Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joiden painonpudotusta ei yhtään helpota läheisten jatkuva kommentointi?

Vierailija
11.07.2012 |

Paino indeksini pomppii tällä hetkellä 25 molemmin puolin, joten liian hoikka en voi mitenkään vielä olla. Mutta koska olen laihtunut vuoden aikana reilut 30kg, läheiseni eivät ilmeisesti tahdo pysyä ihan tahdissa mukana, vaan jatkuvasti ilmaisevat huolensa painonputoamisestani tavalla tai toisella.

Toki on mukava huomata, että painonpudotus näkyy, mutta suoraansanottuna alkaa jo rasittaa, että siitä huomautellaan koko ajan. Mitäs, jos minä sanoisin jollekin, että "oletpa lihonut paljon" tai "nyt ei kyllä enää yhtään kiloja lisää"?

Kaikenlisäksi nämä kommentoijat ovat itse minua yleensä vielä huomattavasti hoikempia. Mitä he ovat minulle sanelemaan, kuinka hoikaksi itseni saan laihduttaa, kunhan nyt terveellisissä rajoissa pysytään? Suunnitelmissa siis laihduttaa ainakin kymmenen kiloa vielä pois, painoindeksin mukaan 20 kiloonkin olisi vielä varaa.

Olen miettinyt, että onko heistä jotenkin vaikeaa kohdata minun muuttunut olemus, parantunut itsetunto? Täytyy myöntää, että kun katselen nykyisin kuvia itsestäni, en aina itsekään ole tunnistaa niistä itseäni. Jotenkin niistä aivan huokuu nyt sitä itsevarmuutta, mikä ennen oli lähes nollassa. Itsetuntoni ei ole parantunut sen ansiosta, että olisin jotenkin erityisen hoikka, koska olenhan aivan normaalipainoinen tällä hetkellä. Ja inhoan muutenkin sitä ajattelutapaa, että hoikkuus olisi jotenkin tavoiteltavaa. Mutta sen työn ansiosta, jonka olen tämän vuoden aikana kehoa muokatakseni tehnyt, se on parantunut huimasti.

No, eilen sain taas muutaman ärsyttävän kommentin läheisiltä sukutapaamisessa ja pitipähän tulla tänne vähän purkamaan ärsytystä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se niin, että joistakin on mukavaa että olet ruma läski. Lihavat ja tyylittömät ihmiset on vähän sellaisia pellejä. Sit harmittaa kun et olekaan enää pelle vaan pelkkä tavis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla