Haluatko testata mikä on koneesi osoite, eli IP?
Kommentit (3)
tuopa jännää. luulin että jos haluaa piilottaa, se pitäisi itse piilottaa (ja silloinkin se on hiton hankalaa). kokeilin tuota yliopiston ip:llä ja näemmä yliopiston atk-keskus ei piilota yliopiston koneiden ip:tä.
ainakin minulla ipconfig antaa eri ip:n kuin tuo sivusto, siitä lähinnä päättelin. Ja jos kerran tuo IP-osoitteen piilotus on yritysmaailmassa ihan tätä päivää niin miksi ei sitten kotikäytössä voisi olla? Eihän siihen tarvita periaatteessa kuin yksi tai muutama (tai lukuisa riippuen verkon koosta) yhdyskäytävä jonka läpi kaikki liikenne menee. Luulisin että tuohon perustuu myös kaikki operaattorin puolesta tulevat palomuuri- ja virustorjuntapalvelut, siis siihen että kaikki tietoliikenne menee samasta " reiästä" sisään ja ulos.
-4-
mulla ainakin on koneella eri IP kuin minkä tuo sivu antaa. Moni operaattori piilottaa käyttäjiensä IP-osoitteet ja näyttää ulospäin vain yhden IP-osoitteen (onko se sitten internet-yhdyskäytävän vai palomuurin vai välityspalvelimen ip niin sen tietää vain operaattori)