapasin naisen, kun hän muuttopäivänämme käveli asuntoomme sisälle olohuoneeseen ja kysyi "Minkäslaista porukkaa tähän tällä kertaa muuttaa?". Kun selvisi, että minä avopuolisoni kanssa oli kyseiseen kolmioon muuttamassa, täti tokaisi vihaisesti "Onko teillä lapsia?". Vastauksen saatuaan hän tuhahti ja marssi tiehensä. Ei meillä lapsia ollut. Onneksi. Naisella oli tapana huutaa ikkunasta normaalisti leikkiville lapsille ja heidän vanhemmilleen. Pyörät on kivoja

Möykkääjä

Naapureillamme oli tapana pitää aika monesti pippaloita. Melu oli kauheaa ja vaikka asumme omakotitalo alueella, meteli kuului selvästi kotiimme sisälle. Hirvittävintä siinä oli se, että heillä on 4-vuotias tytär! Kerran kävimme mieheni kanssa heidän ovellaan asti ja ilmaisimme, että melu on liian kova ja ajattelisivat omaa tytärtään. Mies paiskasi oven kiinni ja musiikki hiljeni. Seuraavana aamuna kun olimme mieheni kanssa tekemässä pihatöitä, niin naapurimme ajaa kaverinsa kanssa autolla talomme ohitse ja kohdallamme päätti vilauttaa meille paljaan takamuksensa! Äly hoi, älä jätä!

Asumme helvetillisessä kerrostalossa pienen lapsen kanssa ja kuuntelemme öisin yläkertalaisen pattereiden tahallista hakkaamista koska hän haluaa ärsyttää seinänaapuriaan. Seinänaapuri vastaa aamuisella musiikilla. Oma seinänaapurimme huudattaa musiikkia bassot täysillä niin että aamusta alkuyöhön kuuluu leivänpaahtimemme surina. Melkein joka ikinen päivä talossa on juhlia. seinät kaatuu

Kiusaaja

Asuin ennen kerrostaloasunnossa toisessa kerroksessa, ja yläpuolella asuvalla naapurillani oli jostain syystä tapana roikkua parvekkeeltaan käsivarsiensa varassa. Tein hänestä ilmoituksen poliisille, mutta asialle ei tehty mitään. Kerran hän tiputtautui parvekkeelleni. Pidin parvekkeen oven visusti lukossa, mutta hän takoi ikkunaa ja yritti saada ovea auki. Lopulta hän rikkoa toisen parvekkeen oven ikkunan, heitti parvekkeella olevan tuolini alas ja virtsasi parvekkeen nurkkaan. Sen jälkeen hän kiipesi räystästä pitkin takaisin omaan asuntoonsa. Sain korvauksen kotirauhan rikkomisesta ja ilkivallasta. ihmeellisiä

Naapurissa asui vanhempi mieshenkilö, joka hakkasi oveani päivisin saadakseen koirani haukkumaan. Ihmettelin aluksi miksi kirjaimet tippuvat nimikyltistäni. Hän lähetteli nimettömiä haukkuma- ja uhkauskirjeitä useasti. Soitti poliisit lopettamaan koirani kaksi kertaa. Onneksi pystyin puolustautumaan, koska koirani ei todellakaan haukkunut kuin silloin, kun hän hakkasi oveani. Onneksi muut naapurini olivat normaaleita.Kuulin myös, että edellinen naapuri oli joutunut hänen uhkailunsa ja ilkeilynsä takia muuttamaan. Minäkin muutin pois asunnosta ja koko kaupungista. Hän jäi terrorisoimaan muita. haukkuva koira

Naapuri alkoi terrorisoida parkkipaikalla. Hän kolaili lumia autoni päälle, siirteli vieraspaikkakyltin paikalleni jotta muut ajoivat minun paikalleni.

Kauhujen naapuri?

Koirallemme ilmestyi kahteen otteeseen kuonoon pistohaavat. Ihmeteltiin kovasti, mistä ovat tulleet. Reiät olivat kuin talikosta tulleita. Tarkastimme tonttiamme kiertävän koira-aidan, muttei mikään kohta näyttänyt siltä, että olisi voinut haavat aiheuttaa. Viime talvena olimme ulkona, ja kuului koiriemme haukuntaa naapurin suunnalta. Menimme lähemmäs, ja siellähän oli naapurin mies, joka sohi verkkoaidan läpi koiriamme sähisten samalla: "menetkös siitä, saatana". Silloin tajusimme, mistä aikaisemmat haavat olivat tullet.

Naapurin vanha eläkeläisukko ajoi autollaan lasteni lelujen päälle, paukutti kattilankansia seinän takana, samoin pihallaan ulkoillessani lasteni kanssa. Meteli oli kova. Kerran sain napattua kaksivuotiaan lapseni tien varresta viime tipassa, kun mies kiihdytti autollaan vauhtiaan kohdallamme. Hän heitti ison kiven keskelle ajoväyläämme, lähestulkoon autokatokseemme. Mies haukkui lapsiani pennuiksi, jotka häiritsevät.

http://www.iltalehti.fi/asuminen/2012061415705432_an.shtml

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä