Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enkeli-Elisan käsinkirjoitettu päiväkirja

Vierailija
11.07.2012 |

Minttiksen blogimerkinnöistä selviää, että hän on kirjoittanut ensimmäisen kuvitteellisen posliinienkelitarinansa KÄSIN 15-vuotiaana.

Tarina on ollut kuvaus koulukiusaamisesta. Arvoitus 'autenttisten päiväkirjaskannausten' käsialan ja Vettenterän käsialan samanlaisuudesta ja Elisa-allekirjoituksesta päiväkirjasivuilla ratkeavaisivat tuolla.

Samalla selvittyisi päiväkirjaotteiden lapsellisen kirjallinen sävy.

Elisa on ollut olemassa vain Vettenterän mielikuvituksessa.

http://taruolento.com/blog/category/Posliinienkeli

"Posliinienkelin ensimmäinen, käsinkirjoitettu versio …

...

Näitä asioita pohtiessani kaivoin naftaliinista Posliinienkelin. Oman koulukiusaustarinani, jonka kirjoitin 15-16 vuotiaana kiusauksesta johtuneen koulunvaihdon jälkeen.

...

Minulta on kysytty monesti voisinko kirjoittaa Posliinienkelin uudelleen ja julkaista. Tähän asti olen pitänyt sitä mahdollisena. Vaan toisaalta olen jo pitkään suunnitellut aikuisille suunnattua kirjaa koulukiusauksesta - tarinaa, jonka tarkoitus olisi kuvata sitä miten kauas koulukiusauksen jäljet voivat kantaa - myös kiusaajalla.

Vaan eilen syttyi lamppu. Posliinienkeli on pienen tytön kirjoitus. Se ei ole kirjoitusteknisesti mikään loistosuoritus ja siitä näkyy, että kirjoittaja on lapsi. Vaan ehkäpä juuri siksi se ansaitsisi tulla luetuksi sellaisenaan. Se ei ole aikuisen (ehkäpä joskus kiusatunkin) muisto siitä mitä oli olla lapsi. Se on nimenomaan sen lapsen tarina. Jos nyt en ala totaalisesti hävetä tapaa, jolla olen 15-vuotiaana kirjoittanut, tai jokin muu muuta mieltäni, tulen näillä näkymin julkaisemaan Posliinienkelin netissä sellaisenaan kun sen aikanaan kirjoitin. "

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamri että Minttu on kerennyt käydä korjaamassa alkuperäiset kirjoituksensa. Mutta joku tällä foorumilla linkkas tämän aikanaan.

"Minttiksen blogimerkinnöistä selviää, että hän on kirjoittanut ensimmäisen kuvitteellisen posliinienkelitarinansa KÄSIN 15-vuotiaana.

Tarina on ollut kuvaus koulukiusaamisesta. Arvoitus 'autenttisten päiväkirjaskannausten' käsialan ja Vettenterän käsialan samanlaisuudesta ja Elisa-allekirjoituksesta päiväkirjasivuilla ratkeavaisivat tuolla.

Samalla selvittyisi päiväkirjaotteiden lapsellisen kirjallinen sävy.

Elisa on ollut olemassa vain Vettenterän mielikuvituksessa.

http://taruolento.com/blog/category/Posliinienkeli

"Posliinienkelin ensimmäinen, käsinkirjoitettu versio …

...

Näitä asioita pohtiessani kaivoin naftaliinista Posliinienkelin. Oman koulukiusaustarinani, jonka kirjoitin 15-16 vuotiaana kiusauksesta johtuneen koulunvaihdon jälkeen.

...

Minulta on kysytty monesti voisinko kirjoittaa Posliinienkelin uudelleen ja julkaista. Tähän asti olen pitänyt sitä mahdollisena. Vaan toisaalta olen jo pitkään suunnitellut aikuisille suunnattua kirjaa koulukiusauksesta - tarinaa, jonka tarkoitus olisi kuvata sitä miten kauas koulukiusauksen jäljet voivat kantaa - myös kiusaajalla.

Vaan eilen syttyi lamppu. Posliinienkeli on pienen tytön kirjoitus. Se ei ole kirjoitusteknisesti mikään loistosuoritus ja siitä näkyy, että kirjoittaja on lapsi. Vaan ehkäpä juuri siksi se ansaitsisi tulla luetuksi sellaisenaan. Se ei ole aikuisen (ehkäpä joskus kiusatunkin) muisto siitä mitä oli olla lapsi. Se on nimenomaan sen lapsen tarina. Jos nyt en ala totaalisesti hävetä tapaa, jolla olen 15-vuotiaana kirjoittanut, tai jokin muu muuta mieltäni, tulen näillä näkymin julkaisemaan Posliinienkelin netissä sellaisenaan kun sen aikanaan kirjoitin. "

Vierailija
2/5 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttis on nyt muuttanut täysin kirjoituksen blogissaan. Luin tuon saman kirjoituksen vielä pari päivää hänen blogistaan. Hävinnyt täysin alkuperäinen kirjoitus ja nyt vain jotain sepostusta vanhoista kirjoituksistaan, ja ohimenevä maininta vain jostain Posliinienkelistä ohi mennen. Valehtelija sanon minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mokani. Löytyy sieltä alta se alkuperäinen kirjoitus. Pyydän anteeksi asian omaisilta.

Vierailija
4/5 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulta on kysytty monesti voisinko kirjoittaa Posliinienkelin uudelleen ja julkaista."

Niin varmaan monesti on kysytty. Narsistista kuvittelua.

45 minuuttia-ohjelmassa (katsoin äsken youtubesta) Minttis istuu ihan täpinöissään tietokoneen ääressä. Tuntuu suuret kicksit tulevan tuosta kirjailijan statuksesta.

Voi voi. Nyt vain lusikka kauniiseen käteen ja muuta ammattia etsimään. Ei kannata elää koko elämää itsepetoksessa ja valheessa.

Vierailija
5/5 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taruolento.com tuntuu yllättäen kadonneen maailman kartalta. Ainakin meikäläisellä lukee,ettei blogia löydy. Kovin on kummallista. Ihme julkisuustavoittelua taas. No saipa sentään ihmiset puhumaan jostain tärkeästi asiasta,vaikkakin turhaa tehdä siitä olevinaan aito tarina..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän