Mihin ikäryhmään luokittelet
Kommentit (17)
keski-ikä 40-70
vanhuus 70-
Minä hämmennyin sairaalassa kun lääkärikierroksilla minut (38 v) nimettiin aina "tämä nuori nainen".
Tuntui hyvältä :)
Keski-ikä tarkoitaa aikuisuuden keski-aikaa.
Keski-ikäinenhän tuo jo on. Turha yrittää muuta väittää.
Keski-ikä on noin 40-60. Yli 60 on jo seniori. Vanhus on vasta kun näyttää siltä!
keski-ikä 40-70 vanhuus 70- Minä hämmennyin sairaalassa kun lääkärikierroksilla minut (38 v) nimettiin aina "tämä nuori nainen". Tuntui hyvältä :)
keski-ikä 40-70
vanhuus 70-Minä hämmennyin sairaalassa kun lääkärikierroksilla minut (38 v) nimettiin aina "tämä nuori nainen".
Tuntui hyvältä :)
Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 36–59. Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 45–60. Erik H. Erikson taas ajoittaa iän elinvuosille 40–65.
Esim. Suomen lainsäädännössä keski-ikä uloittuu siten n. 68 vuoteen.
Omat vanhempani ovat 64 ja 65 v, kumpikin edelleen töissä. Todellakin ovat myöhäiskeski-ikäisiä, eivät mitään vanhuksia.
Alle keski-ikäiset ovat tosiaan nuoria aikuisia.
Nuori aikuinen on n. alle 40-vuotias.
Ottakaa nyt huomioon että elinikä on n. 80 v.
Alle 40 v on vasta alkupuoliskolla eli nuori aikuinen.
eli noin parikymppisiä voi sanoa nuoriksi aikuisiksi. Esim. nuorille aikuisille tarkoitetut romaanit eivät taatusti puhuttele enää yli 30-vuotiaita.
Ja MIKSI kukaan siinä nelikymppinen halusia olla "nuori aikuinen" -voi hyvää päivää...
30-40-vuotiaat aikuisia, yli 40-60-vuotiaat keski-ikäisiä ja siitä eteenpäin seniorikansalaisia.
Nuori onkin n. alle 24 v, nuori aikuinen taas voi olla vaikka 33 v.
eli noin parikymppisiä voi sanoa nuoriksi aikuisiksi. Esim. nuorille aikuisille tarkoitetut romaanit eivät taatusti puhuttele enää yli 30-vuotiaita.
Ja MIKSI kukaan siinä nelikymppinen halusia olla "nuori aikuinen" -voi hyvää päivää...
Nuoruuden loppua on sijoitettu milloin 21:n, milloin 24:n vuoden ikään. Tyypillisin määritelmä on määritellä se ihmisen toiseksi kaksitoistavuotiskaudeksi. Eli näin nuoruus alkaisi 13-vuotiaasta ja päättyisi 24-vuotiaana. Noin 20–35-vuotiaita kutsutaan joskus nuoriksi aikuisiksi.
Älkää nyt naurattako! Vai että nuori aikuinen.. enpä ole vastaavaa koskaan kuullut. Tuossa iässähän jo kuumeisesti taistellaan ryppyjä vastaan, ei silloin mitään nuoria enää olla ( paitsi jos vertaa vanhuksiin niin sitten..) Nuori aikuinen on 20-30v. Siitä eteenpäin ollaan ihan aikuisia vaan ja hiljalleen lähestytään sitä kammottavaa keski-ikää.
jo kolmen koululaisen äiti ja hiukset täysin harmaantuneet, joten parhaalla tahdollakaan en voi sanoa olleeni "nuori aikuinen", se olisi ollut vitsikästä.
Keski-ikäinen on n. 45-60-vuotias, jonka jälkeen seniori. Yli 70 alkaa puolestaan olla vanhus.
Itse olen 45-vuotias, ja pikkuhiljaa lähestyn keski-ikäisyyttä. Vanhempani ovat yli 70-vuotiaita, enkä heitäkään luokittelisi vielä vanhuksiksi.