Moneltako tänään menit torille hakemaan hyvät ja tuoreet kasvikset pöytään?
Kommentit (13)
kasvihuoneesta ja pihalta. Yleensä noin 10-20 min ennen ruokailua.
Ja mitkä on valmiita jo?
Oon vähän kade tollasesta, koska ite oon niin laiska, etten viitsi askarrella :(
Tero
mutta mansikat ja herneet hain puolilta päivin, harmitti kun en päässyt aiemmin. On minun pienisuuri kesähuvini, torillakäynti siis.
Ja mitkä on valmiita jo? Oon vähän kade tollasesta, koska ite oon niin laiska, etten viitsi askarrella :( Tero
yrttejä, paprikoita, chilejä, ja pihalla on lisää yrttejä, herneitä, valkosipuleita, erilaisia marjoja, ja kurpitsoja. Ahkeruudesta voi kiittää miestäni.
Kurkkuja on tullut jo jonkin aikaa, samoin tietysti yrttejä, salaatit tehdään vähän sen mukaan, että mikä on milloinkin parhaimmillaan.
En todella hae torilta 6 e/litra maksavia perunoita tai mansikoita. Muutapa tuolla ei myydäkään.
yrttejä, paprikoita, chilejä, ja pihalla on lisää yrttejä, herneitä, valkosipuleita, erilaisia marjoja, ja kurpitsoja. Ahkeruudesta voi kiittää miestäni.
Kurkkuja on tullut jo jonkin aikaa, samoin tietysti yrttejä, salaatit tehdään vähän sen mukaan, että mikä on milloinkin parhaimmillaan.
Ilmeisesti ovat kasvihuoneessa?
Tekis mieli kokeilla jotain sellaisia unkarilaistyyppisiä mietoja, joita saisi sitten käyttää vaikka paprikan tilalla.
Tero
Menin kymmeneltä. Meillä tori aukeaa vasta aamupäivällä.
Hainpa sieltä vain sipulia, varhaiskaalia ja kesäporkkanaa. Perunaa hain tutulta viljelijältä.
Omalta maalta otin kesäkurpitsat, retiisit, herneet, salaattia. Kasvihuoneesta tomaattia.
Maanantaina pitäisi tulla mansikkaa kotiinkuljetettuna viisitoista kiloa. Siitä sitten pakastamaan.
Menin kymmeneltä. Meillä tori aukeaa vasta aamupäivällä.
Hainpa sieltä vain sipulia, varhaiskaalia ja kesäporkkanaa. Perunaa hain tutulta viljelijältä.
Omalta maalta otin kesäkurpitsat, retiisit, herneet, salaattia. Kasvihuoneesta tomaattia.Maanantaina pitäisi tulla mansikkaa kotiinkuljetettuna viisitoista kiloa. Siitä sitten pakastamaan.
että kohta alkaa epäilyttää mahtaako se enää halventuakaan.
Ja kosteus on tehnyt sen, että paikalliset marjat on laadultaankin ollut aika huonoja :(
Tero
intse myymässä niitä perunoita siellä torilla! Ja voin sanoa että on marketti perunaan eroa. Tuoreeltaan nostetusta perunasta lähtee kuori helposti. Meillä kilohinta oli 2,50€. Siikliä myytiin 5€ kilo ja ne loppuivatkin ennen klo 11.
Kyllä kai joissain marketeissakin saa aamulla nostettua perunaa, sen kyllä näkee päällekinpäin siitä perunasta.
Tero
mansikat maksoivat tänään 3 euroa joten oli iloinen yllätys. Eilen vielä kaupan edustalla 5 euroa. Mansikoiden lisäksi ostin perunoita, avomaankurkkuja, retiisinipun, sipuleita, salaattia ja tomaatteja.
yrttejä, paprikoita, chilejä, ja pihalla on lisää yrttejä, herneitä, valkosipuleita, erilaisia marjoja, ja kurpitsoja. Ahkeruudesta voi kiittää miestäni. Kurkkuja on tullut jo jonkin aikaa, samoin tietysti yrttejä, salaatit tehdään vähän sen mukaan, että mikä on milloinkin parhaimmillaan.
Ilmeisesti ovat kasvihuoneessa? Tekis mieli kokeilla jotain sellaisia unkarilaistyyppisiä mietoja, joita saisi sitten käyttää vaikka paprikan tilalla. Tero
kuin aurinkoisella etelänpuoleisella seinustallakin. Mutta ulos voi nostaa vasta sitten kun on oikeasti lämmintä. Talvehtivatkin kohtuullisen hyvin. Meillä on hyvin monia lajikkeita, ihan nättejä huonekasvejakin ovat.