Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaupoissa ei myydä naudan suikalelihaa?

Vierailija
16.07.2012 |

sitä marinoitua broileria löytyy joka lähtöön, mutta marinoimatonta nautaa saa suurennuslasin kanssa hakea.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.snellman.fi/fi/tuotteet/naudan-paistisuikale

Aina löytyy, missä ihmeessä asut..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupoilla ei ole varaa pitää isoa valikoimaa, otetaan sitä mikä varmasti kuapaksi menee. Ja Siwankin hyllytys maanlaajuisesti päätetään Helsingissä. Kaupoilla ei ole sanavaltaa. Tai näin sanoi ex-lähikauppani kauppias.

Vierailija
4/7 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakaan en itse osta valmiiksi suikaloitua lihaa, siihen tungetaan huonolaatuisia lihoja joukkoon (leikkuujämiä). Parempaa saa, kun näkee minuutin vaivaa ja leikkaa itse. Bakteeripintojakin tulee vähemmän, kun lihan leikkaa vasta juuri ennen valmistusta.

Vierailija
5/7 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi suikaloidut on sitkeää sontaa, ei meillä kukaan söisi. Äkkiä ne suikaloi.

Vierailija
6/7 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi suikaloidut on sitkeää sontaa, ei meillä kukaan söisi. Äkkiä ne suikaloi.

Itse pitää kasvattaa. Äkkiä ne kasvaa.

Vierailija
7/7 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että syy vähäiseen valikoimaan on:

-vähäinen kysyntä vert. kanan liha

-kalliimpi hinta vert. kanan liha

-marinoitua p*askaa ostaa yllättävän moni.

Prismassa valikoima ihan ok, toki minimaalinen verratanu kanaan, mutta 2-3 vaihtoehtoa yleensä on. Citymarketissa yleensä 1 vaihtoehto, mikä vielä aika usein loppu...

Lihatiskiltä usein myös saa, mutta itse suosin valmiiksi pakattuja siksi, että käyn harvoin kaupassa, hyvä tietää kauanko liha säilyy, tiskiltä ostettuna kun mitään "parasta ennen" päiväystä ei tule.

Ja kannattaa muistaa, että ns. huonoistakin lihanpaloista saa hyvää, JOS osaa valmistaa ne. Naudan suikaleet (ne mitä ostan) ovat hyviä ja tulee ihanan mureita, mutta olen joskus toista merkkiä ostanut, ja silloin ei ollut niin hyvälaatuista lihaa mitä tav. ostamallani merkillä on. Mutta pidempi haudutusaika sai lihan ihan ok tasoiseksi, toki jos wokkia tmv. olisi tehnyt niin ei olisi toiminut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi