Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ostais lautassarjan... Mut minkä??

Vierailija
05.07.2012 |

Ajattelin tehdä hankinnan ja ostaa meille uudet ruokalautaset, n. 10-15 kpl.

Minkälaiset mä haluan? Iittalan tuotteita ehkä...

Millaisista sinä haaveilet, tai millaiset hyvät sulla on?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että kaikki olisivat erilaisia mutta keskenään samanlaisia, siis esim. sama väri tms.

En ole saanut vielä aikaiseksi aloittaa projektia :)

Vierailija
2/15 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että kaikki olisivat erilaisia mutta keskenään samanlaisia, siis esim. sama väri tms. En ole saanut vielä aikaiseksi aloittaa projektia :)

Mun äitillä on sinivalkoisia vanhoja erilaisia arabioita :-) Aina jos bongaan kirpparilta jonkun, ostan ja antelen niitä lahjoiksi tai muuten vaan. Mut mä kaipaan rutkasti modernimpia!

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/15 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mun valintani eivät ehkä toimisi ihmiselle joka etsii mahdollisimman monipuolista perusastiastoa. Tykkään vaihdella eri kuvioita ja värejä sen mukaan, mitä värejä ruuasta löytyy, ja mitä tunnelmaa haen.

Jos sulla ei vielä ole valkoisia peruslautasia niin niihin varmaan kannattaa ensin ryhtyä. Ei tarvitse olla mitään erityistä merkkiäkään (muttei silti Ikeasta, ne ovat niin huonolaatuisia etteivät kestä siistin näköisinä aktiivikäyttöä).

Just nyt itse himoitsen noita Runo-sarjan uusimpia kuoseja yhdistettäväksi vanhoihin, samoin kuin Korento-sarjan uutta sävyä. Aion myös nyt täydentää Satumetsä-sarjaa, koska siitä on alekampanja. Oih, ja Kastehelmeä aion myös kerätä lisää, se näyttää niin kivalta esim. Korennon kanssa.

Vierailija
5/15 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiaston ostaminen on kokonaisvaltainen asia.

En koskaan ostaisi "pelkkiä" lautasia, vaan miettisin kokonaisuuksia.

Mutta olen varmaan poikkeus, sillä minulla on aika täydelliset joulu-, talvi- ja kevätastiastot.

Kannattaisin ostamaan hyvää ja kallista. Omien väri- ja tarkoitustarpeiden mukaan.

Vierailija
6/15 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerätty Kultakeramiikan musta-astiasto, ja siitä löytyykin osia varmasti yli 100. Nyt se on alkanut tökkimään aika pahasti ja haluaisin alkaa keräämään jotain uutta vaaleampaa sarjaa. Pentikiltä miellyttäisivät Vanilja tai Valo.

Vierailija
7/15 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo kaikkia muita astioita just sellaisena kun tahdon. On meillä valkoiset lautasetkin, mutta niitä on tipahdellut sen verran usein, että alkaa käymään vähiin...

Mä nyt vähän katselin, helmen harmaa teema olisi ehkä ihan ok, mutta ehkä vähän ankee...? Sen alueen, jolle ruokaa laitetaan, pitää olla yksivärinen, jotta tietää onko safkaa vielä jäljellä vai ei :-)

Ehkä ei valkoisia. Jos olisi olemassa teeman vaaleanpunaisia lautasia, olisin varmaan jo ostanut ne!

-ap-

Vierailija
8/15 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo kaikkia muita astioita just sellaisena kun tahdon. On meillä valkoiset lautasetkin, mutta niitä on tipahdellut sen verran usein, että alkaa käymään vähiin... Mä nyt vähän katselin, helmen harmaa teema olisi ehkä ihan ok, mutta ehkä vähän ankee...? Sen alueen, jolle ruokaa laitetaan, pitää olla yksivärinen, jotta tietää onko safkaa vielä jäljellä vai ei :-) Ehkä ei valkoisia. Jos olisi olemassa teeman vaaleanpunaisia lautasia, olisin varmaan jo ostanut ne! -ap-

Arabian KoKoja ole vaaleanpunaisena? Ainakin mukeja on.

Vierailija
9/15 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoo ei taida olla lautasena, ainakaan iittalan verkkokaupassa, mutta sen sarjan lautasmalli olis just hyvä ja sen sarjan vaaleanpunainen sävy juuri täydellinen!!

-ap-

Vierailija
10/15 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne näyttivät tosi oudolta silloin kun niiden päällä oli ruokaa. Ilman ruokaa ihanat, ruuan kanssa ällöt. En suosittele, kuin ehkä korkeintaan kakkulautasiksi.

Jos olisi olemassa teeman vaaleanpunaisia lautasia, olisin varmaan jo ostanut ne! -ap-

Vierailija
11/15 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne näyttivät tosi oudolta silloin kun niiden päällä oli ruokaa. Ilman ruokaa ihanat, ruuan kanssa ällöt. En suosittele, kuin ehkä korkeintaan kakkulautasiksi.

Jos olisi olemassa teeman vaaleanpunaisia lautasia, olisin varmaan jo ostanut ne! -ap-

Miten se voi näyttää oudolta... Ketsuppi ei sovi vaaleanpunaiseen? :-)

Vierailija
12/15 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta se näytti siltä kuin olisi sotkettu jälkiruoka ja pääruoka.

Sinänsä mulla ei ole mitään pastellivärejä vastaan, tarjoan esim. aasialaisen ruuan yleensä turkooseilta Teema-astioilta. Mutta vaaleanpunainen ei jotenkin toiminut. Samoin kirkkaanpunaiseen Teemaan on ollut yllättävän vaikea yhdistää ruokaa niin että se itse ruoka näyttäisi hyvältä.

Vierailija
13/15 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin oon omillani asustellu sen kaksivuotta, eli ostanu vasta tärkeimpää tarpeeseen halpisastioita.

Ikeasta taitaa suurinosa olla..

Haaveissa oisi jotain nättiä sarjaa, jossa menisi joku hieno kuviointi lautasen sisäreunaa kuvia ja muuten yksivärinen (valkea).

Kerran jonku sen tyylisen löysin mut lautanen oli normikokoa leveämpi ni ei sitten ostettu :< joten vielä ei oo itelle löytyny keräämisen arvosta kaunista lautassarjaa...

Vierailija
14/15 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta se näytti siltä kuin olisi sotkettu jälkiruoka ja pääruoka. Sinänsä mulla ei ole mitään pastellivärejä vastaan, tarjoan esim. aasialaisen ruuan yleensä turkooseilta Teema-astioilta. Mutta vaaleanpunainen ei jotenkin toiminut. Samoin kirkkaanpunaiseen Teemaan on ollut yllättävän vaikea yhdistää ruokaa niin että se itse ruoka näyttäisi hyvältä.

Meilläkin turkoosia teemaa ja se toimii kyllä ihan hyvin ruokaan kuin ruokaan. Punaisia lautasia en tahtoisi lainkaan, siinä näen heti rumuuden, kun siihen ruokaa laittaa. Oliskohan toi koko-lautasten aqua toimiva... Ihan nätti sekin näin äkkiä katsottuna.

-ap-

Vierailija
15/15 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rörstrandin Swedish Grace-sarjassa on värinä myös vaaleanpunaiset lautaset

http://www.rorstrand.se/index.php/produkter/porslinsserier/swedish-grac…

Rörstrandilla on myös paljon lautasia, joissa reunalla kuvioita, mutta keskiosa valkoinen.

Meillä on jouluastioina punaiset, nelikulmaiset lautaset. En kyllä hahmota, miten ruoka niissä näyttää rumalta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän