Kaunein tietämäsi sukunimi?
Olen vaihtamassa sukunimeä avioeron vuoksi. En halua ottaa takaisin tyttönimeäni, joten ehdottakaa kauniita vaihtoehtoja uudeksi nimekseni.
Kriteerit: ei ääkkösiä tai nimeä jota tarvitsee tavata jatkuvasti. Ei mielellään nen-päätteinen, eikä kaikkein yleisin, mutta todella harvinaistakaan en halua. Pidän ruotsinkielisistä nimistä paljon.
Kiitos avustanne AV!
Kommentit (79)
niin hän tehnyt rikoksen/ollut vankilassa tai nuoruudessaan ryvettänyt tyttönimensä jossain tosi-tv:ssä!!
Ei, vaan oma isä on mulkvisti.
Lendelin
Lumilaakso
Lumelin
Avelia
Aavatuuli
Vindell
Sinikuu
Hilja
...en jaksanut tarkistella, josko osa näistä on jo olemassa :)
niin hän tehnyt rikoksen/ollut vankilassa tai nuoruudessaan ryvettänyt tyttönimensä jossain tosi-tv:ssä!!
Tää oli hyvä! Isäni on kyllä melkoinen mulkvisti, mutta se ei taida oikeuttaa nimenvaihtoon :D
T:ap
Tää oli hyvä! Isäni on kyllä melkoinen mulkvisti, mutta se ei taida oikeuttaa nimenvaihtoon :D
Oikeuttaa siinä missä joku muukin syy = syytä ei tarvitse kertoa/ voi laittaa jotain epämääräistä.
Otsikko: Käypä tutustumassa väestörekisterikeskuksen nimenmuutosta koskevilla sivustoilla,
[/quote]
niin ei tarvitse jatkaa tuota typerää jankkaamista.
[/quote]
niin ei tarvitsisi jankata asiasta. Laki ohittaa aina viranomaissivustojen tulkinnan.
Asperger on tyylikäs sukunimi. Sehän on melko yleinen nimi Saksassa.
Joku tuolla aiemmin ehdottikin Cederberg, mutta minusta Copperberg ääntyy nätimmin ja ikään kuin "soi" heleämmin ääntäessäni nimeä.
Otsikko: Käypä tutustumassa väestörekisterikeskuksen nimenmuutosta koskevilla sivustoilla,
niin ei tarvitse jatkaa tuota typerää jankkaamista.
Jospa vaikka itse tutustuisit nimilakiin, niin ei tarvitsisi jankata asiasta. Laki ohittaa aina viranomaissivustojen tulkinnan.
Olen itse vaihtanut sukunimeni, joten kyllä tämä asia on minulle hyvin tuttu.
nimen saa vaihtaa, jos siihen on erityinen syy.
Jos Ap olisi hyvä ja lukusi nimilakia HIEMAN edemmäs, niin hän törmäisi 12§ kohtaan, joka kertoo, että mitä nimiä voi sitten ottaa itselleen, mikäli 10§, kohdassa 3 täyttyy.
Näin ap luetaan lakia. Eli ei onnaa nyt jonkun kivan valmiin nimen ottaminen. Usko pois.
Ja vaikka keksisitkin uuden nimen, voi paikkakuntasi maistraatti sanoa, että pysy entisessäsi.
Voit siis ottaa sellaisen nimen, joka on ollut enintään 5 sukupolvea sitten. Tai sitten on keksittävä kokonaan uusi.
5:ssä polvessa on jo paljon vaihtoehtoja omissakin esivanhemmissa.
Todella kauniita uusia nimiä on myös aika helppo keksiä, esim. Aarnivirta, Aarnikko, Lehtopudas, Tammikallio, Marianvirta, Vanamolahti, Liljameri jne.
Huomaa vielä, että kokonaan uuden nimen ottamiseen tarvitaan paremmat perustelut kuin sellaisen, joka on ennen ollut suvussa.
Silván
Ei ole turhan paljon porukkaa tässä suvussa, joten lisää sopisi joukkoon :)
Paikkakunnallani on perhe Solio. Olen ihaillut tätä kaunista, lyhyttä ja ulkomaillakin toimivaa nimeä. Supisuomalaisia ovat käsittääkseni. Tuntuvat olevan ylpeitä nimestään, joten varmaankaan sitä ei saa käyttää, mut sitähän sä et kysynyt. :)
Kiertele hautausmailla. Niillä vanhemmilla osilla vaikka. Sielt löytyy vinossa olevia kiviä ja sammaloituneita hautoja jostain 1800-luvulta tai 1900-luvun alkupuolelta. Niissä on välillä tosi hienoja ruotsinkielisiä nimiä.
Römppälä. Mallu Römppälä låter nästan adligt.
tuo mieleen vähävirtasen jääkaappipakastin yhdistelmän ja on muutenkin loppuun kaluttu ja tavallinen nimi kuten vrt. Meikäläinen. Jos meriaiheesta tykkää niin miten olis Laine, Ulappa Siniluoto, Meritähti, Merikallio tai Saari, Aalto.