Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Bea-vauvan vanhemmat kuulivat lääkäriltä murheellisen uutisen"

Vierailija
19.11.2014 |

En löytänyt tästä ketjua? Onko poistettu vai eikö ketään enää kiinnosta?

"-- Arki vaihtui kuitenkin eilen uuteen shokkiin. Neurologi totesi uusista magneettikuvista ja aivosähkökäyrän tuloksesta, että Bean aivojen puhetta ja kävelyä säätelevä osa on kokonaan tuhoutunut.

- Kun istuimme siihen, hän kysyi kuulumiset ja sanoi, että hänellä ei ole kyllä hyviä uutisia. Sitten minä jo tiesin, että kaikki ei ole hyvin, äiti Maarit Hakonen kertaa.

Neurologin vanhemmille kertoman mukaan Bea ei tule koskaan kävelemään eikä puhumaan ja jää erittäin vaikeasti vammaiseksi."

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288774301731.html

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:30"]

Eikös tältä äidiltä ole kaksi ensimmäistä lasta otettu huostaan? Ehkä siitä johtuu se pohdinta, pystyykö perhe huolehtimaan tulevaisuudessa vaikeasti vammaisesta lapsesta.

Ihminen voi tottakai muuttua ja toivon, että tämä perhe kykenee huolehtimaan tyttärestään myös jatkossa (ja saa myös kaiken tarvittavan avun ja tuen, mikä heille kuuluu).

[/quote]

Ei ole lapsia otettu huostaan edelleenkään, vaan asuvat isänsä luona.

Ovat aikaisemmasta suhteesta.

Vierailija
2/80 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vanhemmat kotihoitavat Bean eivätkä lykkää laitokseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö se aiempi ketju aiheesta vielä?

Vierailija
4/80 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika, jolta puuttuu puolet aivoista, lääkärit ennustivat että ei tule koskaan puhumaan ja kävelemään. Nyt 4-vuotiaana osaa kävellä ja puhe on 2-3-vuotiaan tasolla. Toivottavasti Beakin olisi yhtä onnekas ja osoittaisi lääkärin ennusteen vääräksi.

http://www.mirror.co.uk/news/real-life-stories/born-half-brain--jake-3245371

Vierailija
5/80 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/80 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Bea vauva voi tänä päivänä? Onko kehitys viivästynyt?

Vierailija
7/80 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomille juttuvinkki miten Bea voi tänä päivänä, onko lääkäreiden ennusteet olleet sinne päinkään mikä tilanne todellisuudessa?

Vierailija
8/80 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faceseinällä löytyy kuulumiSet!

Vierailija
9/80 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:20"]

Faceseinällä löytyy kuulumiSet!

[/quote]

Kerro lyhyesti, kiitos. (ei ole facea)

Vierailija
10/80 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:32"]

Tässä jutussa mua häiritsee pahasti kaks asiaa. Ekaks, miksei tän vauvan annettu kuolla? Jos on niin vaikeasti vammainen ettei pysty välttämättä ikinä hallitsemaan raajojaan tai puhumaan niin onko se elämä elämisen arvoista? Sitä ei tietenkään kukaan meistä voi tietää, mutta kyllä se laupiaammalta teolta tuntuisi että ei jättäisi kärsimään tänne maailmaan missä ei pärjää.

Toiseksi, miksi helvetissä tästä vammaisesta vauvasta on tehty koko kansan viihdettä? Iltalehdet, jotain rajaa. Ja toi sen vauvan mutsi... siihen tuskin tarvitsee edes sanoa mitään. Sairas naikkonen.

[/quote]

Ei heti synnytyksen jälkeen voida tietää minkälaiset vauriot ovat. Tottakai ensin tutkitaan ja tehdään kaikki voitava, ja sitten vasta päätetään, onko hoito kannattavaa. Vauvan hoitohan lopetettiin ja irrotettiin hengityskoneesta ja vanhemmille kerrottiin, että lapsi tulee todennäköisesti kuolemaan. Tämä kuitenkin alkoi hengittää itse vastoin kaikkia odotuksia. Ei vammaistakaan lasta jätetä hoitamatta, jos pysyy "itsestään" hengissä.

Toisesta kappaleestasi olen täsmälleen samaa mieltä.

Vierailija
11/80 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse käynyt lähes saman läpi, mitä Bean vanhemmat. Sillä erotuksella, että mun lapsi vammautui synnytyksessä hoitovirheen vuoksi. Mut tosiaan tilanne oli niin huono, ettei ensin annettu toivoa henkiinjäämisestä. Jo kahden päivän ikäisenä pystyttiin pään ultran perusteella sanomaan, että aivovaurio on todella laaja ja ennuste erittäin huono. Kahden viikon ikäisenä asia varmistui magneettikuvilla. Että kyllä myös jutun perheellä on varmasti ollut alusta asti tiedossa, että ilman näkyvää vammaa ei noin laajasta aivovauriosta selviä. Tai ainakin itselle oli, kun se alusta asti meille kerrottiin ja useaan otteeseen.. Mutta mutta.. Bean tulevaisuudesta ei tosiaan tiedä. Toisilla laaja-alainen aivovaurio ei näy juuri mitenkään ja toinen samalla vauriolla vaikeasti  on monivammainen. Kaikkea hyvää toivon pienelle kuitenkin. 

Vierailija
12/80 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisuutta on saatava lapsen vammankin kustannuksella...

Vierailija
13/80 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko raskausajan tupakointi aiheuttaa näin vakavaa hapenpuutetta?

Vierailija
14/80 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:26"]

[/quote]

Hapenpuute johtui synnytyksestä.

Vierailija
15/80 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:26"]

[/quote]

Hapenpuute johtui synnytyksestä.
[/quote]

Kysyinkin, voiko se johtua tupakoinnista.

Vierailija
16/80 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli odotettavissa.

Vierailija
17/80 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi tarvitsee ympärivuorokautista hoitoa, eikä vanhemmilla ole siihen mahdollisuutta itse, eikä varaa palkata kotiin hoitajaa, on laitoshoito lapselle paras ja ainoa vaihtoehto. 

Sitä en vain tajua, miksi tätä Beaa tai ketään muutakaan lasta pitää heilutella julkisuudessa (kts. case Tomi Björck). Jos toimittaja soittaa, voi kohteliaasti kieltäytyä antamasta lausuntoa. Ja eikö Facebookissakin voi rajata sen ystäväpiirin, jolle kertoo henkilökohtaisia kuulumisia? 

Vierailija
18/80 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hapenpuute johtui istukan viasta

Vierailija
19/80 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsella pitäisi olla toisenlaiset vanhemmat?

Vierailija
20/80 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:36"]hapenpuute johtui istukan viasta
[/quote]

Voiko istukan vika johtua raskausajan tupakoinnista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi