perintätoimisto ja vanhenevat velat?
minulla on perintätoimiston kanssa maksusopimus, ja velat katoaa sieltä velkaluettelosta, koska ne vanhenevat. eikai perintätoimisto voi periä niitä, koska ne ovat poistuneet, vaikka sopimus onkin niistä tehty?
Kommentit (9)
Ajatteletko ollenkaan sitä, joka odottaa saataviasi?
ap
esim. jos tunnustat sen olemassaolon, eli lyhennät sitä tai sovit maksujärjestelyistä.
esim. jos tunnustat sen olemassaolon, eli lyhennät sitä tai sovit maksujärjestelyistä.
velkaneuvoja suositteli minulle, etten ota kuuleviin korviin noita velkoja, enkä suostu mihinkään maksusuunnitelmiin:( no, ei auta kuin maksaa.
ap
velkaneuvoja suositteli minulle, etten ota kuuleviin korviin noita velkoja, enkä suostu mihinkään maksusuunnitelmiin:( no, ei auta kuin maksaa.
ap
ap
Vai vanheneeko? Onhan näissä joku porsaanreikä oltava, jotta velallinen voidaan pitää pihdeissä, vaikka olen kuullut kymmenen vuoden rajasta.
joka mainitsi tuosta velan tunnustamisesta, on ihan oikeassa. Eli olisivat vanhenneet, jos kumpikaan osapuoli ei olisi reagoinut velkoihin, mutta jos maksusopimus on olemassa, vanheneminen on katkaistu. Samoin velan osalyhennys (ilman maksusopimustakin) katkaisee velan.
joka mainitsi tuosta velan tunnustamisesta, on ihan oikeassa. Eli olisivat vanhenneet, jos kumpikaan osapuoli ei olisi reagoinut velkoihin, mutta jos maksusopimus on olemassa, vanheneminen on katkaistu. Samoin velan osalyhennys (ilman maksusopimustakin) katkaisee velan.
Siis katkaisee vanhenemisen. Ajatusvirhe.
Ajatteletko ollenkaan sitä, joka odottaa saataviasi?