Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMIKUISET TORSTAINA

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan märältä näyttää tuolla ulkona..

Kohta lähden viemään esikoista hoitoon viimeisen kerran. pääsee hetkeks leikkimään päiväkotiin muitten hulivilien kans, sitten saakin olla mun kaa päivät kotosalla.

yö meni taas todella huonosti ja nyt sitten väsyttääkin jonkun verran :( On se kumma ettei osaa nukkua kun mies on töissä..

Mahassakin oli todella levotonta, mitenköhän päin se taas siellä on.. varmaan poikittain ja vielä kippurassa kun keskellä mahaa tuntuu iso möykky ja ylä- ja alamaha tuntuu " tyhjiltä" ..

Vasta keskiviikkona ois neuvola, pelottaa taas mennä sinne vaa' alle kun ne aina jaksaa siitä painosta valittaa.. Tosin viimeks oli ihan hiljaa kun sokerirasitustestin tulokset oli ok.. Esikoisen raskausajalta tuli vaan 9kg, mutta nyt on tullu jo yli 10kg, iiks. Ja jos helmikuuhun asti menee niin vaaka näyttää varmaan jo +15kg tai enemmän.. hui:(

Susku 31+3

Vierailija
2/12 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin koitan välillä ennättää jotain tänne raapustaa...

Viis työpäivää enää jälellä, ne kun jaksas jollain keinolla, ni vois sitten huokasta helpotuksesta (ja ruveta selvitteleen kelalle ja työkkäriin kaikkia papereita...=/)

Mulla alkaa kanssa maha (ja jokainen muukin kohta) painaa... Lähtöpainoon tullu lisää jo melkeen 13 kiloo!!!!!! Viimesen kuukauden aikana noin kilo per viikko!!!! Sitä ennen oli huomattavasti maltillisempaa... Neuvolatäti ei viel oo muuten varotellu, mutta muistutti, ett jos sama tahti jatkuu, ni ite voi kyllä laskee, mihin asti paino ennättää kivuta...=( Mut minkäs teet kun nälkä ei häviä kun syömällä ja liikkuminen on kuitenkin aikalailla minimissään (lukuunottamatta sitä, mitä nyt töissä liikkuu)...

Meiän vauva on ollu pää alaspäin jo ainakin lääkärineuvolasta lähtien ja siitä on varmaan jo jotain puoltoista kuukautta. Ens kerralla neuvolassa (itsenäisyyspäivän jälkeen) kuitenkin kurkataan viel ultralla ja varmistetaan, ettei höntti oo menny enää kääntyilemään...

Kuin moni muu on vielä töissä? Mulla eilinen oli aika rankka päivä kun oli paljon pieniä lapsia hoidossa nosteltavana ja kanneltavana ja kaiken lisäks menin aamulla jo vartin yli viiteen ja pääsin vasta puol kolmelta lähtemään (noh, tänään työt vastaavasti alkaa vasta puol kolmelta ja kestää jonnekin lähemmäs yhtätoista). Viime yön nukuin tietenkin sitten tosi huonosti (kun ei mieskään ollu vieressä nukkumassa), nenä oli ihan tukossa ja kurkkuun koski ja vessassakin ravasin yhtenään. Onko muuten muita, joilla nenä tukossa? Mä en enää tiiä, johtuuko flunssasta vai raskaudesta. Nasolinilla sain vähän paremmaks, mutta kun sitäkään ei kai sais käyttää jatkuvasti, sillon kun alotin oli puhe noin viikon " kuurista" ... Oisko kellä neuvoja? Yöllä ois kuitenkin ihan kiva saada nukuttuakin...

Me saatiin maanantaina kauan odotettu äitiyspakkaus. Oli ihana penkoo kamat läpi, mutta laatikkoon mun piti ne viel toistaseks laittaa takas...

Noh, tässä kai tärkeimmät tältä päivää=) Ei kun jaksamista kaikille tammimasuille. Ja joulua odotellen...

Millamalla rv 32+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on nyt nenä tukossa, mutta omalla kohdallani tää johtunee ihan flunssasta. Tätä on nyt kestänyt muutamia päiviä. Koko ajan väsyttää, pää on kipee, nenä vuotaa eli flunssan oireitahan nämä ovat. Toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa. En ole oikein uskaltanut käyttää mitään lääkkeitä, kun olo ei kuitenkaan ole mikään mahdoton...

Onneksi oon nyt saanut levättyä, koska pidän esikoisen hoidossa tämän kuun loppuun saakka eli vielä muutaman päivän. Oon hoitoonviemisen jälkeen mennyt takaisin nukkumaan ja oikeasti oon osannut vaan olla.

Aika ankean näköistä tuolla ulkona, kun vettä sataa ja lunta ei oo missään. Mietin kuitenkin, että nyt voi ulkoillessa käyttää ihan verkkareita, jotka mahtuu jalkaan, toisin kuin toppahousut, joissa ei mene vetoketju kiinni. Joten ehkä tämä on ihan hyväkin, ettei tartte alkaa viritellä kaikenmaailman systeemejä vaatteisiin.

Tämmöisiä torstaiajatuksia täällä miettii

Myypuh rv. 34+2

Vierailija
4/12 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas alkaa tämäkin viikko olla voiton puolella, huominen vielä ja sitten on - ihanaa - viikonloppu! Kaksi työviikkoa olisi vielä jäljellä, niistäkin toinen kolmen päivän viikko - yhteensä 9 työpäivää siis. Mutta siinäkin on ne yhdeksän liikaa, jotenkin tuntuu ettei jaksais enää yhtään, etenkin kun täällä töissä ei enää kauheesti ole mitään tekemistä. Ens viikon lopulla onneksi alkaa sijaisen perehdyttäminen, jotain sisältöä vikoihin työpäiviin tiedossa siis.

Voi ankeus tota säätä, vettä tihuttaa ja on niin synkeen syksyistä että! Ei ole omiaan piristämään tätä muutenkin väsynyttä ja nuupahtanutta olotilaa, ei todellakaan. Onneksi nyt on luvattu taas vähän viilenevää, joten josko sitä luntakin sitten taas vaihteeksi saataisiin. Hoitotätikin surkuttelee kun lapsilla ei oikein ole ulkona mitään tekemistä kun säät on tätä mitä ne on. Meidän esikoinen 1v7kk oli lumesta ihan tohkeissaan ne pari päivää mitä lunta täällä Tampereella oli, joten kiva olis jos sitä taas sataisi.

Omaan napaan ei edelleenkään mitään uusia kuulu, vauvan liikkeet on viime aikoina muuttuneet ehkä vähän enemmän sellaiseksi myllerrykseksi. Ilmeisesti alkaa tila käydä vähiin eikä niin hyvin mahdu enää potkimaan ja huitomaan. Vähän jänskättää maanantain neuvola sf-mitan suhteen, saapa nähdä onko tasaantunut vai huiteleeko edelleen yläkäyrillä. Pääasia tietysti että vauva kasvaa ja voi hyvin. Vähän vaan mietityttää synnytyksen kannalta tuo vauvan koko, toivottavasti ei mitään jättiläistä tarvitse ulos pinnistää...

Monena päivänä olen jo miettinyt vauvanvaatteiden pesua, mutta en vieläkään ole saanut mitään konkreettista aikaiseksi. Pitäisi kaivella esikon vanhat nutut läpi ja pyykätä ainakin ne kaikista pienimmät. Hoitopöydän laatikot olen jo ajat sitten tyhjentänyt esikoisen vaatteista, joten siinä mielessä vois pyykkäyshommaan jo ryhtyäkin. Katotaan saanko viikonloppuna jotain tehtyä asian eteen, eihän tässä nyt vielä mikään kiirus onneksi ole ja äitiysloman alettua aikaakin on paremmin.

Kivaa päivää kaikille!

Suffis rv 32+2

Vierailija
5/12 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aamu on mennyt siivotessa ja mitäs siitä muuta seuraa kuin supistuksia:( Maha on kivikova, mutta onneksi vauva myllää normaalisti. Pitäis varmaan rauhottaa tahtia...

Huomenna on neuvola ja muakin jännittää sf-mitta. Kaksi viimeistä kertaa se on huidellut yläkäyrän yläpuolella, joten saapi nähdä mitä terkka meinaa jos samaa rataa jatketaan. Raskausdiabetes mulla on jo aikoja sitten todettu, mutta kotimittauksissa sokerit pysyvät kohtalaisina. Kuopuksen kanssa mulla oli insuliinit ja silti poika kasvoi kauheaa kyytiä(syntyi 37+2 ja painoi 3950g).

Kai sitä pitää mennä siivoamaan loppuun ja sitten huilaamaan.

Talvikki 32+3

Vierailija
6/12 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkkin nää pimetä ajat syö mun energiat ihan totaalisesti ja nyt tämä raskaus vielä päälle!!En tykkää. Tulisi jo äkkiä se kevät, että tuntuis taas ihanalta!!!

Neuvola ois ollu eilen, mut sekoilin jotain herätyskellon ja neuvola-ajan kanssa ja niinpä heräsin vasta silloin, kun olisi pitänyt olla jo neuvolassa. Soitto terkalle heti anteeksipyyntöjen kera ja sovittiin uusi aika tiistaille.

Mitähän tässä keksis..ulos ei tee mieli mennä, mut pakko kai, jos aion käydä kirjastossa lainaamassa kirjoja joita voisi sitten päivät ahmia. On muuten tullut ahmittua myös omia leipomuksia, mitä toissa päivänä innostuin tekemään!!Suklaakakkuja eri muodoissa :D Että näin niitä kiloja vielä keretään keräämään ja tuo joulukin siinä välissä, suklaineen ja herkkuineen!!!Mä en kestä!!!!Nyt jo14kg ylimääräistä kasassa!!!

Meeris 31+4

Vierailija
7/12 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa olla sama pöpö kun mulla: nenä ihan tukossa jo viikon verran ja kurkku kipeä, yskittääkin aikalailla välillä, sitkeä tauti! Itse sain lääkäristä Nasonex -reseptin, sekin nenäsumutetta, kallista tosin 15,90. Mut ei sekään hirmu hyvin tehoa. Kaipa tää flunssakin tuntuu pahemmalta kun on nuo limakalvot muutenki turvoksissa... :/ Kuumaa juomaa vaan paljon!

Vierailija
8/12 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meerimaria: Tuo leipomisvimma on aika paha raskauden aikana, vähänkö niitä leipomuksia tulee syötyä, varsinkin yksin kotona ollessa! Mulla oli tuo vaihe noin 1kk sitten, herkut maistu liianki hyvin. Ja kohta pitäis leipoa pipareita ja joulutorttuja -o-ou! ;) Suklaa on lähes jokapäiväinen nautinto, tosin ihme, ettei kiloja ole hirveesti kertynyt... Ehtiihän tässä vielä!

Harmittaa, kun eilen illalla kirjoitin pitkän pätkän ja sitten katkesi netti ja teksti katosi... En sitten jaksanut uudestaan raapustella. Enkä nytkään jaksa samoja asioita tänne laittaa... Muutenki on jotenki jutunaiheet hukassa tänään...

Masuvaavi on ollut melkoisella biletysvaihteella parin päivän ajan, kylläpä nuo liikkeet on tuntuneetkin! Mutta tää on ihanaa aikaa, tuijotella ja tunnustella omaa masua ja mietiskellä minkälainen pikkuprinssi/prinsessa siellä mahtaakaan asustaa...

Kivaa torstaita vaan kaikille!

T.D + JJ 31 tasan

Vierailija
9/12 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeyö meni valvoessa.Sain nukuttua noin neljä tuntia pienissä pätkissä ja nekin ajat näin painajaisia.

Muun ajan valvoin ku vauva lykkäs ittensä aina just sen kyljen alle millä yritin nukkua,kinnaili ja suoristeli itteään aiheuttauen aivan tajutonta kipua mulle.Lisäks mahassa oli menkkakivun kaltaisia tuntemuksia,jotka tuli aalloittain..

Muutenkin mieli on maassa ja pelot suuret,ensviikkoa odotan et päästään yli kakkosen syntymän viikkoetappi.

Tuntuu olo aivan kauhean painostavalta tänään ja varsinkin ku sain nukuttua niin kauhean huonosti.

Soittelin neuvolaan ja kertoilin fiiliksiäni ja viimeyön tapahtumia.Nyt levähdystä paripäivää ja heti äitipolille jos nuo kivut palaa,tarkistuttaan kohdunsuun tilannetta.

Itkeä tillitäny olen koko aamun,pitäis mennä nukkumaan ku tyttökin nukahti äsken.Sais vähän yön univajetta korjattua.

Tälläinen masennuspäivä tänään ja tuntuu et ne huonot päivät voimistuu vain mitä enemmän viikkoja on kasassa.Synnytys ei pelota vaan se mitä sen jälkeen on meille luvassa.

Eipä tänne tänään synkkyyttä kummempaa,toivottavasti huominen tuo auringonsäteitä mukanaan myös mun elämään.

Onneks vauveli liikkuu mahassa normaaliin tapaansa,ei tarvi ihan kaikesta murehtia.

Toivottavsti en masenna teidän muiden päivää.

Terveisin Vell@ rv 30+2

Vierailija
10/12 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola, ja kaikki oli aivan erinomaisen hyvin. Mua kun aina jännittää se verenpaineen mittaus, kun ekasta ne alko nousta ja kipus aika korkeelle...Mutta ne oli jopa laskenu vähän viime kerrasta, hyvät oli, pissa puhdas, painoakin tullu vaan 100g/vko ja terkka kysy että maistuuko ruoka ja syönkö kunnolla....Viimekskin oli tullu vaan 400g/2vko mutta sitä ennen saikin sitten joka kerta kuulla valitusta, vaikka ois noussu sen 500g/vko niin aina oli liikaa. Että ois nyt tyytyväinen sitten...Sf-mitta oli jo 31. Tytöstä tais olla korkeimmillaan 31.5 cm vai 32,5cm....Hmmm....No, musta jo tuntuukin että parit housut saa kohta unohtaa, joita käytin viimeks loppuuna asti...

Mieli on siis iloinen, kun kaikki oli toistaiseks hyvin ja vauva tuntuu tällä kertaa kasvavan.

Mä en oo vielä tehny oikein mitään valmisteluita. Pesänrakennusvimma on kyllä valtava, että joka päivä jotain täällä järkkäilen ja suunnittelen, mutta mistään ei oikein huomaa että vauva on tänne tulossa. No, jahka me saadaan tuo uusi lelukaappi maalattua ja koottua olkkariin ja lelut paikoilleen jne. niin sitten jos alkais perehtyä tuohon lastenhuoneeseen ja vaatteisiin...Tosin jotenkin pelottaa että jotain pahaa tapahtuu, ettei uskaltais vielä niitä vaatteita laittaa...kun eihän siinä pyykkäämisessä kauaa mene. Ja oon ne kuitenkin jaotellut jo laatikoihin niin että jos joudun vaikka sairaalaan tms. niin joku toinen osaa ne kyllä samalla lailla laittaa. Mutta vois siis hoitopöydän laatikoihin kyllä tässä joulukuun aikaan tehä tilaa ees...

Mullakin on leipomisvimma, myös. Nyt kun tyttö jäi hoidosta pois ja ollana kotona, mä suunnittelen kaikkea mitä leivotaan ja tehdään ym...Että eiköhän se paino ala kohta nousta! =) Niin joo, viimeks tuli 16kg jotka lähti tosi hitaasti ja vaikeesti pois...nyt tullu jo jotain 10kg että saman verran tässä vielä ehtii, kun ne turvotuksetkin kuitenkin kohta alkaa...

No juu, en jaksa enempää tässä istua. On tosiaan huono tuoli tässä, kun kunnollinen ei mahdu kun lattia täynnä niitä lelukaapin maalattuja osia...

Kölli rv 32+1

Vierailija
11/12 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa minäkin pitkästä aikaa. Olen ollut suppareiden takia saikulla tämän viikon, mutta maanantaina olis tarkoitus mennä reippaana töihin. On tämä makoilu kyllä sitten niiiiiiiiiin pitkävetistä puuhaa.

Itsellä on ollu päällä jo pitemmän aikaa älytön väsymys ja mieli on ollut hieman maassa. Kaiken pitäis olla ok, mutta silti masentaa. Osaltaan vaikuttaa varmaan tämä synkkä ilma. Tämän viikon olen nyt sitten yrittänyt levätä eikä suppareista ole ollut tietoakaan. Tosin sain sitten jonkun mahapöpön ja flunssan. Nyt odotellaan pissitestin tuloksia ettei ole mitään tulehduksia. Nyt olo on kuitenkin suht ok. Tiistaina olis sitten neuvola. Tätsy uhkaili jo kovin että jos nyt on hyvä olo niin pitänee harkita saikkua äippäloman alkuun asti että hyvä olo jatkuisi. Itse menisin kyllä mieluummin töihin. Viime perjantainakin paikat oli kunnossa suppareista huolimatta. Toivottavasti sitä jaksais töissä vielä pari viikkoa. On tämä kotona makoilu sen verran tylsää! Koirakin mulkoilee tossa vieressä että eihän susta ole mitään hyötyä...

Tiistaina alkoi synnytysvalmennus. Koolla oli mukava porukka ja mentiin tietysti heti asiaan eli synnytykseen. Meidän mielestä mukava kokemus. Piristi kummasti nähdä muita samassa tilanteessa olevia immeisiä. Lähipiiristä kun ei löydy odottavia pariskuntia.

Masussa kaikki ok. Vauva liikkuu kiitettävästi. Tosin taitaa tuo tila käydä vähiin. Ja hikka tuntuu olevan aika usein. Uusi " vaiva" on kyllä ilmaantunut. Neuvolatätsy epäili että vauva painaa jotakin hermoa, kun alapäässä tuntuu sellainen " nykiminen" . Outoa.

Tänään kaivoin jouluvalot varastosta. Jospa niitä pääsisi pikkuhiljaa virittelemään. Muuten jouluvalmistelut meillä vaiheessa ja saa ollakin. Ollaan joulu kaukana kotoa, joten ei tarvi hankkia lahjoja eikä koristella kotia sen ihmeemmin. Ihanaa kun on kerrankin tulossa joulu ilman turhaa hössötystä.

Taidanpa tästä surffailla eteenpäin etsimään tietoa niistä kestovaipoista. En ole vieläkään laittanu tikkua ristiin asian hyväksi.

Hyviä vointeja kaikille! Erityisesti Vell@lle.

@ppelssiini 33+1

Vierailija
12/12 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vellalle voimia.

Niin paljon olet elämänasenteellasi minullekin oikeaa suuntaa antanut, että toivon vaikka näin etäisestikin voivani antaa voimia raskaisiin hetkiin.

Rauhallisia unia jos vain mahdollista.

Täällä flunssa osoittaa taintumisen merkkejä. Yskinyt olen housut märiksi.

Saatiin tänään vaatekaappeja anopilta oikein viisin kappalein. Järjetön souvi keksiä niille tolkullisia paikkoja, täyttäminen kovinkin helppoa. Pieni tauko paikallaan niistä puuhista, pitää tehdä päikkäriläisille huomisiin juhliin peikonhännät.

enyo 34kai