Suur-GALLUP: mikä wannabe olet?
Mä taidan olla wannabe-Remontti-Reiska.
Mulla on fiksaatio akkuporakoneisiin ja muihin sähkötyökaluihin, varmaan kuvittelen, että kun ostan tuonkin härvelin, niin musta tulee ammattimainen aarporaaja tmv. muotojyrsijä.
Tero
Kommentit (18)
Olisi mukavaa olla tietäväinen ja analyyttinen mutta minun kohdallani kyse taitaa kuitenkin olla wannabe-ilmiöstä:)
No mutta kiva se on kuitenkin viljellä sivistyssanoja ihan omaksi ilokseenkin ;)
Tero
Olisi mukavaa olla tietäväinen ja analyyttinen mutta minun kohdallani kyse taitaa kuitenkin olla wannabe-ilmiöstä:)
No mutta kiva se on kuitenkin viljellä sivistyssanoja ihan omaksi ilokseenkin ;)Tero
Ei tää juttu kyllä musta sivistyssanojen viljelyn ympärille kierry.:) Hauska näkemys:)
2
No mutta kiva se on kuitenkin viljellä sivistyssanoja ihan omaksi ilokseenkin ;)Tero
Ei tää juttu kyllä musta sivistyssanojen viljelyn ympärille kierry.:) Hauska näkemys:)
2
ihan piruuttaan ;)
Tero
Olen wannabe-kirjailija (paljon julkaistuja tekstejä, mutta tuskin sitä oikeaa kirjaa koskaan tulee :-))
Lisäksi olen wannabe-taidemaalari, joka maalailee kotona akryyliväreillä halvoille pinkopohjille.
Olen myös wannabe-vanhojen huonekalujen kunnostaja. Yleensä vaan väsyn ennen kuin projekti on valmis....
Otan muka niin rennosti ja pienimuotoisesti, puhun suurella vakaumuksella vapaa-ajan ja luonnon merkityksestä hyvinvoinnilleni, vilpittömästi kauhistelen rahan perässä juoksemiselle menetettyjä elämiä... mutta olen liian pelkuri oikeasti lähtemään stressaavasta, ahdistavasta, hyvin palkatusta työstäni ja vaihtamaan johonkin leppoisaan, helppoon ja huonopalkkaiseen.
Otan muka niin rennosti ja pienimuotoisesti, puhun suurella vakaumuksella vapaa-ajan ja luonnon merkityksestä hyvinvoinnilleni, vilpittömästi kauhistelen rahan perässä juoksemiselle menetettyjä elämiä... mutta olen liian pelkuri oikeasti lähtemään stressaavasta, ahdistavasta, hyvin palkatusta työstäni ja vaihtamaan johonkin leppoisaan, helppoon ja huonopalkkaiseen.
Olen ensinnäkin wannabe viherpiipertäjä:Olen kyllä kasvissyöjä (vegaani) ja kierrätänkin (mikä ei näin kerrostalossa ole mikään vaiva), en autoile yms. mutta en ole oikeasti mikään ekoihme tai muutenkaan eettinen kuluttaja, ostan halpoja viiden käyttökerran vaatteita mielijohteesta, käytän eläimillä testattua kosmetiikkaa ja ostelen siitäkin tuotteita joita en tarvitse, tyyliin sesonkivärisiä huulipunia ym.
Olen myös wannabe intellektuelli: minua pidetään paitsi ekoihmisenä, myös sivistyneenä ja tiedostavana. Keskivertoon verrattuna varmaan olenkin noita molempia, mutta edellämaimnittujen ekosyntien lisäksi olen myös joissain asioissa tyhmä, pinnallinen ja tietämätön. Maantieteen alalta osaan suurin piirtein nimetä maanosat ja esim. fysiikan ym. ilmiöistä ei ole hajuakaan: En tiedä mistä maankuori koostuu, en osaa nimetä varmaan yhtään mineraalia jne. Ja oikeasti kirjallisuus- ja muu taidetietämykseni on lähes ala-arvoista.
Häpeän vajeitani siinä määrin, että välttelen trivialin pelaamista ja jos lähden kaverin kanssa reissuun, laitan kaikki voiteet ja mömmöt pikkupurkkeihin etten joutuisi esittelemään riistokosmetiikkafirmojen purkkeja. Kuvitelkoon vaan muut että purkeissa on Ecoverin mömmöjä...
Todellisuudessa en jaksa ylläpitää tuollaista kuin muutaman päivän, lapset ovat kaikkea muuta kuin kauniisti käyttäytyviä eikä mulla ole sitä miestäkään joka mahdollistaisi kotiin jäämisen.
Kuitenkin puhun välilä inhottavasti selän takana pahaa:(
Jepjep, olen onnistunut luomaan ihmisille itsestäni ja perheestäni kuvan ns "eliitti" viherpiipertäjänä (jollaisia täälläkin palstalla on useampaan otteeseen haukuttu).
No, totta toinen puoli!
Meillä syödään muka vain luomu- ja lähiruoka -> joo, suurelta osin totta. Plus syödään ravintolassa useamman kerran viikossa, joskus saatetaan jopa tilata pizza! Lisäksi olemme superfoodejen suurkuluttajia, niin nehän tosiaan lennätetään tänne Suomeen maapallon toiselta puolelta..
Meillä ei ole autoa. Asumme Helsingin keskustan tuntumassa, ja muistan AINA mainostaa, kuinka kätevästi pääsee kävellen ja pyörällä joka paikkaan, puhumattakaan miten mutkattomasti julkisilla pääsee kulkemaan. Niin, tosiaan valehtelematta JOKA PÄIVÄ joku tästä huushollista kulkee taksilla. Lisäksi ne 2-4 ulkomaanmatkaa vuodessa, jotka teemme lentäen.. :D
Ostan lisäksi sekä eko- että "normi"meikkejä. Jälkimmäiset pidän visusti piilossa.
Sit se kierrättäminen.. Yritetään, mutta aina välillähän se tuppaa jäämään.
Että kyllä, suurenluokan wannabe olen!
Mulla sattuu olemaan ruotsalainen sukunimi, vaikkei mitään (lähi)sukujuuria sinne päin ole. Esitellessäni itseni äännän nimeni ruotsalaisittain ja annan ihmisten olettaa, että äidinkieleni on ruotsi. Jos esim joku virasto tai lääkäri kysyy, että kumpaa kieltä käytän, niin siihen vastaan, että voin puhua suomeakin, jos se on sulle helpompaa :D
Mulla sattuu olemaan ruotsalainen sukunimi, vaikkei mitään (lähi)sukujuuria sinne päin ole. Esitellessäni itseni äännän nimeni ruotsalaisittain ja annan ihmisten olettaa, että äidinkieleni on ruotsi. Jos esim joku virasto tai lääkäri kysyy, että kumpaa kieltä käytän, niin siihen vastaan, että voin puhua suomeakin, jos se on sulle helpompaa :D
Minulla sama homma! Lisäksi minulla on kasa harrastuksia, jotka tukevat tätä harhaluuloa; purjehdus, golf ja ratsastus.
Enkä tosiaan puhu lukioruotsia kummempaa ruotsia. Kumma kun en ole vielä jäänyt kiinni ;)
Olen siis mielestäni oikeasti siisti ihminen jonka koti nyt ihan vaan väliaikaisesti on kaaoksen vallassa, koska en viitsi aloittaa siivousta kun en ehtisi tehdä omien standardieni mukaan täydellistä jälkeä. Siivoan sitten viikonloppuna kun ehdin paremmin. Välillä saan siivouspuuskan ja jynssään kämpän hammasharjalla lattiasta kattoon ja oon sitä mieltä että tällainen mun kämppä OIKEASTI on. Aina se kaaos kuitenkin lopulta voittaa. Huoh. Säälittävää.
Joo siis tietty tähän hommaan kuuluu kaikki vaatetusta, kotia ja harrastuksia myöten. Enkä minäkään mitään kummoista ruotsia puhu :)
Joskus piruuttani jos kaupassa, salilla tai missä vain tuntematon ihminen kysyy minulta jotain (enkä jaksa alkaa keskustelemaan), niin vastaan siihen hämmentynyt ilme kasvoilla: "Förlåt?"
Ja samoin sitä ihmettelen etten ole jäänyt kiinni :)
t. 15
Mä olen wannabe taloudellisesti riippumaton. Tavoitteena on saavuttaa 350 000 euron sijoitusomaisuus. Matkaa on niin reippaasti, että voi huoletta sanoa olevansa wannabe.