Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi parisuhde, miehen lapset ja miehen ex -jorinaa

Vierailija
16.07.2012 |

Olen tuoreessa parisuhteessa miehen kanssa, jolla kaksi lasta. Itselläni yksi. Olemme tavanneet lasten kanssa ihan "kavereita" eli lasten edessä emme edes koske toisiimme jne.

Pidin lasten äitiä ihan järki-ihmisenä mutta nyt kuulin, että hänellä on ollut vaikea hyväksyä tätä ja on kiukutellut siitä, että olemme nähneet miehen kanssa useamman kerran.

Meillä on siis yhteinen tuttu keneltä tämän kuulin.

Nyt mulla on aika ristiriitainen olo. Olimme sopineet huomiseksi "treffit" isoon leikkipuistoon, mutta nyt huomaan, että minulla on syyllinen olo nähdä miestä. Pitäisikö vaan karistaa syyllisyys vai olla näkemättä miestä lasten kanssa?

Toisaalta ajattelen, että tämä on miehen ja hänen exänsä välinen juttu, jos joku ongelma on joten minun ei mielestäni tarvitse tehdä mitään ratkaisuja. Mutta silti poden syyllisyyttä, raivostuttavaa!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai okkei, se seurustelu on pikemminkin ihana asia, mutta se, että hommaan sekoitetaa lapset. Tapaillaan lasten aikana, yritetään peittä tunteita siinä onnistumatta, lapset puhuu miten isä ja XXX ovat rakastuneita.

Nää kaksi ei vaan tajua, että lapset vaistoaa.

Minusta siis suhde exällä olisi ok, JOS siihen ei sotketa alkuvaiheessa lapsiamme. Ja tämän ole tuonut esille exällekkin.

Minullakin on ollut pitkäaikainensuhde, mutta lapset eivät ole nähneet häntä vaikka tapailtu kohta vuosi.

Vierailija
22/34 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille muille kaveri oli exän uusi miesystävä, lapsille "se yksi meidän naapuri".

Mahtoi siinä pienillä lapsilla olla ihmettelemistä, kun naapurin setä mm. yöpyi äidin luona. Pikkutyttö kertoi minulle joskus, miten näki "naapurin" nukkuvan äidin kanssa samassa sängyssä (vaikka salaa oli sinne pujahtanutkin, kyllä lapsi tuollaisenkin huomaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ex haluaa esitellä uuden rakkautensa lapsille, hän voi tehdä sen ihan vapaasti minkään estämättä. Se voi tuntua toisesta vanhemmasta ikävältä, etenkin jos erosta ei ole vielä päässyt täysin yli. Tämä on kuitenkin täysin toisen vanhemman asia.

Tämä siis normaalitapauksessa, jossa lasten näytille ei tuoda jokaista yhden illan tuttavuutta eivätkä lapset joudu alttiiksi millekään, mikä ei olisi heidän kehitystasolleen sopivaa.

Vierailija
24/34 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ex haluaa esitellä uuden rakkautensa lapsille, hän voi tehdä sen ihan vapaasti minkään estämättä. Se voi tuntua toisesta vanhemmasta ikävältä, etenkin jos erosta ei ole vielä päässyt täysin yli. Tämä on kuitenkin täysin toisen vanhemman asia.

Tämä siis normaalitapauksessa, jossa lasten näytille ei tuoda jokaista yhden illan tuttavuutta eivätkä lapset joudu alttiiksi millekään, mikä ei olisi heidän kehitystasolleen sopivaa.

Minä olen päässyt erosta yli, itseasiassa sitä halusinkin. En vaan tajua miksi pitää sekottaa lapset näihin säätöihin. Joku varmaan voi valaista?

-24-

Vierailija
25/34 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt sekoitettu?

Eksäsi on tavannut naisen ja seurustelevat, lapsesi ovat siis tavanneet naisen yms. Mitä säätöä siinä on? Kaikki alkaa jostain, lapsesi ovat mukana alusta asti. Toisin kuin sinun ja kumppanisi suhteen, lapset astuvat kuvaan vasta... niin milloin? Kun menette kihloihin?

Vierailija
26/34 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä se on exän asia, mun ex kun muutti meiltä suoraan uuden luo... Arvatkaas oliko lapset sekaisin? Että miksi isi asuu mieluummin tuon naisen kanssa? Jaa a... Yritä siinä itsekin vielä hiukan palasina selittää lapselle jotain mikä ei mustamaalaisi isää...

Vierailija
27/34 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt sekoitettu?

Eksäsi on tavannut naisen ja seurustelevat, lapsesi ovat siis tavanneet naisen yms. Mitä säätöä siinä on? Kaikki alkaa jostain, lapsesi ovat mukana alusta asti. Toisin kuin sinun ja kumppanisi suhteen, lapset astuvat kuvaan vasta... niin milloin? Kun menette kihloihin?

Mutta riippuu siitä, kuinka kauan suhde on ollut olemassa, milloin kannattaa uusi tuoda kuvioihin mukaan. Ei ehkä kuitenkaan ihan alusta alkain. Jos se kariutuukin. Tiedän tapauksen, jossa lapsille on esitelty iskän uusi aika aikaisessa vaiheessa. Suhde meni puihin, mutta isä ei ole vaivautunut kertomaan lapsilleen, että näin kävi. Lapset ovat vieläkin ihmeissään, miksei sitä uutta enää koskaan näy.

Toisaalla tiedän tapauksen, jossa äidin uusia on esitelty useampi parin vuoden sisään lapsille. Tai sama mies on käynyt ja lähtenyt kolmeen-neljään kertaan.

Jokainen näistä kerroista on lapsille kriisin paikka. Tosin tajuan senkin, että jos lapset asuvat melkein vain ja ainoastaan äidillä, uusi ihminen tulee helpommin kuvioihin aikaisemmin kuin sillä etä-isällä.

Vierailija
28/34 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten tietävät, että isä muutti suoraan toisen naisen luo.

Kysyn tätä siksi, että tässä asiassa väärinkäsityksen vaara on suuri. Esimerkiksi oma mieheni oli minuun rakastunut lähtiessään pois pariskunnan yhteisestä kodista. Vaimo oletti, että mies muutti minun luokseni. Totuus oli aivan toisenlainen: mies vuokrasi itselleen yksiön ja itse asuin vielä silloisen aviomieheni kanssa. Olin kyllä itsekin mieheen ihastunut jo silloin, mutta mitään suhdetta meillä ei tuolloin ollut, seksistä puhumattakaan. Silti minua huoriteltiin ja miestä pukiteltiin.

Ex-vaimo on edelleen vakuuttunut siitä, että mies muutti suoraan luokseni. Mies antoi naisen pitää illuusionsa. :D

Vierailija
29/34 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittoni päättyi muutama vuosi sitten kolmanteen osapuoleen miehen puolelta.

Olen itse avioerolapsi ja muistan kuinka vaikeaa vanhempien vihamielisyys ja riitely olivat.

Mutta oman eroni aiheuttuma tunnemyrsky, viha, suru ja katkeruus olivat ja ovat osittain edelleen niin mahtavia, että melkein pyyhkäisivät minut, suht järkevän ja empaattisen ihmisen mukanaan.

Jo pelkästään lähes 20 vuotta pitkän liiton kaatuminen oli jo itsessään valtava kriisi. Lisäksi päälle lasten suru ja ydinperheen hajoaminen. Tähän vielä tieto, että elämänkumppani ja paras ystäväni olikin pitkään pettänyt ja valehdellut. Ihmisestä, jonka kanssa olin luullut viettäväni loppuelämäni, oli tullut minulle joku täysin vieras.

Exäni muutti suoraan uuden rakkautensa luo ja halusi heti miten esitellä tämän lapsille. En osaa sanoin kuvailla miltä se tuntui. Exän uusi meni perheemme ja lastemme edelle, millään muulla ei ollut mitään väliä.

Kun minä sitten reagoin kaikkeen tähän negatiivisesti, olin sitten se vaikea exä.

Sanoisin, että harvemmiten mustasukkaisuus on syynä exien kipuilulle. Harva varmaan haluaa sitä entistään takaisin. Väitän, että suurimmat syyt ongelmiin on huonosti hoidettu ero ja selvittämättömät välit. Plus suru sen oman ydinperheen menetyksestä. Huoli lapsista. Sekä tunne siitä, että joku vie sinun "paikkasi".

Muistan aikoinaan ensimmäinen joulun eroni jälkeen. Lapset olivat joululounaalla anoppilassa ja exän uusi tosiaankin kirjaimellisesti istui juhlapöydässä minun paikallani. Emme olleet silloin edes virallisesti eronneet, mutta minut pyyhittiin heti suvun kartalta.

Neuvoisin, että tapaat miestä aluksi ilman lapsia. Myöhemmin kun lapset tulevat mukaan, pidät aluksi erittäin matalaa profiilia ja annat lasten äidin tottua ajatukseen. Ajan myötä tilanne sitten normalisoituu.

Vierailija
30/34 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten tietävät, että isä muutti suoraan toisen naisen luo.

Kysyn tätä siksi, että tässä asiassa väärinkäsityksen vaara on suuri. Esimerkiksi oma mieheni oli minuun rakastunut lähtiessään pois pariskunnan yhteisestä kodista. Vaimo oletti, että mies muutti minun luokseni. Totuus oli aivan toisenlainen: mies vuokrasi itselleen yksiön ja itse asuin vielä silloisen aviomieheni kanssa. Olin kyllä itsekin mieheen ihastunut jo silloin, mutta mitään suhdetta meillä ei tuolloin ollut, seksistä puhumattakaan. Silti minua huoriteltiin ja miestä pukiteltiin.

Ex-vaimo on edelleen vakuuttunut siitä, että mies muutti suoraan luokseni. Mies antoi naisen pitää illuusionsa. :D

ja tiedän asian siksikin koska minulle kerrottiin.

Vierailija
31/34 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei ole antaneet sitä karvaista ja löysää vittuaan....hohhoijaa...

Jos eroaisimme mieheni kanssa, suurin huoli olisi lapset. Eli se, miten lapset pärjäisivät isänsä uusien suhteiden kanssa. Minulle olisi aivan sama, mutta kun rakastan lapsiani enemmän kuin mitään, totta ihmeessä minua kiinnostaisi uudet äitipuolikokelaat. Heidän kanssaanhan lapset viettää aikaa.

Ja varsinkin kun täältä ja ero.net palstalta saa lukea niin paljon nyxien haukkumista, kuinka ne kamalat miehen exän kakarat on aina tiellä ja se vittumainen exä on tahallaan vääntänyt niitä kakaroita ja tunkee niitä tahallaan pilaamaan heidän uutta rakkauttaan.

Totta kai sitä haluaa lapsilleen parasta ja toivoo, että miehen uusi olisi kiva ja mukava nainen, joka suhtautuisi edes hiukan inhimillisesti lapsiin kun ne on kuitenkin päästettävä sinne isänsä luokse.

Moni eronnut tuttuni suree sitä, että lapset kotiin tullessa isänsä ja uusien tyttöystävien luota ovat niin sekaisin. Siellä on kuultu ja nähty niin monenlaista, mitä lasten ei tarvitsisi nähdä. Nyxien mustasukkaisuus miehen entisiä lapsia kohtaan voi todella olla kauheaa ja isä ei saa koskaan tietää, millaista käytöstä tämä äitipuoli pitää kun isä ei ole paikalla. Lapsia haukutaan, niille vittuillaan, niitä tukistetaan, niiden oikeaa äitiä haukutaan jne...

Lapset kärsii aina erossa ja jos meille ero jostain syystä tulisi, haluaisin totta kai, että mieheni löytäisi mukavan ja fiksun ihmisen, kenen kanssa lapsillamme olisi turvallista olla.

Vierailija
32/34 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exät on aina syyllisiä ja kateellisia ja mustasukkaisia ja läskejä paskiaisia

Se koira älähtää jne...?

Vierailija
33/34 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin asiaa kysellyt nro 31.

Vierailija
34/34 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exät on aina syyllisiä ja kateellisia ja mustasukkaisia ja läskejä paskiaisia

Se koira älähtää jne...?

Ai niin, tämähän on av. ;)

Me olemme miehen ja lapsien (hänen ja omani) kanssa tavanneet lähinnä lasten leikkipaikoilla ehkä 5-6 kertaa, eli paikoissa joissa muutenkin kävisimme lasten kanssa. Kumpikaan ei käy toisen kodissa siten, että lapset olisivat paikalla. Lasten nähden emme lepertele emmekä koskettele, olemme vain kavereita.

Itsestäni tuntuisi oudolta, jos en tapaisi miehen lapsia lainkaan tai hän ei minun lastani. Ymmärrän, että jotkut näin tekevät, mutta itse haluan tutustua "koko pakettiin". Lapset ovat kuitenkin paljon isänsä kanssa ja itse olen totaali-yh. Suhde on kuitenkin kehittymässä vakavaan suuntaan, joten ei tässä pelkästään enää tapailla.

En ole myöskään syyllistämässä exää, yritän vain hakea eri näkökulmia, että olisi helpompi ymmärtää. Minusta vaan tuntuu pahalta nähdä hänen lapsiaan jos hän ei ajatuksesta pidä. Järkeni silti sanoo, että hänen on vain totuttava ajatukseen.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme