Miksi ihmiset puhuu lapsistaan
"tyttö", "poika", "neiti", "herra","esikoinen", "kuopus"
Sen ymmärrän, jos puhuvat näin esim. Facebookissa, jossa saattaa olla kavereina tuntemattomampiakin "kavereita", mutta kun puhuvat näin yksityisviesteissäkin ja ihan livenäkin ja tosiaankin tiedän heidän lastensa nimet. Mikseivät voi puhua nimillä?
Kommentit (6)
se olisi lapsen korostamista, jos aina puhutaan nimillä. Kissan hännän nostamista, ylpeilyä. Sillä neidittelyllä pehmennetään keskustelua. Siksi.
se olisi lapsen korostamista, jos aina puhutaan nimillä. Kissan hännän nostamista, ylpeilyä. Sillä neidittelyllä pehmennetään keskustelua. Siksi.
Mun mielestä tuo neidittely on hassua. Tulee mieleen 50-luvun Suomi-filmit.
Vaikka olen kuullut työkavereitteni lasten nimet useita kertoja en koskaan muista niitä. Tämän vuoksi en odota että hekään muistasivat meidän lasten saati puolisoni nimet. Siksi on selvempää puhua pojasta tai esikoisesta kuin Pekasta.
Vaikka olen kuullut työkavereitteni lasten nimet useita kertoja en koskaan muista niitä. Tämän vuoksi en odota että hekään muistasivat meidän lasten saati puolisoni nimet. Siksi on selvempää puhua pojasta tai esikoisesta kuin Pekasta.
Kuinka huonomuistisena minua pidetään?
En osaa eritellä syytä, tuntuu tulevan ihan luonnostaan.