Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä Minttis on töissä?

Vierailija
09.07.2012 |

Olen lukenut jo tuhansia viestejä, mutta yhdessäkään ei ole ihmetelty millä ihmeen lomalla Minttis oikein on.

Ja mistään ei löydy tietoa hänen työpaikastaan. Eikä kukaan ole sellaisen perään kysellytkään.

Minusta tämä on melko tärkeä kysymys kuitenkin. Jos ei ole töissä missään, niin voiko silloin olla millään lomallakaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:lla on Suomen fiksuimmat aivot, oikeasti.

Vierailija
2/15 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan on palkatonta jos ei ole kk-palkkaisessa työssä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä luulis että lomalla ois paljon enemmän aikaa, kuin silloin kun on töissä??

Ja eikös Minttis asu pk-seudulla? Eli ei ois pitkä matka Hesarin toimittajia tapaamaan todisteet kourassa.

Nyt varmaan asia on jo niin iso, että kuka vaan toimittaja tarjoutuisi saapumaan Minttiksen kotipihaan asti todisteita katsomaan. Jopa ison setelinipun kera, jos todisteet osoittautuvat aidoiksi. Sehän olisi kunnon skuuppi. Ensimmäinen lehti joka todistaa vedenpitävästi Enkeli-Elisan oikeaksi. Lehti möisi lähes miljoona kappaletta.

Vierailija
4/15 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikö se juuri olekin AV-mamman mielestä sitä raskainta työtä.

Lisäksi jos perhe ymmärretään yhtenä yksikkönä, jossa kotiäiti hoitaa kodin ja mies käy töissä, niin monasti jotku kotiäidit käsittävät miehen lomalla olon siksi "lomalla olemiseksi"

Varsinkin jos silloin lähdetään yhdessä lomailemaan jonnekin.

Tero

Vierailija
5/15 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi jos perhe ymmärretään yhtenä yksikkönä, jossa kotiäiti hoitaa kodin ja mies käy töissä, niin monasti jotku kotiäidit käsittävät miehen lomalla olon siksi "lomalla olemiseksi"

Tero

Mitähän vittua sä täällä halveksumiesi av-mammojen joukossa oikein pyörit, kun asenteesi on tuollainen? Eikö sulla ole tosielämän kavereita, av-pappa?

Vierailija
6/15 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

Mitähän vittua sä täällä halveksumiesi av-mammojen joukossa oikein pyörit, kun asenteesi on tuollainen? Eikö sulla ole tosielämän kavereita, av-pappa?

Vastasin kysymykseen, ja sä näet siinä jotain ihan muuta.

Tero

Vierailija
7/15 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen miehelleen on ollut ok, ettei Minttu opiskele tai mene kodin ulkopuolelle töihin. Hän on voinut panostaa kirjoittamiseen. Näistä asioista kerrotaan blogissakin. Mies on käsittääkseni ihan korkeastikoulutettu, joten kyllähän maakunnissa yhden ihmisen tuloilla pärjää. Onhan meillä muitakin "kirjailijoita", jotka tekee lapsia, on kotona ja kirjoittaa (mm. Henna Helmi Heinonen).

Vierailija
8/15 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselle se mieleen että itse kiikuttaisin ne todisteet välittömästi lehdille. Ihan vaan siksi että perheeni saisi rauhan ja sitä lomaa voisi oikeasti viettää. Miksi lykätä asiaa elokuulle ja kestää tämä älytön hässäkkä. Kun se kuitenkin näyttää siltä lomaltaan tekevän fb päivityksiä ja radiohaastatteluja. Tässä tilanteessa yksinkertaisinta olis lyödä faktat pöytään ja lopettaa hässäkkä.

Vierailija
9/15 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

Vastasin kysymykseen, ja sä näet siinä jotain ihan muuta.

Tero

Mun korvaan toi kalskahtaa noiden halveksunnalta toi tyyli jolla kirjoitat että eikös raskaana oleminen olekin sitä raskainta työtä av-mammojen mielestä. Ihan kuin saisit jotain irti siitä että pyörit täällä ja pidät itseäsi jotenkin fiksumpana kuin av-mammat. Tosin sitä täällä tekee kyllä varmaan suurin osa.

Vierailija
10/15 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eilen välkällä mun pulpetti oli raahattu luokan nurkkaan, pois muiden joukosta."

Ei yläasteilla ole omaa pulpettia. Ainakaan pk-seudulla, eli isoissa kouluissa. Eri asia ehkä pienillä paikkakunnilla, etenkin 90-luvun alussa. Mutta Minttishän ei ole Elisa, eihän..

"Kirjat oli levitetty repusta pitkin lattiaa ja mä yritin kerätä niitä kasaan ennen kuin ope huomaisi."

Luokan ovi on lukittuna ennen tuntia, kunnes opettaja tulee avaamaan. Joten mitään mahdollisuutta kerätä kirjat lattialta ei ole. Kuten ei kyllä myöskään mahdollisuutta siirtää pulpettia nurkkaan, opettajan huomaamatta.

Jos siis oli tuplatunti. Tai jos ei niin vieläkin mahdottomampaa.

Vierailija
11/15 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla yläasteella saattaakin olla kaikki tunnit samassa luokassa, mutta pk-seudulla ja muissakin isoissa kaupungeissa jokaiselle aineelle on oma luokkansa. Ei siis ole varsinaisia omia pulpetteja.

"Yläaste alkoi. Tytöt on olleet ihan intopiukalla. Nyt ollaan niin isoja. Ne vetää röökiä koulun mettässä piilossa, vaikka ei kukaan oikeesti välitä. Ne kulkee minihameissa ja höpöttää kellä on kortsuja lompakossa. Iso tyttö, nainen, on valmis kaikkeen. Tässä ja heti. Kenen kanssa vaan. Kukaan ei sano, että on vielä neitsyt. Ei sitä kehtaa sanoa, vaikka saleen ainakin melkein kaikki on. Yhtenä aamuna, yhdellä koulutiellä, kasvettiin isoiksi. Lakattiin olemasta lapsia."

Ei kuulosta päiväkirjatekstiltä lainkaan. Vaan muistelmilta. Tai jonkun kuukauden tiivistykseltä. Ei päiväkirjatekstit ole tuollaisia. Tuo on ihan vitun kaukana päiväkirjatekstistä. Ja tosi kaukana 7-luokkalaisen tekstistä. Kuulostaa aikuisen nostalgisilta teinimuisteloilta, lähes täysin. Mitä nyt on ympätty mukaan teinikieltä, saleen jne.

Vierailija
12/15 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kirjoittanut pienen ikäni ja tuontyylistä tekstiä saatoin kirjoittaa joskus 15 ikävuoden kieppeillä johonkin novelliin. Ei kuunaan päiväkirjasta nuo...

Vierailija
13/15 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin noihin teksteihin siis ekaa kertaa juuri äsken. Ja miten ette ole voineet tajuta että ne on keksittyjä?!

"Mopokasteesta puhutaan päivittäin."

Siis tuo sen edellisen jälkeen.. Vaikka mopokaste nyt on lähes aina ekana tai toisena päivänä.. Jos niitä nyt tällä vuosituhannella on juuri edes ollut.

"Mut ne pojat seuras mua. Mä huomasin sen jo portaissa, kun laskeuduin alapihalle. Ne kulki niin liki, että meinasin kaatua. Horjahdinkin, mut pääsin takas tasapainoon. Astuin vaan huonosti nilkan päälle ja sitä särkee."

Ei sitten lainkaan kuulosta kauhuelokuvakliseeltä? Kun takaa-ajo on menossa, niin päähenkilö kaatuu, ja hirviö meinaa saada kiinni, kunnes päähenkilö juuri ja juuri ennättää nousta ja jatkaa juoksemista, mutta jatkossa joutuu nilkkaamaan... Ei pelkästään huonoa kusetusta, mutta surkeaa kirjoittamista. Elokuvassa tollanen vielä menettelee, mutta mitä järkeä tuollaista on kirjoittaa?

"Isä kysyi mikä siihen kävi, mut en mä sanonut. Totesin, että muljahti liikkatunnilla. Miks mä huolestuttaisin sitä turhaan?"

Siis, eihän kukaan sitä pesäpallomailalla paskaksi pannut, vaan pimuhan vaan astui huonosti nilkan päälle. Miksei sitä olisi voinut iskälle kertoa? Olisiko isä vittuillut että etkö osaa kävellä?

Vierailija
14/15 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on kuin jotain parodiaa...

"Mopokaste oli ja meni. Mä näin puukässän aulassa ne pojat, jotka oli siellä vessalla silloin. Ne tuli ja tarras mua niskasta ja upotti pään veteen."

Eli ne sattui just tulemaan vesialtaan kohdalla? Muutenhan tossa ois lukenu että ne raahasivat, ja taistelin vastaan, ja muuta sellasta. Mutta ei kun vaan treffit vesialtaan kohdalla ja sitten vaan pää veteen että lumps.

"Vaan juhlat oli se vaikein juttu. Se on ihan kauheeta. Osa joutu riisuu siellä. Osa tekeen muita juttuja."

Joo, osa joutui varmaan kellariin seksiorjaksi. Osa joutui nuolemaan kumisaappaita joissa oli lehmän ulostetta. Osa laitettiin salakuljettamaan huumeita Espanjasta jne... Ja mitäs kaikkee muuta sitä keksis.

Ja miks nuo on niin täynnä yleistyksiä? "Taustalla soi jotain tosi synkkää." Olisi uskottavampaa jos lukis että taustalla soi Cradle of Filthiä tms.

Ei kenenkään päiväkirjatekstit ole noin ympäripyöreitä. Tai tollasia missä on selkee alku ja loppukin ihan. Ja loppukaneetit.

Pahin päivä tähän asti. Tässä kuussa. Jonain vuonna.

Päivä pahan jälkeen. Se sama kuu. Joskus.

Saatanallinen päivä. Helvetinkuu. Itsemurhan vuonna.

Aaah mitä teiniangstia... (tuo viimeinen oli minun keksintö, Enkeli-Elisan inspiroimana - jos ette tajunneet)

Vierailija
15/15 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

Hyvän loman vaimos sulle järkkäs.