Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset puhuu lapsistaan

Vierailija
15.07.2012 |

"tyttö", "poika", "neiti", "herra","esikoinen", "kuopus"

Sen ymmärrän, jos puhuvat näin esim. Facebookissa, jossa saattaa olla kavereina tuntemattomampiakin "kavereita", mutta kun puhuvat näin yksityisviesteissäkin ja ihan livenäkin ja tosiaankin tiedän heidän lastensa nimet. Mikseivät voi puhua nimillä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa eritellä syytä, tuntuu tulevan ihan luonnostaan.

Vierailija
2/6 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on vaan nulikoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olisi lapsen korostamista, jos aina puhutaan nimillä. Kissan hännän nostamista, ylpeilyä. Sillä neidittelyllä pehmennetään keskustelua. Siksi.

Vierailija
4/6 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olisi lapsen korostamista, jos aina puhutaan nimillä. Kissan hännän nostamista, ylpeilyä. Sillä neidittelyllä pehmennetään keskustelua. Siksi.

Mun mielestä tuo neidittely on hassua. Tulee mieleen 50-luvun Suomi-filmit.

Vierailija
5/6 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen kuullut työkavereitteni lasten nimet useita kertoja en koskaan muista niitä. Tämän vuoksi en odota että hekään muistasivat meidän lasten saati puolisoni nimet. Siksi on selvempää puhua pojasta tai esikoisesta kuin Pekasta.

Vierailija
6/6 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen kuullut työkavereitteni lasten nimet useita kertoja en koskaan muista niitä. Tämän vuoksi en odota että hekään muistasivat meidän lasten saati puolisoni nimet. Siksi on selvempää puhua pojasta tai esikoisesta kuin Pekasta.

Kuinka huonomuistisena minua pidetään?