Saako sinuun ottaa yhteyttä työpaikalta lomallasi?
Sain tekstarin mutta en todellakaan vastaa KOSKA OLEN LOMALLA!
Kommentit (30)
Työkavereilla on puhelinnumeroni (oma siis, työkännykkä ei ole mukana lomalla), ja siihen saa soittaa, jos on jotain kysyttävää. Käytännössä kukaan ei koskaan soita, kun harvemmin töissä mitään akuutteja hätätilanteita on. En koe ongelmana, jos joku joskus soittaisi. Koen, että se on työkaverin auttamista, joka kuuluu asiaan. Mulla on kivat työkaverit. :)
Vastaan mielummin muutamaan puheluun/tekstariin konttorilta kuin puisin asian jälkipyykkiä lomilta palattuani. Työssäni on joitakin asioita, jotka kuvittelen osaavani ratkoa vain itse enkä halua että kesätuuraajat sotkevat ne. Todellisuudessa he pärjäisivät vallan mainiosti itsekseenkin, mutta ehkä heilläkin on varmempi olo, jos voi tarkistaa muutaman asian minulta kesken lomailuni.
Asiakkaiden puheluihin en tosin vastaa; en ole kuitenkaan lomalla töissä! (vastaajaviestissäni ohjataan heidät ottamaan yhteyttä toisaalle, joten pulaan en heitä ole jättämässä)
joiden eteenpäinviemiseen sijaisellani ei ole valtuuksia ja jos toisen osaston pomokaan ei ole paikalla (meillä menee lomat tänä kesänä 3 vkoa verran päällekkäin), niin sitten saa kyllä ottaa kotiin yhteyttä. Mäkään en halua puida lomani aikana mahdollisesti syntyneitä sotkuja myöhemmin. Eli saa ottaa yhteyttä, mutta ei sitä kyllä usein tapahdu ja useimmat lomani saan viettää ihan rauhassa.
Olen ope, joten virallisesti minulla ei ole lomaa, joten tottakai tarvittaessa käyn töissä. Välillä menee koko päiväkin siellä. Sitten taas on vapaata.
Eikös open virallinen loma ala joskus kesäkuun puolessa välissä?
Ekalla lomalla ei otettu ja tuli tosi iso jälkipyykki. Kollega ei tajunnut yhtä,asiaa.njos olisi soittanut, olisi asia selviytynyt 10 min, kollegalta meni penkomiseen puoli päivää ja lisää aikaa multa loman jälkeen.
Mun esimies joutui peruuttamaan lennot Lontooseen, joista ei saanut rahaa takaisin. Kollega oli silloin lomalla ja hänen siskonsa asuu Lontoon lähellä. Yritin 2 pv soittaa hänelle, lähetin tekstiviestejä jne. Ei mitään.
Kun tuli loman jälkeen takas sain kuulla kamalan huudon, vielä pomon kautta. 30 euron muutoshinnalla olis saanut liput mutta olin kamala ihminen kun yritin ottaa yhteyttä.
Yhteyttä ei kyllä oteta kuin ns. hätätapauksissa.
Saa ottaa yhteytta, yleensa kysymykset ovat hyvin yksinkertaisia vastata, mutta kysyjalle aikaavievia jos itse alkaisivat selvittaa, ja melko varmasti paatyisivat vaaraan vastaukseen.
Viime kesana otin n. viikon palkatonta. Kun olin kuitenkin hereilla aikaerosta toipumisen takia, seurasin yolla sahkoposteja ja osallistuin keskusteluihin tms. aivan kuin jos olisin ollut tyopaikalla, ja tein pari raporttia, yms. yksinkertaista. Kun tulin takaisin toihin, pomo maksoi palkan tuostakin viikosta, vaikken todellakaan tehnyt 40 tunnin edesta toita!
Olen ope, joten virallisesti minulla ei ole lomaa, joten tottakai tarvittaessa käyn töissä. Välillä menee koko päiväkin siellä. Sitten taas on vapaata.
Eikös open virallinen loma ala joskus kesäkuun puolessa välissä?
meille ei kerry laskennallisia vuosilomia, on vain opetuksellista aikaa ja opetuksetonta aikaa. Lomarahaa saamme, ja siihen liittyvät ne lomapäivät, jotka opelle lasketaan. Mutta vuosilomaa ei ole, eli jos kesäloma jää pitämättä, mitään lomapäiviä ei missään ole, toisin kuin muissa ammateissa esim sairasloman tai äitiysloman sattuessa.
Tämä on vain tekninen kysymys, riittävästi vapaatahan meille jää, vaikka nyt joskus kesällä jonkun tarvikekuorman kävisi purkamassa tai rästikokeen tekemässä ja tarkistamassa. Meillä kyllä OAJ-aktiivit vaativat laskuttamaan kesällä tehdyistä päivistä, mutta minusta se on ihme niuhottamista, kun aina joskus talvella kuitenkin on vähän löysempiäkin päiviä.
jos on joku hätä tai tärkeä kysymys.
Aika usein minulle soitetaankin, mutta saan aina korvauksen siitä. Ei minua paljon haittaa joku 5-10 minuutin puhelu.
..eli sa ottaa yhteyttä. Saan palkkaa ja pärjään hyvin.Kiitos työnantajalle!
Eihän se sitten mikään loma ole jos työpaikalta alkavat rinkutella.