Mitä tehdä miehen isoäidille?
Miehen mummi asuu senioritalossa, hyväkuntoinen 77v. Kesäksi tahtoo vanhaan kotitaloonsa, joka on vähän kuin suvun yhteinen mökki eli pieni talo järven rannalla. Sinne ei pääse bussilla eikä mummilla tietty ole autoa. Kauppaan on matkaa yli 15 km, siellä ei ilman kyytiä pärjää.
Vielä viime vuonna naapurissa asui keski-ikäinen pariskunta, jotka mummia kuljetti, mutta nyt he ovat muuttaneet muualle. Mummi ilmoitti, että mies saa luvan tulla sinne mökille 2 viikoksi. Mies vietti siellä lapsena paljon aikaa, monet kesät oli mummolassa hoidossa (mummi on opettaja, pitkät lomat).
Mies on valmis lähtemään, minä en tuohon suostu. Lomaa on 4 vko ja siitä 2 mies olisi muualla. Anoppi vetoaa siihen, että mummi aikanaan hoiti kesät lapsenlapsiaan, nyt olisi aika "maksaa" takaisin. Menisi itse äitiään hoitamaan, hänhän se sai vapaata hoidattaessaan lapsensa muualla. Ei minusta miehellä ole mitään velvollisuuksia isoäitiään kohtaan vain siksi, että tällä oli pitkät lomat ja aikaa olla lastenlasten kanssa.
Kommentit (12)
Mies on valmis lähtemään. Vai onko sun ukkos tossukka?
ilmoitat miehelle, että sillä välin sinä hoitelet teillä yhtä Jokkea sen kaksi viikkoa.
Kyseessä oli lähinnä, että isoäidin vointi parani. Olisi pärjännyt itse muuten "mökillä" (talo jossa asui ennen palvelutaloon muuttoa), kun naapurit lupasi tuoda ruokaa jne. Mutta miehen olisi pitänyt mennä laittamaan mummon kotitalo asuttuvaan kuntoon (päivien tai peräti viikkojen homma!!! kaikki rempallaan). Pari vuotta tyhjillään ollut, hoitamaton piha, hoitamaton kaikki, viime vuonna kun käytiin, niin mun mielesstä siellä olis jo kosteusvauriotakin pukkaamassa, kun eivät raaski tietenkään lämmitystä pitää nimeksikään, kun ketään ei asu enää vakituisesti.
Meillä onneksi mies itse sanoi, että hän on koko vuoden odottanu lomaa perheen kanssa, eikä voi siis käyttää siitä ties kuinka montaa päivää/viikkoa talon ja pihan laittamiseen.
Sielläkin vedottiin, että mies ollut pienenä mummolassa, mutta kun kahviteltiin mummon kanssa, niin tuli kyllä selväksi, että anoppihan se oli tuon mummon päähän tupannut. Ja tosiaan korostettiin, että mies haluaa viettää lomansa lastensa kanssa ja meidän lasten lapsuuskesämuistot on vanhempien kanssa tehdyistä jutuista, kun heillä ei ole mummolaa, jonne pääsisi kesällä. Anoppi ei ota, vaikka itse kyllä aikanaa hoidatti lapsiaan äidillään...
Miksi et lähde mukaan? Kuullostaa mukavalta paikalta
saatana!
Jonkun kälyisen akan seurana olla viikkokaupalla keskellä-ei-mitään!
että jos on lapsena luonut isovanhempiin hyvät suhteet, niin sitten ei ole isovanhemmat vanhuksina yksin, kun lastenlapset kilvan auttavat.
Eikö se siis olekaan totta, että isovanhempien hoitamat lapset välittävät, auttavat ja hoivaavat isovanhempia näiden tarvitessa apua? Olisiko ap:n miehen mummin kannattanut aikanaan sanoa, että hän haluaa viettää parisuhdeaikaa miehensä kanssa, hoitakaa itse omat kersanne?
Jos se on anoppi, joka on hoidattanut aikanaan lapsiaan mummolassa, niin mitä hän sanoo ehdotukseem että menisi itse?
Miksi et lähde mukaan? Kuullostaa mukavalta paikalta
saatana!
Jonkun kälyisen akan seurana olla viikkokaupalla keskellä-ei-mitään!
Elämä on =0!
Jos se on anoppi, joka on hoidattanut aikanaan lapsiaan mummolassa, niin mitä hän sanoo ehdotukseem että menisi itse?
ei mummoilla ole kesällä aikaa muuhun, lasten parisuhteet kun edellyttävät runsasta kahdenkeskistä aikaa.
Kuullostaa mukavalta paikalta