Miehen ex samaan työpaikkaan miehen kanssa. Onko kohtuutonta vaatia miestä vaihtamaan työpaikkaa?
Tähän asti mieheni työpaikassa on ollut jo yksi hänen entinen naisystävänsä. Pari päivää sitten sain tietää muuta kautta että myös toinen mieheni entinen tyttöystävä on siirtynyt tuohon työpaikkaan. Tämä uudempi tulokas on ollut aikanaan mieheni suuri rakkaus, ennen kuin olimme tavanneet. Naisen jätettyä mieheni he olivat mieheni mukaan edelleen kavereita ja pitivät jollain lailla yhteyttä, kunnes aloimme seurustella ja tein selväksi etten pidä miehen yhteydenpidosta vanhoihin heiloihin. Olen mustasukkainen luonne, myönnetään, ja tähän asti nämä vuodet tietoisena jo yhdenkin exän ja mieheni työtoveruudesta on ollut vaikea pala. Tieto tämän toisen ex-naisen ilmestymisestä samaan paikkaan on romahduttanut minut täysin. Ennen kaikkea tapa jolla sain tietää asiasta, mieheni on kohdellut minua kuin idioottia (ehkä olenkin sellainen kun ongelmani on tämmöinen) ja jättänyt kertomatta minulle asiasta vain koska pelkäsi kiukunpuuskaani. Lopputuloksena tästä on se että mieheni etsii nyt itselleen uutta työtä, mikä luultavasti kestää kuukausia, ellei vuosia, jos haluaa jatkaa samantapaisessa koulutusta vastaavassa työssä kuin nykyinen.
Luottamus mieheeni on mennyt, koska hän salasi asian minulta kuukausia, ehkä jopa vuoden. En pelkää hänen pettävän minua kummankaan naisen kanssa, mutta silti mielestäni on tarpeetonta hankaluuksien keräämistä viettää aikaa edes työn merkeissä ihmisen kanssa, johon on ollut aikanaan rakastunut. Olen ehkä rajoittunut, mutta on vaikea hyväksyä sitä, että puolison menneisyys kävelee häntä vastaan joka päivä. Vältän itse menemästä mieheni työpaikalle, vaikka aihetta olisikin ihan omien asioitteni hoitamiseksi. Oman luonteeni tuntien luulin tehneeni hyvän valinnan kun muutenkin ihanalla miehellä ei ollut mitään leegiota naisia menneisyydessään, mutta näköjään parikin riittää hankaloittamaan tällaisen mustiksen elämää. Asian ydin on se että sovimme heti suhteemme alussa että hän ei kaveeraa exiensä kanssa ja että hän kertoo rehellisesti, jos on jotakin kerrottavaa, esim. yhteisiä työmatkoja tai illanviettoja työn puolesta. Jos hän olisi itse ottanut asian puheeksi heti kun hänelle on selvinnyt että työpaikalla on pian oikea exien haaremi, niin asia olisi ollut helpompi selvittää enkä todellakaan olisi ollut raivoissani, yhdessä oltaisi mietitty ratkaisua ongelmaan. Tämä kaikki pistää ajattelemaan, mitä muuta hän jättää kertomatta, nyt tai tulevaisuudessa.
Vähän sekava vuodatus ehkä, kun olen tätä miettinyt ilman juttukaveria vähillä unilla. Kivisadetta odotellessa kysyisin vaan, että onko kohtuutonta että tässä tilanteessa mieheni etsii uuden työn jossa ei tarvitse törmätä eksiin päivittäin?
kysyy ap
Kommentit (13)
ymmärrän fiiliksiäsi.
meinasi miehenikin exä saada samasta työpaikasta paikan mistä mieheni,mutta en tosin pidä häntä enkä ketään muutakaan uhkana tms. että en sitten tiedä,olisiko tuo nyt noin paljon kuin sinua häirinnyt..
toisaalta vaadit liikaa mieheltäsi,koska nykypäivänä on vaikea saada töitä,etenkään vakipaikkaa.
mutta ymmärrän fiiliksiäsi.
toisaalta sun on vaan luotettava mieheesi,koska hän kyllä voi pettää ihan missä vaan,jos niikseen tulee. ja jatkuva epäily voi peräti ajaa pettämään.
mutta zemiä sulle,ja jäitä hattuun!
Vastaan viestisi otsikossa olevaan kysymykseen: Kyllä. On kohtuutonta.
mutta sinä mustasukkaisena tässä sairastat, muut eivät näe mitään negaa töistä... Voit vaatia miestäsi vaihtamaan duuniaan, mutta mitä se auttaa? Jollet luota mieheesi, mikään työnvaihdos ei auta, silloin auttaa joko tervehdyttyminen tai muuttaminen jonnekin, missä ei voi kenenkään tuttu tulla vastaan.
... mieheni etsii nyt itselleen uutta työtä, mikä luultavasti kestää kuukausia, ellei vuosia, jos haluaa jatkaa samantapaisessa koulutusta vastaavassa työssä kuin nykyinen.
...onko kohtuutonta että tässä tilanteessa mieheni etsii uuden työn jossa ei tarvitse törmätä eksiin päivittäin? kysyy ap
uutta työpaikkaa vain sen vuoksi, että puoliso sattuu olemaan sairaalloisen mustasukkainen. Miehesi ei ole edes pettänytluottamistasi ollessaan asia kertomatta aiemmin vaan on
halunnut suojata mielenterveyttään puuskiltasi.
Sinun kannattaisi mennä hakemaan apua jostain terapiasta ap. Miehet alkavat kyllä ihmetellä pikkuhiljaa kannattaako hullua mustista sietää, kun olisi tiedossa helpompaakin parisuhdetta. Vai onko sinulla jotain aivan erityistä extraa tarjota miehellesi, jotta hän sietäisi vaatimuksiasi.
Ajat tällä mentetelmällä miehesi vain toisen syliin. Tässä tapauksessa sanoisin: katso peiliin.
en yhtään ihmettele, että mies salasi asian, olisin minäkin salannut.
ihmettelen ja symppaan miestäsi, noin mustasukkaisen ihmisen kanssa elo ei varmasti ole helppoa:(
tai samaan firmaan. Yrityksiä on kaiken kokoisia ja kaikissa ei oltaisi tekemisissäkään ikinä toistensa kanssa. Kertoisinko miehelleni, että ex on tullut samaan yritykseen ja mitä se merkitsisi.
En haluaisi sitä itse ja olisin ehkä kiusaantunutkin. Mutta missään tapauksessa en suostuisi vaihtamaan työpaikkaa siksi, että exäni tulisi sinne. Jos mieheni vaatisi sitä, se olisi minusta täysin kohtuutonta. Minun työni, minun urani, piste. Mustasukkainen nyxä voisi mennä itseensä.
... mieheni etsii nyt itselleen uutta työtä, mikä luultavasti kestää kuukausia, ellei vuosia, jos haluaa jatkaa samantapaisessa koulutusta vastaavassa työssä kuin nykyinen.
...onko kohtuutonta että tässä tilanteessa mieheni etsii uuden työn jossa ei tarvitse törmätä eksiin päivittäin? kysyy apuutta työpaikkaa vain sen vuoksi, että puoliso sattuu olemaan sairaalloisen mustasukkainen. Miehesi ei ole edes pettänytluottamistasi ollessaan asia kertomatta aiemmin vaan on
halunnut suojata mielenterveyttään puuskiltasi.Sinun kannattaisi mennä hakemaan apua jostain terapiasta ap. Miehet alkavat kyllä ihmetellä pikkuhiljaa kannattaako hullua mustista sietää, kun olisi tiedossa helpompaakin parisuhdetta. Vai onko sinulla jotain aivan erityistä extraa tarjota miehellesi, jotta hän sietäisi vaatimuksiasi.
Ajat tällä mentetelmällä miehesi vain toisen syliin. Tässä tapauksessa sanoisin: katso peiliin.
Kyllä sinun ap pitäisi hakea jotain apua itsellesi, tuollainen mustasukkaisuus ei ole normaalia.
Sinulla on ongelma, ei miehelläsi. Hoida itsesi kuntoon, niin saat kaupanpäällisiksi paremman parisuhteen.
Ymmärrän, että sua ahdistaa miehen valehtelu asiaan liittyen. Siitä kannattaisi keskustella oikein kunnolla. Merkitystä on myös sillä mitä mies ajattelee exästään nyt? Onko ihastuminen edes mahdollista?
Onko iso duunipaikka? Jos on iso talo niin eivät välttämättä käytännössä edes törmää toisiinsa. Eri juttu jos tekevät päivittäin töitä yhdessä esim. samassa tiimissä.
Musta työpaikan vaihto on kohtuullinen vaatimus vain sellaisessa tilanteessa, jossa mies on pettänyt sinua. Muuten ei. Pitäisin tärkeämpänä sitä, että huolehditte teidän keskisistä avoimista väleistä, jotta mies uskaltaa myös kertoa sinulle jos asiaan liittyy jotain ongelmia (esim. mahdollisesta ihastumisestaan/tunteiden lämpenemisestä) - sitten voitte yhdessä koittaa selvittää niitä.
Ymmärrän täysin miksei miehesi kertonut exästään totuutta.
Itse terapiassa joskus käyneenä suosittelen lämpimästi sinullekin terapiaa. Sinun on päästävä puhumaan tunteistasi jollekin ulkopuoliselle. Älä kaada kaikkea miehesi niskaan, tuon tilanteen täytyy olla hänelle vähintäänkin ahdistava.
Sinun mustasukkaisuutesi pahimmillaan johtaa jopa siihen että miehesi jossain vaiheessa retkahtaa vanhaan heilaan - koska joka tapauksessa häntä siitä syytetään, niin eihän sillä ole merkitystä pitääkö väitteet paikkansa vai ei.
Mitä tulee asialliseen kaveeraamiseen. Mulla on tällä hetkellä 4 exää face kaverina ja saatetaan vaihtaa kuulumisia ehkä kerran pari vuodessa. Kumminkaan päin ei koskaan ole vanha suola janottanut, eroihin on aina ollut selkeä syy. Mikään ei kuitenkaan estä kaverisuhdetta.
Joo, saattaahan siellä työpaikan kemuissa tulla jos jonkinmoista... :/ Tosi inhottava tilanne kyllä. Keskustelkaa miehenne kanssa.
että miehesi exä olisi edelleen miehestäsi kiinnostunut? Hänellä on todennäköisesti ihan omat elämänkuvionsa eikä vanha suola häntä todennäköisesti janota yhtään.
Ongelma eli mustasukkaisuus on sinun, joten se ei poistu sillä, että mies tekee jotain.
Mieti omalle kohdallesi. Mitä jos miehesi vaatisi sinua vaihtamaan työpaikkaa?
En yhtään ihmettele, että miehesi jätti kertomatta.