Onks 137cm lapselle 24" jopo
Kommentit (22)
Meillä kans 137cm odottaa vielä parin cm kasvua että saa jopon alleen ;)
Tarkotin 28" jopoa. Se näyttää niin isolta pyörältä.. Minimipituushan ko. tuumalle on kuitenkin päälle 130cm.. Onks jopoja 26" -ap-
Jopossa suositus on 138 cm. Katselin Jopoja eilen kaupassa ja totesin, että Isojopon satulaa ei saa kovin alas eli on myös jalkojen pituudesta kiinni. Jopojen tuumia ei kannata verrata muihin pyöriin.
En mä tiedä enää mitä jopoa mä tarkotan! Mikä koko siis olis 137cm lapselle hyvä? Kysytään näin.
-ap-
Menee liikkeeseen ja koeajaa. Paperilla sopiva pyörä ei välttämättä sovi käytännössä ja tämä selviää vain koeajossa.
Meidän tytöllä on vastaava Helmi ja kaverilla kansa. Kaveri on varmaan n. 135 cm. Ei ostettu jopoa, kun niitä kuulemma varastetaan jopa koulujen pihoilta.
että pyörä jää useimmiten pieneksi pituussuunnasta ei siis pelkästään renkaiden koon takia. Jopo siis menee aikuisellekin ja kannattaa siis katsoa juuri se hallinta-asia, käsivarren pituus... Kauppaan kokeilemaan
Jopo 24" vähimmäispituus 136cm, että jos se tuntuu isolta voihan sitä katsoa pienempää. Esm. 20". 10v tytölläni on 24" pyörä. Ei Jopo, ja kelpaa. Että jos ette ole varmoja, voihan sitä aina käydä katsomassa jossain lähikaupassa. Esm. Prisma...? Täällä päin ainakin on Prisamssa ja K- citymarketissa pyöriä ja myös Jopoja.
Jopo 24" vähimmäispituus 136cm, että jos se tuntuu isolta voihan sitä katsoa pienempää. Esm. 20". 10v tytölläni on 24" pyörä. Ei Jopo, ja kelpaa. Että jos ette ole varmoja, voihan sitä aina käydä katsomassa jossain lähikaupassa. Esm. Prisma...? Täällä päin ainakin on Prisamssa ja K- citymarketissa pyöriä ja myös Jopoja.
heh isoin tuuma helokama-pyörillä on 26 tuumaa.. ja 24 ei todellakaan ala olla pieni -.-
Siis olen n.165cm ja haluaisin jopon mutta en tiedä mikä koko olisi hyvä
Kun oon 165 cm ja aattelin ostaa 24 tuumasen jopon nii onko se liian pieni?
Hei,
Tyttärelleni tuli tänään postissa 24-tuumainen jopo,ja tyttäreni on 136-140cm pitkä,ja kertoi että jalat ei yllä maahan ollenkaan,kun istuu satulalla?Onko tämä siis liian iso vielä tyttärelleni?
Muutenkin vaikeampi hallita kovin isoa pyörää.
Vähän liian iso on, mutta kasvaahan nuo lapset...
Ite olen 146 cm pitkä, ja saamassa jopoa koossa 24". Mun mielestä se menee juuri mun kokoiselle, jos vain satula mahdollisimman alhaalla. 137 metriselle jopo saattaa olla vielä hieman vaikeasti hallittava, suosittelen yli 140 cm jopoa
Meillä on tytöllä 128cm käytössä 16" Kombi, joka on samanlainen kuin Jopo, mutta Nopsan valmistama. Satulaa on nostettu ehkä sentin. Että tuollakin pyörällä ajelee vielä vuoden pari. Ikää nyt 7 ja puol.
Kun vaikka renkaat on 16 tuumaset, niin runkohan ei ole.
Itsellä käytössä 26" Jopo. Ja pituutta 171cm.
On juuri oikean kokoinen. Lapsen on helppo hallita ja ns. kasvunvaraakin Jopossa on paljon.
16" rengas voi olla lastenpyörässä tai vaikka aikuisten taittopyörässä esim brompton.Rungon koko on eri asia kuin renkaan koko
tuumainen ala olla pieni, meillä on 145 senttisellä 28 tuumainen ja just hyvä. teille hyvä ois varmaan 26 tuumainen.