Lue keskustelun säännöt.
Ärsyttää, kun joka paikasta tuputetaan liikuntaa ratkaisuna henkisiin ongelmiin
09.07.2012 |
Minä vihaan liikuntaa! Siitä tulee paha olo. argh!
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Jos on vakavasti masentunut, monikaan ei saa liikunnasta mitään iloa. Sen sijaan lievempään masennukseen ja parantumisvaiheeseen liikunta ihan oikeasti auttaa, täytyy vain löytää itselleen sopiva tapa liikkua.
Mä en oo sitä mieltä, että pitäisi mennä mukavuusalueen ulkopuolelle, ei semmoinen liikunta sovi kaikille.
Itse inhosin liikuntaa kiitos ala-asteen liikkaopen, mutta olen aikuisella iällä oppinut liikkumaan. Liikunta kohottaa sekä fyysistä että psyykkistä oloa, pitää vain antaa sille mahdollisuus ja myöskin tehdä jotain sellaista kivaa, joka ei tunn pakkopullalta.
Moni aikuinen ihminen saa fyysisiä kolotuksia ja jumeja, jotka johtuvat liikunnan puutteesta. Kärsitkö ap näistä? Nekin vaikuttavat negatiivisesti sun olotilaan.
Ei kaiken liikunnan tarvitse olla semmoista nopeatempoista hompsottamista. Esim. jooga ja pilates ovat hitaita lajeja, joissa keskitytään itseen. Mä olen lapsen saamisen jälkeen alkanut myös pyöräillä, se on semmoinen hyvä ja melko nopeasti kuntoa kohottava laji, jota pystyy harrastaa omaehtoisesti (menin loppuraskaudesta aika huonoon kuntoon, ja rankka synnytys verotti terveyttäni ennestään, en jaksanut aluksi kävellä kuin ehkä 300 m).
Jos aloitat jotain, kannattaa tehdä lempeästi, oman jakson mukaan. Siitä se hyvä olo pikkuhiljaa tulee.