Ärsyttääkö muita sää?
Ärsyttääkö ketään muuta nykyinen sää, kun tuntuu että koko ajan vaan sataa, tuulee tai ainakin on pilvistä? Itse kaipaan jo aurinkoa. Hoi kesä, missä olet?! En halua syyskuun säätä heinäkuussa, muilla samoja fiiliksiä?
Kommentit (58)
Täällä EI TODELLAKAAN ole satanut tai ollut kylmä koko kesää. Vähemmän on ollut sadepäiviä kuin aurinkoisia. Jos nyt sattuu olemaan hieman viileämpää (ilman takkia tarkenee kyllä silti, ainakin eilen ulkoilin ihan collegehupparilla pari tuntia), niin mikä SYKSY se nyt on. Nimenomaan minä sanoin, että luonto tarvitsee niin aurinkoa, sadetta kuin viileämpiäkin jaksoja. JA sitten taas hellettä. Sitä VAIHTELUA. Mutta ai niin, kun SINULLA alkaa loma, niin tottakai pitäisi paistaa taukoamatta 4 viikkoa .. Ja mitä tulee ulkovarusteisiin, niin KYLLÄ, koko perhe vetää sadeasut päälleen, jos ulkona sataa. Meillä ulkoillaan 365 päivänä vuodessa, ihan totta. Toki, jos lapset on sairaana, niin ovat sisällä ja sillon toinen vanhemmista juoksuttaa koirat. Tosin hyvin vähän meillä on sairasteltu, johtuneeko sitten niistä hyvistä ulkoilutottumuksista. Ja meillä ulkoillaan pääasiassa metsässä.
Meillä on myös lapset ja koirat, ja kyllä ulkoillaan paljon. Ja metsässä. Vaan kun siellä metsässä saa sen 11 kuukautta rämpiä hangessa / loskassa / vedessä, niin olisi TOOOOOOSI ihana, jos olisikin ihanan tuoksuinen, lämmin metsä, jossa lämpimät havunneulaset tuoksuvat ja sammaleen päälle on mukava istahtaa hetkeksi. Vaan ei, kun se sammal on litimärkä, ei siihen ole kiva istua.
On meillä hitto soikoon core-texit ja kurapuvut, Nokian kumisaappaat ja vaelluskengät. Mutta haluaisin mennä varvastossuissa rannalle koirien kanssa, istua kuumalla hiekalla ja antaa lasten ja koirien molskia. Vaan ei, istun se hiton core-tex päällä ja ripsivärit valuu pitkin poskia.
No, mutta nauti sinä, mukavaa kesää!
Minä olen viimeisen kuukauden aikana tarvinut metsään kumisaappaita kolmesti. Muulloin on ihan tavalliset lenkkarit olleet oikein hyvät.
Olen kulkenut t-paidalla / topilla, ja jotain 5 kertaa olen laittanut pitkähihaisen.
Sammal ei todellakaan ole ollut litimärkää kuin välillä, sateen jäljiltä. Etupäässä on ollut kuivaa.
MISTÄ sinä puhut? JA siis 11kk rämmit loskassa, lumessa tai vedessä? Minä en ole rämpinyt sitten huhtikuun lopun.
[Vaan ei, kun se sammal on litimärkä, ei siihen ole kiva istua.
On meillä hitto soikoon core-texit ja kurapuvut, Nokian kumisaappaat ja vaelluskengät. Mutta haluaisin mennä varvastossuissa rannalle koirien kanssa, istua kuumalla hiekalla ja antaa lasten ja koirien molskia. Vaan ei, istun se hiton core-tex päällä ja ripsivärit valuu pitkin poskia.
No, mutta nauti sinä, mukavaa kesää!
Jos kaatosateessa istut niin pitääkö se core-tex sinut täysin kuivana? Ainakin pylly varmaankin kastuu jos istut litimärälle sammallle. Käytätkö huppua, se varmaan auttaa noihin ripsiväreihin.
.. nuo hemmetin itikat ja muut ökkömönkiäiset joita tänäkesänä on ollut todella paljon.
Nuorimmainen saa itikanpistoista todella mahtavat ja punoittavat paukamat, eikä ne itelläkään mitään kivoja oo.
Mökilleköön ei paljon tee mieli lähteä, kun siellähän niitä ötöjä vasta piisaakin.
Sääthän on ainakin musta olleet ihan normaalit vanhanajan kesäsäät, niin ja me asutaan Etelä-Suomessa ja mökkeillään Jaalan ja Mäntyharjun rajamailla.
[Vaan ei, kun se sammal on litimärkä, ei siihen ole kiva istua. On meillä hitto soikoon core-texit ja kurapuvut, Nokian kumisaappaat ja vaelluskengät. Mutta haluaisin mennä varvastossuissa rannalle koirien kanssa, istua kuumalla hiekalla ja antaa lasten ja koirien molskia. Vaan ei, istun se hiton core-tex päällä ja ripsivärit valuu pitkin poskia. No, mutta nauti sinä, mukavaa kesää!
Jos kaatosateessa istut niin pitääkö se core-tex sinut täysin kuivana? Ainakin pylly varmaankin kastuu jos istut litimärälle sammallle. Käytätkö huppua, se varmaan auttaa noihin ripsiväreihin.
MULLA ON SE HEMMETIN KURAPUKU JA NOKIAT JALASSA!!!!!!! Ja suihkuhattu teipattuna päähän, sydvesti vielä suojana lieriensä kanssa!
Ja jos räntää tulee vaakasuorassa niin kyllä ne ripsarit sen hupun vierestä valuu. PRKL!
Hemmetti että te olette tosikkoja. Kas kun ette pidä sääpäiväkirjaa ja raportoi tänne. Mua raivostuttaa kun ei ole lämmin, aina saa kulkea sateenvarjo laukussa. Ja ne sateenvarjotkin on ihan paskoja, vaikka kuinka kalliin ostaisi, aina ne hajoaa. AAARRRGGGGHHH!
[Vaan ei, kun se sammal on litimärkä, ei siihen ole kiva istua. On meillä hitto soikoon core-texit ja kurapuvut, Nokian kumisaappaat ja vaelluskengät. Mutta haluaisin mennä varvastossuissa rannalle koirien kanssa, istua kuumalla hiekalla ja antaa lasten ja koirien molskia. Vaan ei, istun se hiton core-tex päällä ja ripsivärit valuu pitkin poskia. No, mutta nauti sinä, mukavaa kesää!
MULLA ON SE HEMMETIN KURAPUKU JA NOKIAT JALASSA!!!!!!! Ja suihkuhattu teipattuna päähän, sydvesti vielä suojana lieriensä kanssa!
Ja jos räntää tulee vaakasuorassa niin kyllä ne ripsarit sen hupun vierestä valuu. PRKL!
Hemmetti että te olette tosikkoja. Kas kun ette pidä sääpäiväkirjaa ja raportoi tänne. Mua raivostuttaa kun ei ole lämmin, aina saa kulkea sateenvarjo laukussa. Ja ne sateenvarjotkin on ihan paskoja, vaikka kuinka kalliin ostaisi, aina ne hajoaa. AAARRRGGGGHHH!
Mitä läskejä te topissa ja shortseissa tarkenevat olette, vai ootteko niitä ihmisiä, jotka huulet sinisinä käyttää kesävaatteita kun on kesä vaikka mittari näyttäisi +10.
Säälitti eilenkin katsoa, kun pikkutytöt bussipysäkillä hytisivät t-paidoissa. Äitinsä olikin sitten semmoinen hylje, että sillä rasvakerroksella varmaan tarkenisi alasti pakkasellakin. Muilla ihmisillä pitkät housut, takit, jopa kaulahuivit, sellaiset vaatteet, mitä yleensä käytetään joskus syys-lokakuussa. Ei ihme, että lapsia palelsi.
Mua ei haittaa se että kastun joka päivä työmatkalla likomäräksi eikä se, etten pääse terassille eikä se, etten oo vieläkään heittänyt talviturkkia. Oikeastaan pidän sateesta. Mut se harmittaa, kun valo vaikuttaa mun mielialoihin todella voimakkaasti ja kesä on sikäli ollut yleensä sitä ainoaa aikaa vuodesta, kun tunnen oikeasti eläväni. Nyt oon ollut melkein yhtä masentunut ja väsynyt kuin talvella. Voihan sitä paljon kivoja asioita tehdä kylmällä ja sateellakin, mutta kun oikein mikään ei huvita. Tiedän, että jos aurinko paistaisi, mä olisin ihan eri ihminen eikä mitkään vastoinkäymiset saisi mua murehtimaan.
tuulee tosi syksyisesti ja kylmästi ja nytkin sataa kaatamalla.
Tyttö tuossa juuri sovitteli alkukesästä ostamaansa nättiä kesämekkoa ja harmitteli, ettei taida saada käyttää sitä ollenkaan tänä kesänä.
Ei ole pidetty edes sortseja vielä eikä uimaankaan olla päästy kertaakaan. Ja kuukauden päästä alkaa lapsilla jo koulu!
Onneksi olimme viikon etelässä, niin sai edes vähän maistaa lämpöä ja rantaelämää. Pidän lämmöstä, ja viime kesien helteet olivat minulle täydellinen kesäsää.
Juurihan koko viime viikko oli yli 20 astetta ja aurinkoista. Ihmeen nopeasti ihmiset unohtavat...
Tyttö tuossa juuri sovitteli alkukesästä ostamaansa nättiä kesämekkoa ja harmitteli, ettei taida saada käyttää sitä ollenkaan tänä kesänä.
Ei ole pidetty edes sortseja vielä eikä uimaankaan olla päästy kertaakaan. Ja kuukauden päästä alkaa lapsilla jo koulu!
Ihanaa kun ei ole tukahduttava ja hikinihkeä olotila, ihanaa kun jaksa ja pystyy tekemäänkin jotain ilman että hiki valu noroina, ihanaa kun ei ole kuuma:)))
Viimevkolla oli 2-3pvää niin painostavaa matalapaineen vuoksi, kosteus% huiteli ties missä ja lämpöä +24 ja meinasin tulla hulluksi, se oli niiiiiiin tuskallista!
Toiv tällaista koko kesän!!
Salossa on helleraja rikkoutunut tänä vuonna 2 kertaa. Keskiarvo hellepäivien määrä on 15, eli aika kaukana ollaan normikesäsätä.
Näin vähän hellepäiviä ei ole ollut sitten vuoden 2003 eli vain viisi hellepäivää. Kyllä niitä yleensä on tuplasti enemmän.
+ 18 astetta taisi olla korkein lämpötila ja tuulee kovasti joka päivä.
Juurihan koko viime viikko oli yli 20 astetta ja aurinkoista. Ihmeen nopeasti ihmiset unohtavat...
asenteet kun tuntuvat periytyvän. Ihmettelin lapsena miksi joillain oli huono loma vaikka kertoivat menneensä ja tulleensa, tehneensä ja kokeneensa vaikka mitä. Mutta aina oli jotain vikaa. Ja kas kummaa, näiden lasten vanhemmat olivat näitä jotka valittivat kaikesta, opettajille suoraan jatkuvasti ja kuulemma myös vanhempainilloissa.
Elämänasennehan se on, kun mikään ei riitä.
Auringon _pitää_ paistaa silloin kun _minä_ asetun siitä nauttimaan. Aurinko _ei saa_ valaista huonetta silloin kun _minä_ nukun aamulla, eikä silloin kun _minä_ unohdan aurinkolasit kotiin.
Sataa _saa_ jos pihapuutarhani tarvitsee vettä ja pitkä kuiva kausi on verottanut pihakaivoa, sataa _saa_ kun _minä_lähden kauas pois lomalle auringosta nauttimaan. Sataa _ei saa_ silloin kun _minä_ kesävaatteissa (joita käytän säästä riippumatta toukokuun 25. ja syyskuun 8. päivän välisen ajan) tepastelen kaupungilla kesäpäivästä nauttimassa tai taivaalle katsomatta vien perheeni kesäistä päivää viettämään rannalle.
Ehkä asenne on opittu jo ties monennessako polvessa mutta kierteen voi myös katkaista.
Tyytyy vähempään kuin ihan täydelliseen. Ymmärtää ettei tiettyihin asioihin voi vaikuttaa, niiden kanssa voi vain elää. Ja vaikka vähän pinnistellen yrittää nähdä sen hopeareunuksen joka jokaisella pilvellä on.
Mitä hyvää tässä päivässä on?
Voin aloittaa: heräsin virkeänä ja kohta lähdemme tapaamaan ystäviä. Saan viettää päivän rakkaitteni kanssa
asenteet kun tuntuvat periytyvän. Ihmettelin lapsena miksi joillain oli huono loma vaikka kertoivat menneensä ja tulleensa, tehneensä ja kokeneensa vaikka mitä. Mutta aina oli jotain vikaa. Ja kas kummaa, näiden lasten vanhemmat olivat näitä jotka valittivat kaikesta, opettajille suoraan jatkuvasti ja kuulemma myös vanhempainilloissa.
Elämänasennehan se on, kun mikään ei riitä.Auringon _pitää_ paistaa silloin kun _minä_ asetun siitä nauttimaan. Aurinko _ei saa_ valaista huonetta silloin kun _minä_ nukun aamulla, eikä silloin kun _minä_ unohdan aurinkolasit kotiin.
Sataa _saa_ jos pihapuutarhani tarvitsee vettä ja pitkä kuiva kausi on verottanut pihakaivoa, sataa _saa_ kun _minä_lähden kauas pois lomalle auringosta nauttimaan. Sataa _ei saa_ silloin kun _minä_ kesävaatteissa (joita käytän säästä riippumatta toukokuun 25. ja syyskuun 8. päivän välisen ajan) tepastelen kaupungilla kesäpäivästä nauttimassa tai taivaalle katsomatta vien perheeni kesäistä päivää viettämään rannalle.
Ehkä asenne on opittu jo ties monennessako polvessa mutta kierteen voi myös katkaista.
Tyytyy vähempään kuin ihan täydelliseen. Ymmärtää ettei tiettyihin asioihin voi vaikuttaa, niiden kanssa voi vain elää. Ja vaikka vähän pinnistellen yrittää nähdä sen hopeareunuksen joka jokaisella pilvellä on.Mitä hyvää tässä päivässä on?
Voin aloittaa: heräsin virkeänä ja kohta lähdemme tapaamaan ystäviä. Saan viettää päivän rakkaitteni kanssa
Jos olet livenäkin tuolainen, ihmettelen, että kukaan kestää sua. Sori.
Luulenpa, että parin hellekesän jälkeen monet kuvittelevat, että tämä on nyt se normaali kesäsää. Helpostipa unohtuu teiltä, että millainen se normaali kesäsää oikeastaan on eli olisi pitänyt olla enemmän hellepäiviä ja vähemmän sadetta.
Normaalia kylmempi ja sateisempi kesäkuu. Taisipa jossain tulla jopa luntakin.
Pidän viileästä ja sateisesta kelistä.
Olenkin muistanut asiaa mainostaa niille jotka hirveiden helteiden keskellä tulevat aina neuvomaan, että 'nyt pitää nauttia' ja paheksuvat sitä etten pidä helteistä.
Nyt on ihana kesä.
Minä nautin tästä :)
mulle sopii paremmin tämmöinen lämmin, muttei kuuma. Toki esim. viimeviikonlopun ennusteet sateesta ja ukkosesta, vähän ketutti etukäteen ja koko sunnuntai meni taivaalle tähyillessä. Uskaltauduttiin kuitenkin Lintsille lasten kanssa.
On ollut ihan hyvät kelit harrastukseeni ja siinä ei ole tullut kylmä.