Voiko syömisellään vaikuttaa sikiön kokoon?
Voinko vaikuttaa omalla syömiselläni sikiön kokoon?
Voinko syödä itselleni raskausajan diabeteksen?
Tuli mieleen, kun tänään alkoi toinen kolmannes, ja olemme mökillä jossa tulee naposteltua välillä sipsejä ja karkkia. Ostin viiden viikon reissulle 1 kgn karkkipussin, voikko se jo nyt vaikuttaa?
Onko perää siinä, että vikan kolmanneksen aikana ei pitäisi juurikaan syödä sokeria ettei tule isoa vauvaa, ns. sokerilasta?
t. esikoistaan odottava, en kehtaa neuvolaan soittaa kun oma neuvolatätsy lomalla...
Kommentit (9)
Eka painoi syntyessään (viikko yli lasketun ajan) 4 kg, toinen (2 päivää yli lasketun ajan) 3,3 kg. Söin melko normaalisti ekan raskausajan: sekaruokaa, en kauheasti herkutellut, mutten toisaalta kyttäillytkkään syömisiä. Toisen odotusaikana olin käytännössä kala- ja kasvissyöjä koko raskausajan, kun liha ei mennyt alas. Sokeria ja muita herkkujakin taisin vältellä hieman enemmän kuin ekassa.
Syntymän jälkeen ovat kasvaneet ihan samoissa mitoissa (nuorimmainen otti kiinni puolessa vuodessa isoveljensä mitat) ja on syytä olettaa, että pojista tulee aikuisena aika samankokoisia. Syntymäpainossa vain oli aikapaljon eroa, liekö merkitystä tuolla erilaisella ruokavaliollani.
mä söin esikoista odottaessani superterveellisesti, välttäen erityisesti sokeria. Tulos: 4,2kg vauva.
Kolmannessa raskaudessa olin niin pahoinvoiva, että oli syötävä koko ajan, ja söin myös paljon herkkuja. Tulos: 3,7kg vauva.
En sitten tiedä, miten tämä pätee noin yleisesti, kunhan kerroin oman kokemukseni :-P
Kun olemme erilaisia niin samat "säännöt" ei päde.
Minulla on 2 lasta ja molemmat lapset syntyivät n. laskettuun aikaan, ei ollut pahoinvointia,söin samalla tavalla ja molemmissa raskauksissa painon lopussa 66kg ja lapset olivat erikokoisia.
1.vauva oli tyttö 2,9kg / 48cm
2.vauva oli poika 4kg / 53cm
mä söin esikoista odottaessani superterveellisesti, välttäen erityisesti sokeria. Tulos: 4,2kg vauva.
Kolmannessa raskaudessa olin niin pahoinvoiva, että oli syötävä koko ajan, ja söin myös paljon herkkuja. Tulos: 3,7kg vauva.
En sitten tiedä, miten tämä pätee noin yleisesti, kunhan kerroin oman kokemukseni :-P
Vauvat syntyvät lähestulkoon samoilla viikoilla (41+2 ja 41+0) ja olivat samaa sukupuolta (tyttöjä).
Jos äidillä on rd, niin vauva voi kasvaa liian suureksi. Normaalissa raskaudessa äiti ei syömiillään vauvaa liian suureksi saa syötyä.
ei tule raskauskiloja eikä repeä paikat.
Jos vauva on nippa nappa kolmikiloinen niin ei sekään ole hyvä. Muutama ystävä jotka vahtii neuroottisesti kilojaan ei ole juuri painoa kerännyt raskausaikana. Musta se on todella itsekästä ja sairasta käytöstä. pienikokoisen vauvan hoito on ollut sitten haastavaa, esim syömisiä on pitänyt vahtia.
musta on outo ilmiö tämä "anorektiset" odottajat. Mulla nimenomaan akateemisissa ystävissä monta tapausta.
Eli odottavan äidin ja isän omat syntymäpainot vaikuttavat paljon siihen, minkä kokoinen tulevasta vauvasta tulee.
Meillä mies on painanut yli 4,5kg ja itsekin painoini lähes 4kg ja vaikka nyt olen todella pieni ja hoikka ja söin todella terveellisesti jokaisessa kolmessa raskaudessani, vauvat olivat neljän kilon molemmin puolin.
Samankokoinen tuttavani sai kaikki lapsensa reilut kaksikiloisina, ovat olleet miehensä kanssa pieniä vauvoja.
Toisaalta tämä on mielestäni epäreilua, synnyttää iso vauva vaikka itse on pieni ja kapea ja syö terveellisesti.
teki koko ajan mieli suklaata ym. vähän päälle 3 kiloinen tyttö tuli maanantai aamuna. tässä se sulissä nyt pötköttää. sen vuoksi pienet kirjaimet, kun yksi käsi käytössä.