Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin rasittavuus on taas potenssiin sata... GRRRR!

Vierailija
08.07.2012 |

Kyseessä 65-vuotias terve ja reipas ihminen, joka leskeksi jäämisensä jälkeen, joka tapahtui kuusi vuotta sitten, on juoksuttanut kahta poikaansa mennen tullen milloin minkäkin asian vuoksi. Yleensä ne ovat tyyliä "täällä on mun talossa jotain häikkää lämmityksessä, tulisitko kattoon" ja kun mies tai veljensä menee, ei ole mitään vikaa missään ja alkaa puuhata ruokaa ja kahvia jne. ja suuttuu sitten kun mies ei ehdi jäädä. Mies ja veljensä kyllä käyvät äitinsä luona ihan riittävästi tai kävivät - nyt ei kumpaakaan innosta mennä, kun äitinsä on ihan marttyyri sitten kun tulee aika lähteä.

Nyt anoppi soitti mökiltään 80 km päästä, että puuliiterissä rapisee, niin voisko mies pistäytyä kattomassa sitä rapinaa jo tänä iltana, kun veljensä ei pääse? Tätä rataa on menty koko viikko. Eilen se soitti, että tulla käymään kun näyttää että tulee ukkonen ja hänellä on lapsuudesta ukkostrauma.

Joku tolkku noihin anopin temppuihin, kiitos!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanottava vakavasti äidilleen, että teillä on omat perheet, eikä voi aina rynnätä avuksi, kun äidillä on yksinäistä.

Yksinäisyyttähän tuo on, eikä mikään hävettävä asia sinällään - mutta 65-vuotiaan ihmisen pitäisi löytää ikäistään seuraa, eikä ripustautua lastensa kaulaan tuolla tavalla.

Vierailija
2/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, taidat olla mustasukkainen anopillesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen anoppi sulla, huh!

Selvästi yksinäinen, joten auttaisiko jos kannustaisitte etsimään ystäviä tai jopa jonkun miesystävän? Varmaan paras jos omat pojat hienovaraisesti kertoisivat että heilä on oma perhe ja eivät voi joka rapinan tai ukkosen takia tulla apuun.

Itse kuulin just että oma anoppini väittää, että estän miestäni puhumasta hänen kanssaan puheliimessa. Ei pidä paikkaansa, ikinä en ole puuttunut asiaan vaikka soittelee noin kerran päivässä.

Vierailija
4/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan mitään mustasukkainen...80 km päähän katsomaan kun puuliiterissä rapisee!

Käykää paljon anopin luona mutta rajoittakaa tuollaisia järjettömiä kutsuja. Toivottavasti hän löytää ystäviä!

Vierailija
5/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos anopista aika jättää ennen appiukkoa. Tämä ei nyt ole ilkeän miniän puhetta, vaan omat lapsensa ovat näin puhuneet. Anopilla ei ole mitään omaa elämää. Kaikki matkat ja illanistujaiset liittyvät appiukon työhön ja harrastuksiin. Apen kuollessa anoppi jäisi sosiaaliseen tyhjiöön. Oireita on huomattavissa, jos appiukko on vaikka viikonlopun työmatkalla. Anoppi alkaa heti soittelemaan ja jaarittelemaan. Toisaalta tuo ap:n anopin tilanne on myös surullinen, mutta toisaalta aikuinen ihminen on myös itse vastuussa olemisestaan ja tunteistaan.

Vierailija
6/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos anopista aika jättää ennen appiukkoa. Tämä ei nyt ole ilkeän miniän puhetta, vaan omat lapsensa ovat näin puhuneet. Anopilla ei ole mitään omaa elämää. Kaikki matkat ja illanistujaiset liittyvät appiukon työhön ja harrastuksiin. Apen kuollessa anoppi jäisi sosiaaliseen tyhjiöön. Oireita on huomattavissa, jos appiukko on vaikka viikonlopun työmatkalla. Anoppi alkaa heti soittelemaan ja jaarittelemaan. Toisaalta tuo ap:n anopin tilanne on myös surullinen, mutta toisaalta aikuinen ihminen on myös itse vastuussa olemisestaan ja tunteistaan.

Tämä tapahtuisi isäni kohdalla, jos äitini kuolee ensin. Istuu kaiket päivät telkkarin tai koneen äärellä, ulos lähtee vain kaupassa käydäkseen ja soittelee mulle kun "äitis on taas jossain menoissa", hällä kun on hyvinkin vilkas sosiaalinen elämä.

Vierailija
7/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

gän on yksinäinen, kaipaa seuraa. Senhän takia hän noita verukkeita keksii. Kyllähän se nyt pitäisi tajuta noista "syistäkin". Onko hänellä ystäviä? Ja kuinka usein kyläilette hänellä? Sinun usein voi olla hänelle tosi harvoin. Ja ystävällisesti, mutta painokkaasti voi asioista koittaa puhua

Vierailija
8/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ette nyt ymmärrä, miten turvattomaksi anoppi tuntee itsensä. Uskon, että pelko on todellista, vaikka se ulkopuolisesta voi näyttää pikkuasialta.

Tietenkään joka asiaan ei ajeta 80km suuntaansa, mutta asennetta voisit muuttaa 180 astetta.

Melkein veikkaan, että jos itse olisit yksinäinen ja peloissasi, olettaisit voivasi pyytää apua lapsiltasi ellei sinulla muita ole (=yksinäinen).

Kuulostaa välinpitämättömätlä että anoppia moititaan. Minusta hän kuulostaa aidosti yksinäiseltä ja pelokkaalta. Jos hänellä ei ole ketään, miksei voi huoliaan jakaa lapsiensa kanssa. On hänkin aikanaan teidän rapinan kuulemiset ja muut huolet lapsuudessa hoitanut. Moni asia voisi selvitä puhelimessa jo, jos oikeasti malttaisi kuunnella ja antaa empatiaa.

Vierailija
9/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ette nyt ymmärrä, miten turvattomaksi anoppi tuntee itsensä. Uskon, että pelko on todellista, vaikka se ulkopuolisesta voi näyttää pikkuasialta.

Tietenkään joka asiaan ei ajeta 80km suuntaansa, mutta asennetta voisit muuttaa 180 astetta.

Melkein veikkaan, että jos itse olisit yksinäinen ja peloissasi, olettaisit voivasi pyytää apua lapsiltasi ellei sinulla muita ole (=yksinäinen).

Kuulostaa välinpitämättömätlä että anoppia moititaan. Minusta hän kuulostaa aidosti yksinäiseltä ja pelokkaalta. Jos hänellä ei ole ketään, miksei voi huoliaan jakaa lapsiensa kanssa. On hänkin aikanaan teidän rapinan kuulemiset ja muut huolet lapsuudessa hoitanut. Moni asia voisi selvitä puhelimessa jo, jos oikeasti malttaisi kuunnella ja antaa empatiaa.

Puhelimessa anoppi ei koskaan halua puhua, vaan nimenomaan tahtoo poikansa luokseen. Olen joskus itse tarjoutunut menemään, kun mies on ollut työssä tai olen tiennyt, ettei se mitenkään pääse, mutta minun apuni ei kelpaa vaan se pitää olla omat pojat. En siis viitsi enää edes tyrkyttää.

ap

Vierailija
10/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen, terve ihminen osaa jutella niistä asioista oikeilla nimillä eikä ala vaatia, että perheelliset lapset lähtevät yks-kaks tunnin ajomatkan päähän tarkistamaan jotain hemmetin RAPINAA puuliiterissä!

Eli ei tuossa nyt enää voi ap:ta monottaa empatian puutteesta, anopin pitää kyllä vähitellen aikuistua ja osata irtautua lapsistaan. Veikkaan, että se syyllistäminen on erityisen raskasta, eli marttyyriksi heittäytyminen silloin, kun poika ei ehdi sännätä avuksi tai haluaa lähteä kotiin.

-2-

Vierailija
11/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että se syyllistäminen on erityisen raskasta, eli marttyyriksi heittäytyminen silloin, kun poika ei ehdi sännätä avuksi tai haluaa lähteä kotiin.

-2-

jo monta vuotta ja miehen veli, joka ei ole niin kovaluontoinen kuin mies kärsii kyllä ihan hirveitä omantunnontuskia ihan turhaan jos ei pääse noita rapinoita hoitamaan ja ihmettelemään. Hänet äitinsä on motittanut tosi taitavasti.

ap edelleen

Vierailija
12/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aina kun anoppi inahtaa, pojan on rynnättävä paikalle? Vaikka välimatkaa olisi 80 km? Pitääkö lasten seurata anoppia kaikkialle, kun eihän voi tietää milloin anopille tulee hätä?

Joopa joo, sanon minä.

Vierailija
13/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
14/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä aina, iänkaikkisesti av:lla syyllinen on ap. Oli kyse mistä tahansa.

Katso peiliin ap, siellä se vika on! Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
15/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä aina, iänkaikkisesti av:lla syyllinen on ap. Oli kyse mistä tahansa.

Katso peiliin ap, siellä se vika on! Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

siitä valittajasta. Kukaan ei koskaan riitele yksin. Minusta olisi aina mielenkiintoista kuulla näiden anoppien ja muiden haukuttujen versiot näistä tarinoista joita esimerkiksi ap täällä kertoo. Veikkaan että ei ihan ap:n kertomakaan pitäisi paikkaansa.

Vierailija
16/16 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopin kaksi tytärtä hoitaa sen kun se on vanha, mieheni ja hänen löapsensa eivät merkkaa anopille mitään vaan hän passaa tyttäriään, niin sopii toimia sitten toisinpäinkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän