rupien auki raapiminen
Raavin lapsena ruvet aina uudelleen auki. Äiti sanoi tuolloin, että saan itselleni ihosyövän, jollen lopeta tapaa. Minulla meni noin 10 vuotta että räävin hiusrajan sisällä olevat ruvet auki. Finnien johdosta niitä oli aina useampia kerrallaan. Siksi hiusrajan sisältä, koska en osannut lopettaa itseni nyrsimistä ja halusin ettei äiti näe ja huomauttele.
Nyt olen jo joitain vuosia osannut sellaisen ihmeen, etten raavi rupiani auki. Mutta on jäänyt mietityttämään, oliko tuossa äidin uhkauksessa jotain perää. Onko jatkuva rupien toistuva uudelleen auki repiminen todella riski ihosyövän syntymiselle?
Kommentit (3)
Ainoa vaan, että jos rupi jää auki niin sinne voi mennä bakteereja ja muuta likaa.
T. Ihotautilääkäri
Ainoa vaan, että jos rupi jää auki niin sinne voi mennä bakteereja ja muuta likaa.
T. Ihotautilääkäri
Olen tuota joskus miettinyt, kun päänahan ihoa ei voi edes itse nähdä, josko sinne ilmestyy jotain muutoksia. Nyt päänahan iho kutisee kun palanut auringossa ja tuli taas tuo vanha pohdinnan aihe mieleen. Mukavaa kuulla, ettei siitä ole syntynyt minulle mitään erikoisempaa riskiä.
ap
tai jumala paiskaa kuumalla kivellä...