Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keinoni, jolla olen nukuttanut kaikki kolme lastani :)

Vierailija
05.07.2012 |

Itse aina lausun sen lapsille hiljaisella, rauhallisella äänellä:

Unen antaja tulee iltahämärissä, lähtee aamuöissä ja kyläilee väsyneiden iltapäivissä.

Hänen mukanaan on aina pienenpieni matkalaukku, se ei ole kassi, ei pussi, ei salkku.

Sen sisällä on jotain salaista,

ei papereita, ei kaavoja, ei kirjoja, vaan jotakin hyvinhyvin erilaista.

Sen sisällä on hippusellinen seosta, joka sisältää hiekkaa, lumihiutaleita, smaragdeja ja kukkia kedosta.

Se laukku on lukittu salasanalla, jonka voit murtaa sillä tavalla,

että kuuntelet tarkkaan sanat seuraavat, ne sut uneen tuudittavat:

Suljen silmät, uneen vaivun, unen seikkailuun mukaan taivun.

Löydät kysymyksiis vastauksen tästä yöstä, vaikkei nukkuminen ehkä käykään työstä.

Uni nimittäin kertoo sulle mitä mahtavimmat tarinat, joskus ne mukaansa mahtavasti tempaisevat.

Hyvää yötä Aada kulta,

anna vaan unen tulla.

Sillä tänä yönä unen antaa sulle unen antaja, hän on se salasalkun luotettava kantaja.

Oman lapsen nimeä käytetään ''Aadan'' tilalla.

Kommentoikaa, mitä pidätte! Kokeilkaa tätä!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvissa kaikki kolme nukahtaisikin, mutta ei meillä ainakaan (2,4,6). Pienin nukahtaa, kun laulelee 15 minuuttia. Neljävuotias tipahtaa iltasadun aikana yleensä. Syksyllä koulun aloittavalle saisi ainakin näin kesäisin lukea koko kirjan ilman, että nukahtaisi.

Voisin kuvitella, että tuollainen ihanan kaunis ja salaperäinen tarina nukuttaisi, jos joko lapset ovat tosi pieniä tai tosi väsyneitä (laittaisin nukkumaan esim klo 22).

Hienoa jos toimii teillä, ihanan tunnelman tuo luo.

Vierailija
2/21 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako kyysä onko itse kirjoitettu vai jostain kopsattu? Nimittäin lähde olisi hyvä paljastaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse muuta kuin rauhallisesti hyräillä: " Hyvää yötä pikkuiseni, pienen pieni kultaiseni. Aamulla taas tavataan ja sitten jälleen leikitään.." ja asettaa lapsi sänkyyn. Nukahtaa joka ikinen kerta, jos ei ole kipeänä tai muuten tavallisuudesta poikkeava tilanne.

Kiitos ap tästä, tuli todella hyvä mieli. :)

Vierailija
4/21 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki ovat käyneet kylvyssä, syöneet iltapalan, kuunnelleet sadun sohvalla ja menneet sänkyyn jossa peittely ja iltapusu.

Vierailija
5/21 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikku Tuikku tähtönen, päivisin suo kuunteelen! Ihana kuva muuten! November ...

Vierailija
6/21 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näin: Kello on 21, nyt nukkumaan! Hyvää yötä!

Sitä ennen ovat syöneet iltapalan, käyneet suihkussa ja hammaspesulla. Ei mitään ylimääräistä tilpehööriä väsyneille lapsille. Päivällä on ollut jo ihan riittämiin aktiviteettia.

Vierailija
7/21 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako kyysä onko itse kirjoitettu vai jostain kopsattu? Nimittäin lähde olisi hyvä paljastaa..

ap

Vierailija
8/21 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen joku ilta lapsille, vaikka menevät muutenkin hyvin nukkumaan!

Vierailija
9/21 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen nukuttanut kaikki viisi viereeni

Vierailija
10/21 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 10

Vierailija
11/21 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kuitenkin että "taika" perustuu siihen, että lapsilla on tietyt rutiinit illalla eli esim. tämä tarina.

Meillä on lapsille aina laulettu tietyt laulut illalla. Edelleenkin haluavat ne ihan samat, mitä on vauvasta asti laulettu, vaikka itse yritän vähän valikoimaa laajentaa.

Vierailija
12/21 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse sitä kokeilla, ottakaa rauhassa :D

itse luin lapsille ja tykkäsivät kovin, halusivat että luen uudeleen :) Nukahtivatkin pian.

Vierailija
13/21 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luin tämän tytölle iltasadun päätteeksi just tolleen hitaasti, hiljaa ja rauhallisesti ja kyllä se nukahti, eli haittaa ei ainakaan ollut :D

Vierailija
14/21 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Löydät kysymyksiis vastauksen tästä yöstä, vaikkei nukkuminen ehkä käykään työstä."

jonka ois voinut mun mielestä jättää poiskin?

Muuten ihana runo jossa on kaunis tunnelma.

Vierailija
15/21 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsä ja hyvin tavanomainen. Varsin semmoinen tyypillinen pöytälaatikkorunoilijan tekele. Kömpelö, vanhahtava, kömmähtelevä rytmitys ja onnahteleva riimittely.

Eikä meidän lapset haluaisi kuunnella juttuja mistään pelottavasta hiipparista, joka tulee ihan just, jos uskaltaakin nukahtaa. Jos ne nyt edes jaksaisivat kuunnella noin kamalan pitkää ja puuduttavaa loruilua. No, tavallaan ei ihme, että ap:n lapsia nukuttaa...

t. äikän ope

Vierailija
16/21 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsä ja hyvin tavanomainen. Varsin semmoinen tyypillinen pöytälaatikkorunoilijan tekele. Kömpelö, vanhahtava, kömmähtelevä rytmitys ja onnahteleva riimittely.

Eikä meidän lapset haluaisi kuunnella juttuja mistään pelottavasta hiipparista, joka tulee ihan just, jos uskaltaakin nukahtaa. Jos ne nyt edes jaksaisivat kuunnella noin kamalan pitkää ja puuduttavaa loruilua. No, tavallaan ei ihme, että ap:n lapsia nukuttaa...

t. äikän ope

Varmaan todella hyvä psykologinen silmä ja pedagoginen ote.

Vierailija
17/21 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pelkäisi kauhuissaan, että joku tulee ja tempaisee mukanaan. Toinen jäisi odottamaan, millainen se salkku on. Kolmas inttäisi, että lumihiutaleita ja kukkia kedolla ei ole samaan aikaan ja hiekka silmissä sattuu.

Oikein kiva hömpötys, mutta ei mitenkään lapsiystävällinen.

Vierailija
18/21 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa uskoa, että oikea äidinkielen opettaja tällaista tänne kirjoittelisi...BS sanon mä.

Teksti on mun mielestä ihanan tunnelmallinen.

Vierailija
19/21 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuon jälkeen nukkuisi kukaan Yksi pelkäisi kauhuissaan, että joku tulee ja tempaisee mukanaan. Toinen jäisi odottamaan, millainen se salkku on. Kolmas inttäisi, että lumihiutaleita ja kukkia kedolla ei ole samaan aikaan ja hiekka silmissä sattuu.

Oikein kiva hömpötys, mutta ei mitenkään lapsiystävällinen.

Jo heti eka lause on karmiva, joku ukko hiippailee nurkissa vaanimassa nukahtavia lapsia.. :(

Vierailija
20/21 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kestä kritiikkiä.

en jaksa uskoa, että oikea äidinkielen opettaja tällaista tänne kirjoittelisi...BS sanon mä.

Teksti on mun mielestä ihanan tunnelmallinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi