Vihti/Nummela asuinalueena
Millaista seutua on Vihti/Nummela? pienten lasten kanssa harkitaan muuttoa... onko rauhallista, millaiset koulut, palvelut?
Kommentit (34)
Kiva paikka! Lyhyt matka stadiin! Motaria pitkin 20 min.
Vihdin kouluja laitetaan kiinni, nuoriso häiriköi kuten muissakin kehyskunnissa joissa vanhemmat kärsivät lamasta ja taloja ei saa myytyä ja muutettua halvempaan lähemmäksi keskustaa.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:12"]Kiva paikka! Lyhyt matka stadiin! Motaria pitkin 20 min.
[/quote]
Hehe, tuskin. Nummelasta 40 minsaa, kirkolta 10-15 minuuttia enemmän.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:12"]Kiva paikka! Lyhyt matka stadiin! Motaria pitkin 20 min.
[/quote]
Joka kestää joka aamu ja ilta n 1h 30 minuuttia ruuhkassa.
ok :) kiitos kommenteista. tuo matka kyllä mietityttää, toisen työpaikka espoossa ja toisen kampissa... ap.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:35"]ok :) kiitos kommenteista. tuo matka kyllä mietityttää, toisen työpaikka espoossa ja toisen kampissa... ap.
[/quote]
Suosittelen oikeasti ajamaan työmatkan aamulla klo 8 aikaan ja testaamaan kuonja kauan ruuhka kestää. Ja mitään muuta reittiä ei ole. Työkaverilla menee joka aamu puolitoista jopa kaksi tuntia helsinkiin.
Minä olen syntynyt siellä. Ja aivan hyvä minusta tulikin.
Olen asunut siellä 15 vuotta, enkä kyllä voi suositella. Muuttakaa mielummin saloon. Pääsee junalla Espooseen ja Helsinkiin yhtä nopeasti, kuin Nummelasta autolla. Asuminen halvempaa, kaupunki on paljon mukavampi ja paljon enemmän elämää kuin Nummelassa.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:46"]
[/quote]
Ilmeisesti tämä vastaaja on asunut ja kasvanut sielä joskus viiskyt luvulla.
Nummelasta ajaa espoon ikealle vartissa. Mulla on ennätys nummelasta munkkivuoreen n. 20 minsaa. Jos aikaa menee 40, niin silloin ratissa on eläkeläinen tms. Vässykkä
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:46"]
[/quote]
Ilmeisesti tämä vastaaja on asunut ja kasvanut sielä joskus viiskyt luvulla.
[/quote]
Olen syntynyt SIELÄ joskus ysikyt luvulla. Moukka.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:58"]Nummelasta ajaa espoon ikealle vartissa. Mulla on ennätys nummelasta munkkivuoreen n. 20 minsaa. Jos aikaa menee 40, niin silloin ratissa on eläkeläinen tms. Vässykkä
[/quote]
Ruuhkassa et aja tuossa ajassa edes rampista ulos.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:58"]Nummelasta ajaa espoon ikealle vartissa. Mulla on ennätys nummelasta munkkivuoreen n. 20 minsaa. Jos aikaa menee 40, niin silloin ratissa on eläkeläinen tms. Vässykkä
[/quote]
Ruuhkassa et aja tuossa ajassa edes rampista ulos.
[/quote]
Pitää oikaista motarin piennarta pitkin, Vässykkä
Tänään on Vihdin valtuuston kokous jossa käsitellään mm. näitä asioita: Talousarvion rakenneuudistuksia ovat viiden kyläkoulun lakkauttaminen syyslukukauden 2015 alusta. Tästä on käyty YT-neuvottelut sen henkilöstön kanssa, jota asia koskee. Muita merkittäviä säästökohteita ovat tuntikehyksen vähentäminen (tuntikehys esityksessä noin 5 900 tuntia), Vihti-lisän lakkauttaminen 1.3.2015 alkaen ja koko henkilöstöä koskeva 1, 5 miljoonan euron säästö vuonna 2015. Tästä aloitetaan koko henkilöstöä koskevat YT-neuvottelut sen jälkeen kun valtuusto on hyväksynyt talousarvion. Talousarvioon sisältyy myös Perusturvakuntayhtymä Karviselle säästövelvoite, Vihdin kunnan talousarviossa sosiaali- ja terveyspalvelujen ostoon varatusta määrärahasta on vähennetty 539 000 Karviaisen yhtymähallituksen esittämästä summasta. Veroprosentin nostaminen sekä mahdollisesti kiintestöveron nosto.
Nummelasta ei todellakaan aja 20 min Helsinkiin. Matkaan joka arkipäivä töihin Helsinkiin linja-autolla Pöljölän liikenteellä, aamuisin menee noin 1,15h ja tullessa 1,30h. Linja-autot on tupaten täynnä ja kalusto huonoa.
No harva tuota matkaa millää vitun bussilla menee. Kesällä voi huoletta painaa 120 alueella 140-150kmt/t ja satasen alueella 110-120. Tällöin menee n. 20 minsaa.
Asuin siellä 7 v ja kävin töissä länsi-Helsingissä. Työmatkaan meni 30min. työaika 7.30-15.30,eli pahimmat ruuhkat vältin hyvin. kiva paikka.
Vihti-lisäkin on historiaa eli parin vuoden päästä on päiväkodit täynnä 1-2v kakaroita eli ne harvat pätevät lastentarhanopettajat vaihtaa paskavaippoja laadukkaan varhaiskasvatuksen sijaan. Palveluita ei juurikaan ole varsinkaan siihen nähden että juuri nostettiin kunnallisveroa. Katselkaa muualle. T kohta pian ex-vihtiläinen since 1987