Kaksoset 10kk ja uusi vauva tilauksessa...
Muistaakohan kukaan minua tältä palstalta? Eipä ole tuota aikaa ollut liiemmin kirjoitella :) Meillä tosiaan on kaksoset (tyttö&poika) nyt 10kk, takana raskausmyrkystys ja vaikea synnytys, mikä päätyi lopulta sektioon sekä pojan 3kk:n koliikki. Tyttö on ollut kaikinpuolin helppo vauva, kun taas veljensä hyvin vaativa. Välillä on tuntunut, etten jaksa enää päivääkään ja toisena päivänä taas ajattelen olevani maailman onnekkain äiti :) Eli vaikeita päiviä on mahtunut ja mahtuu edelleenkin arkeen.
Joka tapauksessa, nyt olisi sitten kahdesta viimeisestä alkiosta yksi 6-soluinen matkassa ja reilun viikon verran vielä jännitystä, miten tässä käy. Pidättekö minua ihan mielipuolena? :) Päätimme mieheni kanssa, että nyt on se hetki, kun katsomme tämän yhden ja ainoan pas:in loppuun ja sitten jätämme hoidot sikseen. Minulla on ollut vielä toiveena saada yksi vauva (siis ajatelkaa; YKSI, mitä saan täysipainoisesti helliä ja hoivata...hmm,kahden termiitin riippuessa todennäköisesti lahkeessa..). Tällöin kaksosemme saisivat myös olla pidempään kotona hoidettavana, muutoin joudun ensi syksynä lähtemään töihin. Löytyykö muita samassa tilanteessa/ajatuksissa olevia?
Terkuin,
Lumianna
Kommentit (14)
Hei lumianna!
Meillä on 8,5 kuukautta vanhat kaksostytöt ja minulla on ollut vauvakuume siitä asti, kun nämä nuppuset syntyivät:) Siis ihan oikeasti, heti kun B-vauvakin oli ponnistettu maailmaan, minulle tuli sellainen olo, että saisinpa näitä lisää. Välissä vauvatoive on laantunut, kun ollut vaikeaa ja raskasta tyttöjen kanssa. Nyt elämä tuntuu taas helpottavan ja vauvakuume nostaa päätään. Miehelläni on sama homma, hän hokee koko ajan, että ' Lisää vauvoja!' . :)
Saa nähdä milloin pääsemme yrittämään, kun kuukautisiakaan ei ole vielä tullut, mutta toivottavasti pian.
Ilmoittelehan sitten meille muille palstalaisille, jos siirtonne tuotti tulosta. Pidän täällä teille peukkuja :)
Vauvahaaveinen, Nunnuli
Meillä on 8,5 kuukautta vanhat kaksostytöt ja minulla on ollut vauvakuume siitä asti, kun nämä syntyivät:) Siis ihan oikeasti, kun B-vauvakin oli saatu ponnistettua maailmaan, minulle tuli heti sellainen olo, että saisinpä näitä lisää. Toki välillä vauvakuume on ollut laantuneena, kun on ollut raskasta ja väsyttävää. Nyt kun on taas helpottanut, vauvakuume nostaa päätään. Miehelläni on sama juttu, hän hokee vain koko ajan, että ' Lisää vauvoja!' ja toivoo jopa toisia kaksosia. Minulle riittäisi ihan yksönenkin ;)
Toivottavasti teidän siirtonne tuottaa tulosta! Pidän peukkuja puolestanne :)
T: vauvakuumeinen Nunnuli
Sori, tuli sama asia kahteen kertaan, kun olen tällainen noviisi tämän palstailun suhteen :)
Itse en tuplien jälkeen halunnut heti lisää, etenkin kun meillä oli se vaikein vaihe just tuossa yhden vuoden kieppeillä kun pojat opetteli kävelemään. Mutta tiedän yhden perheen missä on pienellä ikäerolla tuplat ja pikkusisar ja käsittääkseni ovat ihan hyvin pärjänneet.
Jokainen toimii tässäkin tyylillään. Meillä tuplien ja kuopuksen ikäeroksi tulee 5 vuotta ja se tuntuu ihan sopivalta.
Kerrothan miten kävi!
Virna & PAS-masuvauva 8+2 ja ICSI-tuplat 4-vuotta
meillä vaavit 11kkja taidankin jo olla taas odottaja?!! jos kaikki menee hyvin ikäeroksi tulisi noin 1v5kk. uudet tuplat kyllä raskauden kannalta vähän pelottaisi...siis jos olen. meillä on kaikki mennyt mielestämme suht helposti, oltiin kyllä varauduttu paljon paljon rankempaan vauvavuoteen etukäteen raskausaikana.
Heips vaan!
Muistanpa sinun nimimerkkisi hyvinkin. En ole itsekään mikään aktiivipalstailija koskaan ollutkaan, mutta sinä olet jäänyt mieleen.
Ja sanoisin, ettett ole ollenkaan hullu, ihan normaali vauvakuumeinen äiti ja nainen =o)
Meillä samanikäiset tuplat kuin teillä ja kaksi lasta ennen tuplia ja lisää haluaisin. Mies ei ole ihan samoilla linjoilla, mutta ajattelin tässä vuoden verran häntä lämmitellä ;o) Sitten taas kohti icsiä, jos saan suostuteltua. Miehen simppoja saatiin pakastettua viimeksi (meillä simpat jouduttu ottamaan joka kerta biopsialla), joten mä en ehkä ens kerralla miestä matkaan tarttekaan ;o)
Onnea vaan sinulle, toivottavasti onnistuu!!! Tulehan kertomaan sitten uutisia - toivottavasti iloisia sellaisia!
Pikkis
Meillä tuplat 9,5kk (ICSIn PAS) ja ajatuksissamme on ollut vielä kolmas. Mutta toistaiseksi vain ajatuksissa :-) Vielä ois alkioita pakkasessa, saas nähdä koska uskalletaan...Tytöt on olleet suht helppoja vauveleita, mutta taitaa mennä ens vuoden puolelle meidän haaveilut. Peukut pystyssä täällä sinulle!!
Eli vauvakuume on vaivannut minuakin siitä lähtien kun neiti ja pikkuherra putkahtivat maailmaan. En kiellä etteikö välillä olisi ollut rankkaa ja olemme olleet aika ajoin väsyneitä, mutta mielestäni olemme kuitenkin päässeet suht helpolla. Nimittäin kun vertaan moniin muihin kaksosperheisiin, joilla saattaa olla koliikkia, sairastelua, valvottuja öitä jne... Meidän lapset ovat nyt 1v2kk ja tässä kierrossa suunnitteilla pas. Tässä nyt jännätään, selviytyykö sulatuksesta siirrettävää ja miten sitten käy...Tällä kertaa ei kyllä siirretä kuin yksi alkio =)
Peukkuja sinulle ja vaihdellaan kuulumisia jatkossa
täpäkkä & sisko ja sen veli 1v2kk
ja " vahinkovauva" ilmoitti tulostaan jo tuplien ollessa 3-4 kk. Tässä nyt paksuna odotellaan typykän syntyä.
tuttuja nimiä ja näin jänniä juttuja!!!! Iso perhe on ihana. Meillä vain nämä kakkoset antoivat odottaa itseään. Minulla oli aina haaveena 3 lasta ja nyt se on totta.
Terveiset kaikille jotka minut vielä muistavat!!!! Ja hirmusti onnea matkaan kaikille!!!!
strega + 3 mimmin liiga
kuulumisia ja ajatuksia, kiitos! :) En näemmä ole ainut, joka haaveilee vielä vauvasta. Meidän pas-jännitys on nyt ohi ja se ikävä kyllä epäonnistui. Harmittaa kyllä, mutta ei maailma tähän kaadu. Kaksosista huomasin silloin jo toisella piinaviikolla, että nyt taisi onnistua ja nyt pas-siirron jälkeen ei tuntunut missään. Osasin siis odottaa negatiivista tulosta. En kyllä ehtinyt edes testailemaan, kun vuoto jo alkoi. Miehen kanssa halattiin ja todettiin, että nyt on yksi etappi meidän elämässä mitä todennäköisimmin ohi. Kolmas vauva saattaa jäädä vain haaveeksi, sillä meille hoitojen alusta aloittaminen uudelleen olisi todella suuri asia. Mutta kukapa tietää...
Pikkukakkoselle ja muillekin puolestani jännittäneille kiitoksia ja Täpäkälle onnea pas:n suhteen! Ihanaa vauvantäyteistä elämää! Vaikka välillä väsyttääkin ja tekee mieli purnata, niin siitäkin huolimatta! Minä ainakin lupaan nauttia siitä, mitä minulla on :)
Hei Lumiann@!
Harmi, kun pas-siirtonne ei tuottanut toivottua tulosta :(
Hyvä, että osaat kuitenkin iloita siitä, mitä sinulla jo on. Nautihan tuplistasi täysin siemauksin! Ehkä elämä antaa vielä teille ja meille muillekin lisää lapsia. Hyvää joulunodotusta perheellenne ja muillekin palstalaisille :)
Toivoopi, Nunnuli2 ja nukkuvat tytöt
Täällä vähän jälkijunassa taas... Meillä sairastellaan, joten aika ei riitä joka paikkaan ;(
Todella harmi, ettei siirto onnistunut. Kuulostat kuitenkin hirveän tyynen rauhalliselta, taidatte todellakin olla " sinut" asioiden kanssa.
Iloista joulunodottelua sinne, ja nautinnollisia hetkiä pikkukaksikkonne kanssa!
Hieno juttu:)
Sanoin miehelle, että nykyisen " vauvan" lisäksi vielä joskus 30 ikäisenä kuopus, mutta nyt joudun perumaan sanat:P Koska minulle on se jo toinen kaksosraskaus, eka, ikävä kyllä, meni abaut 12-rv-lla poikki (vaan yksi sikiö, toinen jäi)!, pelotta, että kuopuksen tilalle tulisitki kuopkset:P
Sinulle kaikkea hyvä yrityksessä ja ilmoita itsestä jos on aihetta kirjoitta onniteluja:)