Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä: etunimi päättyy samaan kirjaimeen kuin millä sukunimi alkaa?

Vierailija
09.07.2012 |

Haluan antaa vauvalle erään tietyn etunimen, joka loppuu s-kirjaimeen. Sukunimi alkaa myös s:llä, ja tämä vähän epäilyttää minua. Kuulostaako ihan pöljältä? Jokin toinen nimi olisi sujuvamman kuuloinen, mutta en vain keksi toista yhtä hyvää etunimeä. Mielipiteitä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoinpa ihmistä etu- ja sukunimellä kutsutaan, toki etunimi on yleisempi puheessa. Kirjoitettuna se taas ei tunnu.

Itse en kyllä pidä siitä, jos esim. toka nimessä on kaksi vokaalia ja etunimi loppuu samaan vokaaliin tyyliin Anne Eerika, siitä tulee minusta anneerika, mutta harvoinpa niitäkään peräkkäin lausutaan.

Kuviteltu sinun tapauksesi: Kaius Saksala on tietenkin kaiussaksala, mutta ei se niin pahalta kuulosta kuin vaikkapa tuula aarikka: tuu laarikka se muotoutuu.

Vierailija
2/5 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille. Kieli menee solmuun väkisinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoinpa ihmistä etu- ja sukunimellä kutsutaan, toki etunimi on yleisempi puheessa. Kirjoitettuna se taas ei tunnu.

Itse en kyllä pidä siitä, jos esim. toka nimessä on kaksi vokaalia ja etunimi loppuu samaan vokaaliin tyyliin Anne Eerika, siitä tulee minusta anneerika, mutta harvoinpa niitäkään peräkkäin lausutaan.

Kuviteltu sinun tapauksesi: Kaius Saksala on tietenkin kaiussaksala, mutta ei se niin pahalta kuulosta kuin vaikkapa tuula aarikka: tuu laarikka se muotoutuu.

Meidän tapauksessa ei tule tuu laarikoita tai muitakaan kummallisuuksia :D Silti vähän mietityttää. Tosin tosi harvoinhan sitä varsinkaan lapsena tulee käytettyä koko nimeä... Meidän toinen nimivaihtoehto on taas sellainen, joka alkaa s:llä, ja se kuulostaa mielestäni hölmömmältä. Tulee vähän sellainen Mikko Mallikas -olo.

Vierailija
4/5 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JuliuS Seessar?

Vierailija
5/5 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin kyllä nimennytkään, mutta en enää myöskään pidä asiaa niin tärkeänä.