Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakia tuntevat! Pitääkö lomaa edeltävä vkloppu olla vapaa?

Vierailija
11.07.2012 |

Niin siinähän se tulikin.

Maanantaina alkaa loma, nyt on mulle laitettu viikonlopuksi työvuoro.

Mitäs tästä pitäisi ajatella?

Tänään olen kyllä vapaalla, joten pakko kai se on viikonloppuna töihin mennä.....

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvi olla vapaata. Lomaa edeltävä viikonloppu on ihan normaalia työaikaa, loma alkaa sinä päivänä kun loma on merkitty alkavaksi, eli maanantaina.

Vierailija
2/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on onan alan, muuten yleispätevästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomon kavereilla saattaa olla jopa 4pvä vapaata ennen lomaa, muilla on sitten koko vklopun töitä, tai sunnuntai vapaa.

Vierailija
4/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvi olla vapaata. Lomaa edeltävä viikonloppu on ihan normaalia työaikaa, loma alkaa sinä päivänä kun loma on merkitty alkavaksi, eli maanantaina.

Vierailija
5/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vaan pomot on kivoja ja laittaa ed.vkl vapaaksi.

Vierailija
6/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos listan tekijä haluaa olla ilkeä

Vierailija
7/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos listan tekijä haluaa olla ilkeä

Tai idiootti. Eihän se lain mukaan ole pakko olla vapaaa mutta en ikinä ole törmännyt tuollaiseen tilanteeseen.

Vierailija
8/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ihan hyvin voi olla työvuoro vkonloppuna. Tietty pomo voi olla ystävällinen eikä laita vuoroa vkonlopuksi.

Vierailija
9/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen viikonlopuks työvuorot. Normaali listantekijä laittaa viikonlopun vapaakis. Näin se menee.

On aivan turha lässyttää, että ei muka saa tehtyä silleen, että se vkonloppu olis vapaa. Amatööri ei ehkä siihen kykene.

Vierailija
10/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse pomolle sanonut, että merkkaa mut lomaa edeltäväksi viikonlopuksi töihin. Eihän sitä vaimolle kannata kertoa, että on oma toivomus. Antaa eukon kiukutella typerästä pomosta. Samasta syystä en koskaan ota koko lomaa kerralla, vaikka olisi käytännössä järjestettävissä. Pomon syyksi on hyvä vierittää, ettei onnistu kuin kaksi viikkoa kerrallaan. Tuo on ihan maksimi olla pois töistä ja loman loppumista odottaakin innolla, kun pääsee takaisin täysjärkisten ihmisten seuraan, eikä tarvitse sitä jatkuvaa valitusta kuunnella. Toinen huippuhomma on sopia lomat niin, että menee mahdollisimman vähän samaan aikaan vaimon kanssa, "kun ei vaan pystynyt saamaan lomaa siihen, sain mä tän yhden viikon yhtä aikaa".

Vaimon mielestä minun pitäisi vaihtaa työpaikkaa, kun ei tuollaisi asioita pysty sopimaan. Minun mielestäni ne on onnistunut sopimaan erittäin hyvin, enkä varmana vaihda sellaiseen firmaan, missä toivomuksia ei otettaisi huomioon.

Vierailija
11/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset loma-ajat tekevät hyvää parisuhteelle, varsinkin jos yhdessä suunnitellaan molemmille kiinnostavaa tekemistä ja rentoutumista!

Minä olen itse pomolle sanonut, että merkkaa mut lomaa edeltäväksi viikonlopuksi töihin. Eihän sitä vaimolle kannata kertoa, että on oma toivomus. Antaa eukon kiukutella typerästä pomosta. Samasta syystä en koskaan ota koko lomaa kerralla, vaikka olisi käytännössä järjestettävissä. Pomon syyksi on hyvä vierittää, ettei onnistu kuin kaksi viikkoa kerrallaan. Tuo on ihan maksimi olla pois töistä ja loman loppumista odottaakin innolla, kun pääsee takaisin täysjärkisten ihmisten seuraan, eikä tarvitse sitä jatkuvaa valitusta kuunnella. Toinen huippuhomma on sopia lomat niin, että menee mahdollisimman vähän samaan aikaan vaimon kanssa, "kun ei vaan pystynyt saamaan lomaa siihen, sain mä tän yhden viikon yhtä aikaa".

Vaimon mielestä minun pitäisi vaihtaa työpaikkaa, kun ei tuollaisi asioita pysty sopimaan. Minun mielestäni ne on onnistunut sopimaan erittäin hyvin, enkä varmana vaihda sellaiseen firmaan, missä toivomuksia ei otettaisi huomioon.

Vierailija
12/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen viikonlopuks työvuorot. Normaali listantekijä laittaa viikonlopun vapaakis. Näin se menee. On aivan turha lässyttää, että ei muka saa tehtyä silleen, että se vkonloppu olis vapaa. Amatööri ei ehkä siihen kykene.

tietylle päivälle. Meillä on se ongelma, että pelkkiä sijaisia ei voi laittaa viikonloppuun ja jos moni on lomalla, pitää lomallelähtevän vakituisen olla viikonloppu töissä.

Vierailija
13/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet vaimosi kanssa? Yhteiset loma-ajat tekevät hyvää parisuhteelle

eikä tarvitse sitä jatkuvaa valitusta kuunnella.

Tuossahan tuo oli sanottu, miksi yhteiset lomat ei todellakaan tee hyvää. Pitkien lomien jälkeen tulisi varmaan ero sen jatkuvan tappelun seurauksena. Normaaliarki sujuu ihan hyvin, kun saa tehdä "omia" juttuja normaalissa rytmissä. Sitten kun ollaan kaikki lomalla, vaimo olettaa minun tekevän kaiken mahdollisen kodin hoidosta ruoan laittoon, jotta hän saa levätä, kun on olevinaan niin rankkaa. En minä omaa lomaani siihen tuhlaa, ettei rouvan tartteisi mitään tehdä.

Vierailija
14/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista mitä siitä oli, kun aina se on ollut vapaana.

Vierailija
15/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ollaan kaikki lomalla, vaimo olettaa minun tekevän kaiken mahdollisen kodin hoidosta ruoan laittoon, jotta hän saa levätä, kun on olevinaan niin rankkaa. En minä omaa lomaani siihen tuhlaa, ettei rouvan tartteisi mitään tehdä.

Siivotkaa koti ennen lomaa ja sitten nautiskelette lomasta siistissä kodissa ja syötte valmisruokaa.

Vierailija
16/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs työkaveri pyysi, että saisi lomaa edeltävän vkl vapaaksi. Se ei käynyt, mutta loman jälkeinen ma-ti luvattiin :-)

Vierailija
17/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan mullakin maanantai vapaa jos tiistaina alkais loma...

Vierailija
18/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan turha lässyttää, että ei muka saa tehtyä silleen, että se vkonloppu olis vapaa. Amatööri ei ehkä siihen kykene.

Eikös se amatööri ole silloin ammattilainen eikä amatööri, kun on kerran töissä?

Vierailija
19/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim papeilla on käytännössä aina töitä sunnuntaihin asti ennen lomaa, kun on muutenkin vain yksi vapaa viikonloppu kuukaudessa eikä niinä kuukausina kun on lomaa anneta yhtään muuta vapaata viikonloppua kuin se lomaan kuuluva (joka on siis sen lomaviikon la-su).

Myös lääkäreillä on usein päivystys ennen lomaa jos on lomien takia muutenkin vähän porukkaa töissä.

Vierailija
20/21 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edeltävälle viikonlopulle. kuten joku mainitsikin, niin mulkku tyyppi tekee niin.