Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita sää?

Vierailija
11.07.2012 |

Ärsyttääkö ketään muuta nykyinen sää, kun tuntuu että koko ajan vaan sataa, tuulee tai ainakin on pilvistä? Itse kaipaan jo aurinkoa. Hoi kesä, missä olet?! En halua syyskuun säätä heinäkuussa, muilla samoja fiiliksiä?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluun lämpöö ja valoa! Loma alkaa ens viikolla, eikä tää nyt oo oikeesti mistään kotosin tämmönen sää!!

Vierailija
2/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun työmatkat pyörällä ja olen kastunut ties kuinka monta kertaa. Ihan mielettömiä kuuroja, vesi menee läpi vaikka on ulkoiluasu päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta ensi viikolla kun loma alkaa...

Noh, mennään sitten toppahaalari päällä huvipuistoon, mökillä värjötellään pilkkihaalarissa, onhan "kesä".

Ja hei, aamulla täällä etelä-Suomessa oli 10 astetta lämmintä. Heinäkuussa??? Täh???

Vierailija
4/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä(kin) kesänä on ollut monen monta tosi lämmintä päivää, muutamia sadepäiviä ja välillä pilvistä ilman sadetta. Siis juuri sitä, mitä luonto tarvitsee. Me ihmisethän ollaan vaan täällä hengailemassa, luonto sitä aurinkoa ja sadetta oikeasti tarvitsee ;)

Ja meillä on kyllä koko perheelle ulkoiluvarusteet jokaiseen säähän. Kun perheessä on kolme koiraa, ei ole vara nirsoilla kelien kanssa.

Vierailija
5/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AAMULLA on 10 astetta lämmintä, iltapäivällä voi hyvin olla jo 20. Jos aamulla on + 10, ei todellakaan tarvi mitään talvivaatteita, niitähän pidetään, kun on se 10 astetta _pakkasta_.

Tämä on justiin tätä "kun MÄ haluun, niin MUN pitää saada". Oppikaa arvostamaan luontoa ja katsomaan sitä omaa napakorua pidemmälle ;)

Vierailija
6/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on kyllä koko perheelle ulkoiluvarusteet jokaiseen säähän. Kun perheessä on kolme koiraa, ei ole vara nirsoilla kelien kanssa.

Vedättelö kaikki kurapuvut päälle kun sataa kaatamalla? Rankoissa kuuroissahan hyväkin ulkoiluasu päästää vedet läpi.

Vierailija
7/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AAMULLA on 10 astetta lämmintä, iltapäivällä voi hyvin olla jo 20. Jos aamulla on + 10, ei todellakaan tarvi mitään talvivaatteita, niitähän pidetään, kun on se 10 astetta _pakkasta_. Tämä on justiin tätä "kun MÄ haluun, niin MUN pitää saada". Oppikaa arvostamaan luontoa ja katsomaan sitä omaa napakorua pidemmälle ;)

Ei niin mitään =D Minä kuljen takki päällä 11 kuukautta vuodessa ja jos nyt sen viimeisenkin joudun laittamaan taas takin niin ei ole kivaa. Talvella kärsin pakkasista todella paljon. Mitä luonnon arvostamista se on, että tykkää 10° lämmöstä ja sateesta. Kyllä sitä saa sitten koko syksyn taas seurata =(

Vierailija
8/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keli aivan kamala ja loma alkaa ensi viikolla. mene tuonne sitten terassille istumaan kun sataa juoma täyteen vettä =) ei kiitos, reissu onneksi varattuna lämpöön

Vierailija
9/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä paistaa tänään. Paistoi eilenkin. Paistoi tiistainakin. Paistoi maanantainakin. Viikonloppuna oli ihan kuuma. Ei kirkkaalta taivaalta, mutta paistoi silti. Sadekuurot vaan virkistää, niin mieltä kuin luontoa.

Hyvin tarkeni aamulla viedä pyykit pihalle kuivumaan shortseissa ja hihattomassa. Aamulla ei vielä niin kovin tuulekaan.

Poikkeukselliset olosuhteet tuppaa joskus ärsyttämään, mutta ikäni Suomessa asuneena tiedän kyllä millainen on normaali kesäsää.

Vierailija
10/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa päähän kun ei saa toteutettua lapsille luvattuja lomasuunnitelmia (mm. Lintsikäyntiä), mutta onhan tällainen sää nyt silti tuhat kertaa parempi kuin edelliskesien näännytyshelteet.

Vierailija
11/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Säästä marisijat ärsyttää kyllä.

Vierailija
12/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsytä mikään muu kuin oikea kesäsää, silloin on joka paikka pullollaan valitusta kun on niin KUUUUMA. Viime viikolla kun oli pari lämmintä päivää, kerkisin jo kuunnella naapurin valitusta kun on niiiin kuuuuuma. Huoh. Pari viimeistä kesää on olleet taivaallisia, nyt näyttää ettei kesäkelejä tule ollenkaan.

Vierailija
13/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin voi liikkua ulkona myös keskipäivällä. Eikä täällä Hgissä ainakaan ole satanut kovin usein, joten sekään ei rajoita liikkumista.

Vierailija
14/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari edellistä kesää oli poikkeuksellisen lämpimiä. Kaikki tuntuu unohtaneen sen valituksen kuumuudesta ja kuivuudesta mitä viime ja edelliskesänä oli. Ilmastointilaitteet ja tuulettimet loppui kaupoista. Etsin kylmäpatruunoita ja joka kaupasta oli myös loppuneet.

Niin tai näin, valituksen summa on vakio :)

Vierailija
15/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä EI TODELLAKAAN ole satanut tai ollut kylmä koko kesää. Vähemmän on ollut sadepäiviä kuin aurinkoisia. Jos nyt sattuu olemaan hieman viileämpää (ilman takkia tarkenee kyllä silti, ainakin eilen ulkoilin ihan collegehupparilla pari tuntia), niin mikä SYKSY se nyt on.

Nimenomaan minä sanoin, että luonto tarvitsee niin aurinkoa, sadetta kuin viileämpiäkin jaksoja. JA sitten taas hellettä. Sitä VAIHTELUA.

Mutta ai niin, kun SINULLA alkaa loma, niin tottakai pitäisi paistaa taukoamatta 4 viikkoa ..

Ja mitä tulee ulkovarusteisiin, niin KYLLÄ, koko perhe vetää sadeasut päälleen, jos ulkona sataa. Meillä ulkoillaan 365 päivänä vuodessa, ihan totta. Toki, jos lapset on sairaana, niin ovat sisällä ja sillon toinen vanhemmista juoksuttaa koirat. Tosin hyvin vähän meillä on sairasteltu, johtuneeko sitten niistä hyvistä ulkoilutottumuksista. Ja meillä ulkoillaan pääasiassa metsässä.

Vierailija
16/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- en voi istua terassilla

- en voi pyöräillä mukavasti aurinkoisella mökkitiellä kohti uimarantaa

- nurmikonleikkuu ja puutarhanhoito on kamalaa sateessa

- kosteus tunkee sisälle, pakko polttaa takkaa mökillä => sen jälkeen on sisällä tukahduttavan kuuma

- kaupunkilomalla ei ole oikein kivaa olla likomärkänä

-huvipuistossa myös likomärkänä olo saa vilustumaan

Vierailija
17/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne laitteet siellä sateellakin toimivan.

ottaa päähän kun ei saa toteutettua lapsille luvattuja lomasuunnitelmia (mm. Lintsikäyntiä), mutta onhan tällainen sää nyt silti tuhat kertaa parempi kuin edelliskesien näännytyshelteet.

Vierailija
18/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en asukaan Suomessa. Meillä on ihan normaalin helteinen, aurinkoinen kesäsää, satunnaisia ukkoskuuroja lukuun ottamatta :)

Vierailija
19/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säät on vaihdelleet sopivasti, eikä ole sitä kurjaa hellettä. Puutarhaa on jaksanut hoitaa, kun ei ole liian kuuma. Ja sitten kun on satanut, on voinut puuhastella sisällä tai kyläillä. Nyt lähdetään sukulaisiin ja jos ei sateen vuoksi ulos päästä uimaan, niin sitten vien lapset paikalliseen kylpylään. Kyllä sitä sadesäillekin tekemistä riittää.

Vierailija
20/58 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nukkua yöt kunnolla.

Vaatteet ei liimaudu ihoon.

Jaksaa tehdä muutakin kuin valittaa kuumuudesta.

Ei mun ole tarvinnut käyttää takkia. Lyhyessä hameessa ja lyhythihaisessa paidassa ja sandaaleissa olen ulkona kulkenut eikä ole palellut.

En ymmärrä, mistä puhutte. Ollaankohan me edes samassa maassa? (Minä olen Suomessa/Hki)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän