Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat aiheuttavat järkkyä masennusta, mikä avuksi?

Vierailija
03.07.2012 |

Eli mun ongelma on se, että aina muutama päivä ennen menkkojen alkua mä olen ihan sairaan surullinen ja masentunut. Käytännössä niinä päivinä en kykene tekmään oikeen mitään muuta kuin vihaamaan kaikkia ihmisiä ja itkemään. Alakuloisuus häviää heti kun menkat alkaa. Tosin sitten alkaakin taas uusi vaiva, kun sitä verta tulee aivan järkyn paljon ja maha turpoaa ja näyttää siltä, että olisin raskaana. Pitääkö mun tosiaan kestää tälläistä vai oisko jotain hoitomuotoja tähän? Synnytin 2 vuotta sitten ja minulla on todettu myös endometrioosi. E-pillerit aiheuttivat minulla aikoinaan myös masennusta, joten niitäkään en voi syödä...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin 2 vuotias lapsi eli olen synnyttänyt 2 vuotta sitten :D

Myös aina muutamaa jopa viikkoa ennen menkkoja alan pohtimaan kaikkea että onko mies oikea yms yms masennun ja riehaannun asioista ja itken helposti. Vatsa turpoaa kuin olisin 4kk raskaana. Sekä vuoto on runsasta ja kestää 7 päivää.....(osa syy on kuparikierukka tähän runsauteen).

Olen pohtinut täysin samaa kuin sinä että mistä tämä johtuu ja voiko tätä estää.. Söin 12 vuotta e-pillereitä ennen raskautta ja raskauden jälkeen minulla on ehkäisynä kuparikierukka eli ei mitään hormonaalista...

Mitäköhän tähän vaivaan olisi apua? Itsekin kaipaan tietoa jos joku tietäisi. Hyvä kuitenkin tietää etten ole ainoa!

Vierailija
2/5 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin tuo menkkoja edeltävä masennuskin kuuluu, voi saada apua gyneltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulostaa humpuukilta, mutta itse sain samat oireet kuriin syömällä jatkuvasti Beroccaa ja 20mikrogrammaa D-vitamiinia joka päivä.

Vierailija
4/5 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäskö vaan käydä leikkaamassa koko systeemi pois niin loppuis toi vitutus. Onko mahdollsita poistattaa munasarjat ja kohtu?

nimimerkillä vaihdevuosia odotellessa

Vierailija
5/5 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo helpotusta B- ja D-vitamiini, kalaöljy ja etenkin helokkiöljy, toimii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme