Oliko sinulla lapsena Mon chi-chi
Kommentit (12)
Ostin lapselleni sellaisen jostain alekorista enkä tiennyt, että niitä on ollut ennenkin. Näytti joltain ihan halpalelulta, lapsi kyllä tykännyt jonkin verran.
Koska oma 8v tyttäreni on leikkinyt sillä minun vanhalla apinallani koko ikänsä eikä saumojen ratkeilusta tietoakaan:)
Ja nyt sillä leikkii 5v tyttäreni.Ihana!
erikokoisiakin :)
Ruotsissa asuva varakas täti antoi meille "monseja" lahjaksi.
Tosin sillä oli jotkut vaatteet, joita puin ja riisuin.
En tiedä, mitä sille tapahtui.
Kaverilla oli iso, olin siitä kade.
Taisin saada joululahjaksi. Silloin lapset oli lapsia paljon pitempään kuin nykyisin, leikittiin nukeilla, pehmoleluilla ja barbeilla yms. Pihalla hypittiin twistiä :) (=twist-narulla)
Vm-72
Oli ja on edelleen. Mun pikkupoika just viime yön nukkui sellaisen kanssa ;-)
Se oli mun rakkain lelu, sillä oli ihan persoona ja sen nimi oli Mussukka :D Me leikittiin sillä aina mun isän kanssa, niin että isä liikutti Mussukkaa ja "puhui sen suulla". Minä olin vaikka lääkäri ja apina potilas, tai kauppaleikkiä tms. Unikaverina vähän huono, kun se iso pää oli niin kivikova, samoin kuin kädet ja jalat.
Se kulki meidän mukana kaikilla reissuilla. Meillä on kuvia telttaretkiltä, särkänniemestä ym. missä apina on menossa mukana :)
Tällä hetkellä mun isä leikkii samaisia Mussukka-leikkejä mun pienten poikien kanssa, ja aivan yhtä mieluisia leikkejä tuntuvat olevan edelleen :)
tai luulen, että oon perinyt sen aikoinaan pari vuotta vanhemmilta serkuiltani. Nyt on mun 3veellä leikeissä mukana :)
Ei ihme, että on paljon mielenterveys ongelmia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Monchhichi