Mitä mieltä olette ruumiistairtaantumiskokemuksista?
Itse kuulin jo lapsena erään tuttavan katsoneen yläpuolelta sitä, kun makasi tajuttomana moottoripyöräonnettomuuden jälkeen maassa.
TV:stäkin on tullut monia ohjelmia juuri onnettomuus- tai leikkaussalikokemuksista, joissa potilaat kertovat nousseensa itsensä yläpuolelle ja nähneet kaiken.
Ja siis ovat myös todistetusti olleet täysin tiedottomia ja silti voineet kuvailla, mitä tapahtui.
Itse olen kristitty ja nuo vaan vahvistavat uskoani, koska ne tavallaan todistavat, että sielu on erillinen ruumiista:)
Kommentit (37)
kerrot. Ruumiista irtautumisen tunne voi kyllä olla henkilöllä joka on traumaattisessa tilanteessa eikä pysty sitä käsittämään. Silloin psyyke suojautuu tavallaan kuvittelemalla itsensä ruumiin ulkopuolelle.
Siis jos oikeasti kokee itse olevansa oikeasti yläpuolella ja näkee itsensä vain kuorena alapuolella ja tietää mitä tapahtuu?
Eilenkin tuli eräs ohjelma, jossa miehen silmät oli peitetty, edessä oli kangaskin eli mies ei olisi mitenkään voinut tietää mitä leikkaussalissa tapahtui. Oli siis nukutuksessa siellä.
ap.
Mä uskon, että niin voi tapahtua. Isäni on kertonut omasta kokemuksestaa (ei liity mitenkään onnettomuuteen). Hän on myös nähnyt sukulaisen tämän kuoleman jälkeen (sekin oli positiivinen kokemus). Itsellä ei ole kokemusta ruumiistairtautumisesta, mutta olen nähnyt enneunia. Muista kokemuksistani en viitsi edes kertoa, koska ette kuitenkaan uskoisi. ;-)
Sen opin kun opiskelin jossain koulussa psykologiaa muutamia tunteja. Netistä voi löytää lisää tietoa aiheesta. Yritin googlata aihetta mutta en nyt valitettavasti sitä löytänyt.
Suojautuminen perustuu siihen että tavallaan sulkee itsensä ulkopuolelle epämiellyttävästä tilanteesta ja katsoo sitä kuin elokuvaa.
Mä uskon, että niin voi tapahtua. Isäni on kertonut omasta kokemuksestaa (ei liity mitenkään onnettomuuteen). Hän on myös nähnyt sukulaisen tämän kuoleman jälkeen (sekin oli positiivinen kokemus). Itsellä ei ole kokemusta ruumiistairtautumisesta, mutta olen nähnyt enneunia. Muista kokemuksistani en viitsi edes kertoa, koska ette kuitenkaan uskoisi. ;-)
ap.
Olin alle kouluikäinen tai ehkä 1-2luokalla, en muista. Me olimme koko perhe, minä, äiti ja isä rivitalokotimme eteisessä tekemässä lähtöä jonnekin.
Mulla on vahva muisti/mielikuva siitä, että ikäänkuin iraannun itsestäni ja leijailen jonnekin katson korkeudelle katselemaan touhujamme.
Voin vieläkin tavoittaa sen tuntemuksen, omituista.
Se miksi uskon tuon tapahtuneen johtuu siitä millaista elämää silloin jouduin elämään, isäni oli väkivaltainen alkoholisti ja elämä sen mukaista, vietimme mm lämmittämättömässä ulkovarastossa erään yön keskellä -30 asteen pakkasia kun menimme sinne isän riehumista karkuun. Erään kerran juoksimme kuplavolkkariimme isää karkuun, sitä en muista saiko hän meidät kiinni. Yksi kerta menin väliin kun hän "käsitteli" n.25v äitiäni (olin 7-8v) ja hän kaatoi minut puista arkkua päin ja iskin pääni yhteen sen rautavahvistettuun kulmaan jolloin takaraivoni aukesi useamman cm matkalta.
Yksi ilta kasasimme kaiken mahd irtaimiston makkarin oven eteen ettei isä pääsisi sinne vaan olisimme turvassa. Isän kämmenten rystyset on piirtyneet verkkokalvoilleni, isot ja valkoiset kun luut kuulsi nahan läpi, pelottavat.
Kaiken tuon huomioiden ei ihmekään, että lapsen mieli teki temput ja irtauduin siitä kaikesta, hetkeksi aikaa.
Piti tämä kokemus jakaa kun tuli aloituksesta mieleeni, nyt on sauna lämmin:)
Sen opin kun opiskelin jossain koulussa psykologiaa muutamia tunteja. Netistä voi löytää lisää tietoa aiheesta. Yritin googlata aihetta mutta en nyt valitettavasti sitä löytänyt. Suojautuminen perustuu siihen että tavallaan sulkee itsensä ulkopuolelle epämiellyttävästä tilanteesta ja katsoo sitä kuin elokuvaa.
ja tila on täysin tietoinen:)Sitä ei mikään nykytiede tai psykologia pysty todentamaan, mutta ne jotka ovat sen kokeneet ovat muuttuneet täysin eri ihmisiksi, jotka eivät enää juuri materiaa arvosta.
ap.
En ole keksinyt oudolle (geometriselle) kuviolle ihossani mitään muuta selitystä kuin abduktion. Joskus on myös ilmestynyt useampia kuvioita iholle, mutta ne ovat hävinneet. Tämä yksi ja sama pysyy aina vaan.
Kyse oli varmaankin depersonalisaatiohäiriöstä joka syntyi sinulle vaikean traumaattisen kokemuksen aikana suojelemaan sinua.
En ole keksinyt oudolle (geometriselle) kuviolle ihossani mitään muuta selitystä kuin abduktion. Joskus on myös ilmestynyt useampia kuvioita iholle, mutta ne ovat hävinneet. Tämä yksi ja sama pysyy aina vaan.
mulla myös,onpa mielenkiintoista!Ihmettelin joskus iholleni ilmestynyttä kolmiota,joka sittemmin hävisi yhtä nopeasti kuin tulikin.
mulla myös,onpa mielenkiintoista!Ihmettelin joskus iholleni ilmestynyttä kolmiota,joka sittemmin hävisi yhtä nopeasti kuin tulikin.
Munkin kuvio on kolmio.Se on ollut mulla yli 15 vuotta. Joskus oli herätessäni takareidessä pieniä punertavia palluroita isolla alueella aivan kuin olisin jollain piikkimatolla maannut. :-o Mutta ne hävisivät aika pian itsekseen.
mulla myös,onpa mielenkiintoista!Ihmettelin joskus iholleni ilmestynyttä kolmiota,joka sittemmin hävisi yhtä nopeasti kuin tulikin.Munkin kuvio on kolmio.Se on ollut mulla yli 15 vuotta. Joskus oli herätessäni takareidessä pieniä punertavia palluroita isolla alueella aivan kuin olisin jollain piikkimatolla maannut. :-o Mutta ne hävisivät aika pian itsekseen.
mullakin oli takareidessä ja vieläpä niin etten sitä itse kunnolla nähnyt,muutakuin ottamalla ihosta kiinni ja vetämällä lähemmäs..Nyt menin pihalle ihan totaailisesti.Mikä se jälki on?
'
en lukenutkaan sun ekaa kuviovietiä kunnolla,mutta ajattelin silloin kanssa että onkohan mut abduktoitu,ja näin ajattelin vakavissani.Kuvio ilmestyi n.11v sitten ja kesti iholla n. 1vuoden kunnes hävisi.
en lukenutkaan sun ekaa kuviovietiä kunnolla,mutta ajattelin silloin kanssa että onkohan mut abduktoitu,ja näin ajattelin vakavissani.Kuvio ilmestyi n.11v sitten ja kesti iholla n. 1vuoden kunnes hävisi.
keskustelua aiheesta. Löytyy jopa hattuja, jotka stimuloivat juuri tätä keskusta magneettisesti. Tiede on aina edellä Jumalaa ja taikauskoa. Sorry.
Mutta uskon myös ihmisen astraalikehoihin eli siltä kannalta nuo ruumiistairtautumiset on ihan luonnollisia.
Onko sulla muita "kokemuksia"?
Kyselee numero 5
kokemuksia on,ja jotkut jääneet vaivaamaan.Sullakin on vai?
Nyt aikuisena en ole kokenut samaa. Olin aina unessa. Lähdin ruumiistani kohti huoneeni kattoa, leijailin katonrajaa pitkin olohuoneeseen. Se oli ihan mukava kokemus, ei kokskaan pelkoa tai ahdistusta. Ja kun heräsin, tuli sielulleni aina kova kiire palataa rumiiseeni. Se lähti tosi kovaa pakkia takaisin, mutta seisahtui aina kohdalleni kattoon, asettui samaan asentoon kuin ruumiini sängyssäni, ja laskeutui hitaasti takaisin minuun. Kun se oli yhtynyt takaisin, meni hetki, kunnes ruumiini alkoi toimimaan. Perheneuvolassa selitettiin tämä vain unihalvauksena ;)
kerrot.
Ruumiista irtautumisen tunne voi kyllä olla henkilöllä joka on traumaattisessa tilanteessa eikä pysty sitä käsittämään. Silloin psyyke suojautuu tavallaan kuvittelemalla itsensä ruumiin ulkopuolelle.