Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nelihenkinen perhe asua kolmiossa lasten aikuistumiseen asti? miksi/miksi ei?

Vierailija
17.07.2012 |

miksi itse et asuisi alle 80 neliöisessä kolmiossa kahden lapsen kanssa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ei ole ihan pakko, en haluaisi noin pienessä asua. Minusta on kiva että lapsilla on omat huoneet, lisäksi aikuisilla makuuhuoneen lisäksi erillinen työhuone. Mutta jos taloudellinen tilanteemme huononisi ja joutuisimme kolmioon 7 h+k omakotitalostamme, ei se mikään mieletön katastrofi olisi.

Vierailija
2/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aiomme asua kolmen lapsen kanssa 88m2 neliössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheemme asui 65 neliön kolmiossa ja meitä oli kolme lasta. Kun minä muutin pois kotoa 19-vuotiaana saivat pikkuveljeni minun huoneeni. Tuohon asti siis minulla ainoastaan oli ollut oma huone. hyvin meni tuohon asti, vaikka ahdasta oli.

Vierailija
4/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme itse samankokoisessa asunnossa 2 lapsen kanssa. Lapsilla on omat huoneet ja itse nukumme olohuoneessa. Omalla kaverilla oli samanlainen järjestely ja hyvin toimi. Heillä vanhemmat nukkuivat vuodesohvalla mutta meillä ei siihen haluta rueta. Sängyssä on olkkariin sopiva nätti päiväpeitto joten ei sänky tuossa kauheasti haittaa ja meidän olkkari on suht iso.

Vierailija
5/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyykö noin pienestä asunnosta säilytystilaa? kodinhoitotilaa?

Vierailija
6/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2+2 on neliö ja tätä pienempi asunto olisi mahdollinen vain jos olohuone olisi niin "iso", että me vanhemmat nukkuisimme olohuoneessa ja lapsilla (tyttö ja poika) olisi sitten omat huoneet.

Minulla ja miehelläni on aina lapsuudessa ollut omat huoneet ja tämän haluan suoda myös omille lapsilleni varsinkin kun nyt ovat jo murkkuja.

Vierailija
7/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikone on vessassa, pyykit kuivataan alakerran kuivaushuoneessa. Vessassa on myös likavaatekaappi.

Vierailija
8/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 80 neliötä neljälle ei ole edes kovin ahdas. Itse laittaisin varmaan lapset jakamaan yhteisen huoneen.

Vierailija
9/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 80 neliötä neljälle ei ole edes kovin ahdas. Itse laittaisin varmaan lapset jakamaan yhteisen huoneen.

Sitten kun ikää on lapsilla 13-18 vuotta, ovat he varmasti niin tyytyväisiä tilanteeseen, että eivät malta kotoa lähteä laisinkaan.

Vierailija
10/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ja tulevaisuudessa. Esikoinen on murrosiässä, pienempi aloittaa koulun.

Vierailija
11/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme itse samankokoisessa asunnossa 2 lapsen kanssa. Lapsilla on omat huoneet ja itse nukumme olohuoneessa. Omalla kaverilla oli samanlainen järjestely ja hyvin toimi. Heillä vanhemmat nukkuivat vuodesohvalla mutta meillä ei siihen haluta rueta. Sängyssä on olkkariin sopiva nätti päiväpeitto joten ei sänky tuossa kauheasti haittaa ja meidän olkkari on suht iso.

Emme todellakaan ajatelleet muuttaa isompaan asuntoon, tämä on meille juuri hyvä vaikka sänkymme olohuoneessa onkin.

Vierailija
12/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakouluikäinen poika jakaa ison makkarin tarhaikäisten kaksostyttöjen kanssa.

Minulla ja miehellä oma makuuhuone, johon siis tulee vauvalle oma nurkkaus, kunhan hän syntyy vuoden lopulla.

Säilytystilaa ei tosiaan ole paljon - meillä olen se, jolla ei ole vielä omaa kaappitilaa vaatteille, mutta aikeissa tehdä yhdestä kirjahyllystä meidän huoneeseen minulle vaatekaappi. Vauvalle tulee meidän makkariin oma hoitotaso ja lipasto, johon hänen vaatteensa laitetaan.

Lähiaikoina aikomus on käydä läpi tyttöjen ja pojan vaatteet ja heittää pienet ja muuten huonokuntoiset menemään. Samoin tehdään lelujen ja muun tavaran kanssa. Onneksi tässä on vielä aikaa ennen vauvan syntymää. :)

Vierailija
13/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmiossa siihen saakka, kun lapset olivat 6v. ja 10v. Lapset jakoivat yhteisen huoneen.

Suurin ilo 4h+k uudessa kodissa oli kaksi wc:ä!

Aika hektisiä aamut ovat, jos neljä ihmistä lähtee samoihin aikoihin töihin ja kouluun ja kodissa on yksi kph/wc.

Ihmettelen pohjapiirroksia katsellessani, miksi usein kolmion ainoa wc on saunan pesuhuoneessa! Se,jos mikä, on mielestäni rajoittava asia varsinkin isojen lasten perheessä, kun mietitään kodin toimivuutta ja huoneiden määrää.

Vierailija
14/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjaratkaisu, mahdolliset lemmikkieläimet, harratukset ja muut varastointitilat. Esimerkiksi yhden moottoripyöräharrastajan välineet voivat viedä aika ison tilan, samoin isot koirat.

Vierailija
15/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin ja veljeni on mua 3,5 vuotta vanhempi. Nyky kakarat voi kyllä olla vaativaisempia, mutta voi mun mielestä nykyäänkin.

Vierailija
16/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin pari vuotta sitten neljän lapsen yh:ksi ja asuin lasten kanssa n. 9kk kolmiossa, kun isompaa ei löytynyt. Hyvin mahduttiin, kolme isointa lasta (silloin 4v, 6v ja 8v) jakoivat toisen makuuhuoneen, toinen oli mulla ja vauvalla.

Saatiin kuitenkin 4h ja keittiö, ja voin sanoa, että elämänlaatu nousi huimasti, ja lasten tappelut väheni puoleen.

Vierailija
17/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viisihenkinen perhe niin aikoo tehdä ja neljättäkin yritellään. Ei se onni ole neliöistä kiinni :)

Vierailija
18/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki kunnioittavat toistensa yksityisyyttä ahtaudesta huolimatta, niin no problems.

Vierailija
19/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla pitää olla niin valtavasti tilaa nykyään.

Meillä oli 3mh kun asuin kotona ja parhaimmillaan meitä asui siellä 11. Äiti ja isä yhdessä, pojat yhdessä ja tytöt yhdessä huoneessa. Ja oli ikävä niitä aikoja sitten kun väki väheni ja "joutui" yksin nukkumaan.

T: 20v äiti

Vierailija
20/22 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustassa hyvällä alueella 80 neliön kolmio maksaa kevyesti puoli miljoonaa, ja sillä saa maaseudulta valtavan ja upouuden omakotitalon. Mitä nyt kukakin arvostaa.... itse ottaisin mieluummin sen stadin keskustan kolmion kuin 350 neliötä kodinhoitotiloineen keskeltä ei-mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän