Mun mieheni jättää mut puolen tunnin kuluttua.
Hän tulee kotiin klo 24 ja haluaa puhua asioista. Siihen asti hän miettii, mitä sanoisi.
Kommentit (20)
miten hän käyttäytyy, kun itken tai minulla on paha mieli (hänen vuokseen). Hän jättää minut täysin huomioimatta tai syyttää minua. Sanoin, että hän ei välitä minusta ja tunteistani. Hän sanoi, että me olemme liian erilaisia. Soitin miehelle äsken, kun hän lähti ulos, ja tuon hän sanoi, mitä aloituksessa kerroin. -ap
nyt se mies joka lähti lapsen kanssa mökille eikä ottanut vaimoa mukaan?
Haluatko oikeasti jatkaa suhdetta.
Jos haluat jatkaa, niin lakkaa syyttämästä miestäsi kaikesta. Häntä saattaa ihan yhtä lailla vituttaa sinun jatkuva valittamisesi ja syyttely asioista, joihin ei välttämättä voi vaikuttaa. Saattaa vaikuttaa välinpitämättömältä, koska ei osaa reagoida muutenkaan ja todennäköisesti mikään, mitä sanoisi, ei kuitenkaan auttaisi. Ei auta vaikka kuinka huutaisit miehelle "ettei se ymmärrä", no ei todellakaan ymmärrä.
Lohdutukseksi voin kertoa, minun mieheni teki seurusteluaikoinamme samoin. Olin todella rikki, mutta periaatteeni on aina ollut, että mun kanssa ei tarvitse väkisin olla. Ja näillä sanoilla sen sanoin. Mies tuli toisiin ajatuksiin. Siis älä roiku. Ja jos jättää, niin usko mua: toivuttuasi uusi onni voi olla ihanampaa kuin mikään.
Enkä edes sano, että mies ei ymmärrä, koska kerron, miltä minusta tuntuu. Kerron, jos kaipaan huomiota tai jos minulla on paha mieli. Mies ei reagoi siihen mitenkään. Sillä ei ole väliä, miltä minusta tuntuu. Mies pitää minusta, kun kuuntelen häntä, tuen häntä, hellin häntä. Minä uskon, että mikä tahansa asia voitaisiin ratkaista keskustelemalla. -ap
Jos haluat jatkaa, niin lakkaa syyttämästä miestäsi kaikesta. Häntä saattaa ihan yhtä lailla vituttaa sinun jatkuva valittamisesi ja syyttely asioista, joihin ei välttämättä voi vaikuttaa. Saattaa vaikuttaa välinpitämättömältä, koska ei osaa reagoida muutenkaan ja todennäköisesti mikään, mitä sanoisi, ei kuitenkaan auttaisi. Ei auta vaikka kuinka huutaisit miehelle "ettei se ymmärrä", no ei todellakaan ymmärrä.
mun pitää herätä kuudelta, ja jäin seuraamaan tätä jännitysnäytelmää. No, tuliko se mie?
Ap, toisen ketjun luettuani, sun pitää hommata itsellesi harrastus. Vaikkapa spr:n vapaaehtoistyö tms. Ja työpaikka (oletko lapsen kanssa kotona?). Kävi miehen kanssa sitten miten tahansa. Tsemiä!
Enkä edes sano, että mies ei ymmärrä, koska kerron, miltä minusta tuntuu. Kerron, jos kaipaan huomiota tai jos minulla on paha mieli. Mies ei reagoi siihen mitenkään. Sillä ei ole väliä, miltä minusta tuntuu. Mies pitää minusta, kun kuuntelen häntä, tuen häntä, hellin häntä. Minä uskon, että mikä tahansa asia voitaisiin ratkaista keskustelemalla. -ap
Jos et kerran halua erota?
Hänen pitää kävellä ja miettiä asioita. Hän on ajatellut, että muuttaa huomenna pois kotoa. Ainoa syy on se, että hän ei mielestään pysty tekemään minua onnelliseksi, koska minulla on usein paha mieli hänen tekemisistään. Minä tiedän ja sanoin hänelle, että olen onnellisempi hänen kanssaan kuin ilman häntä.
Minussa on varmasti virheitä. Pyysin, että mies kertoo, mitä minun pitää tehdä toisin, mutta hän ei halua muuttaa minua. En ole ajatustenlukija, mutta ymmärrän kyllä, kun minulle kerrotaan ja hyväksyn sen. On vain yksi asia, jota en hyväksy ja se on liika juominen. Muuten annan sen vapauden, jonka mies haluaa, kunhan hän huomioi minunkin tunteeni.
Sanoin, että en halua menettää häntä. Sitten hän lähti taas ulos. -ap
Hänen pitää kävellä ja miettiä asioita. Hän on ajatellut, että muuttaa huomenna pois kotoa. Ainoa syy on se, että hän ei mielestään pysty tekemään minua onnelliseksi, koska minulla on usein paha mieli hänen tekemisistään. Minä tiedän ja sanoin hänelle, että olen onnellisempi hänen kanssaan kuin ilman häntä.
Olet onnellisempi miehen kanssa joka ei hetulaakaan hetkauta kun tekee sinut onnettomaksi, tai kun pyydät läheisyyttä tai apua?
No totta kai olet! Sehän on aivan ihana hetki silloin kun teillä on "tavallista". Verrattuna niihin hetkiin kun sinä tarvitset vähän apua tai tukea, se "tavallinen" on varmaan aivan taivaallisen ihanaa.
Jotenkin vaikuttaa siltä että tuo onni ei tule ikuisesti kestämään.
jonka mies veti häissä kännit ja suutuit siitä ja lähdit kesken kaiken kotiin?
jonka mies veti häissä kännit ja suutuit siitä ja lähdit kesken kaiken kotiin?
Eikun ketjun AP taitaa olla se, joka otti puolisonsa velipuolelta suihin ja mies siksi alkoi juomaan ja kaipaamaan luotettavampaa naista.
välillä paha mieli.
Nainen tarvitsee sitä, että on paha mieli, ja nimenomaan niin että oma mies tekee sen ja sitten sen jälkeen rakastaa ja antaa hellyyttä.
Silloin nainen voi olla varma, että mies on vahvempi ja välittää naisesta.
Kummallistahan se on, mutta sellaisia me vaan ollaan. Sanoivat kaikenmaailman tasa-arvoilijat sitten mitä sanoivat.
Mitä ihmettä roikut pakolla miehessä, jos homma ei toimi. Anna mennä!
Sillä pääsee parisuhteessa jo pitkälle; olet oikeassa siinä, että liian moni toivoo kumppanin olevan ajatustenlukija tai muuten vain automaattisesti tietävän, millainen toive toisen päässä minkäkin tilanteen etenemisestä ja toisen toiminnasta on. Valitettavasti yhtälöön kuuluu kuitenkin toinenkin puoli: molemminpuolinen halu ja motivaatio toteuttaa toisen pyyntöjä. Mantra, ettei parisuhteessa voi muuttaa toista tai ettei parisuhteessa pidäkään muuttua, on vähän harhaanjohtava. Tietenkään toista ei voi muuttaa väkisin eikä parisuhteen tule muuttaa ihmisen perusluonnetta, mutta totta kai toisen ihmisen läheisyys voi ja sen tuleekin muuttaa omaa käytöstä - toki omasta halusta lähtien.
Kun kumppani osoittaa tarvitsevansa tai haluavansa toiselta jotain, parisuhteeseen motivoitunut ihminen pyrkii vastaamaan näihin tarpeisiin, sillä kumppaniaan aidosti rakastava ihminen nimenomaan haluaa kumppaninsa hyvinvointia. Usein toki joudutaan etsimään joku kompromissi, sellainen toimintamalli, johon kumpikin osapuoli on tyytyväinen ja joka on toteutettavissa.
Teidän tapauksessa ongelma ei taida kuitenkaan olla siinä, ettetkö olisi saanut viestitettyä omia tarpeitasi tai viestiäsi perille, vaan siinä, ettei miehesi ole kovin motivoitunut täyttämään niitä. Kerrot tukevasi ja helliväsi miestäsi, mutta - pyynnöistäsi huolimatta - et saa samaa mieheltäsi. Kerrot myös, että itse olet valmis toteuttamaan miehen toiveita, kunhan hän vain kertoisi, mitä haluaa sinun tekevän toisin. Miehesi kuitenkin kokee, kun sinä kerrot mitä haluaisit hänen tekevän toisin, että "olette liian erilaisia". Miehesi ei siis joko rakasta sinua tarpeeksi ja oikealla tavalla halutakseen muuttaa käytöstään sinun tarpeitasi vastaavaksi, tai sitten hän oikeasti kokee sinun pyyntösi perusluonteensa vastaiseksi, eikä siis pystykään vastaamaan tarpeisiisi. - Oli miten oli, keskustelu ei valitettavasti auta siinä vaiheessa, jos toiselta osapuolelta puutuu motivaatio syystä tai toisesta.
Olet ehkä seurustelevaa tyyppiä ja lisäksi rakastunut nykyiseen mieheesi. Siksi koet, ja olet ehkä ihan oikeassakin, että olet joka tapauksessa onnellisempi nykyisessäkin suhteessa kuin ihan yksin. Irtautuminen tapahtuu kuitenkin väistämättä ajan kanssa, ja yksinoloonkin tottuu. Veikkaan myös, että ajan kanssa löydät toimivamman suhteen ihmisen kanssa, joka on yhtä motivoitunut suhteen eteen työskentelyyn kuin sinä, ja silloin olet taatusti onnellisempi kuin nykyisessä suhteessasi!
Tsemppiä ja voimia jatkoon!
Hänen pitää kävellä ja miettiä asioita. Hän on ajatellut, että muuttaa huomenna pois kotoa. Ainoa syy on se, että hän ei mielestään pysty tekemään minua onnelliseksi, koska minulla on usein paha mieli hänen tekemisistään. Minä tiedän ja sanoin hänelle, että olen onnellisempi hänen kanssaan kuin ilman häntä. Minussa on varmasti virheitä. Pyysin, että mies kertoo, mitä minun pitää tehdä toisin, mutta hän ei halua muuttaa minua. En ole ajatustenlukija, mutta ymmärrän kyllä, kun minulle kerrotaan ja hyväksyn sen. On vain yksi asia, jota en hyväksy ja se on liika juominen. Muuten annan sen vapauden, jonka mies haluaa, kunhan hän huomioi minunkin tunteeni. Sanoin, että en halua menettää häntä. Sitten hän lähti taas ulos. -ap
Pitääkö aina sanoa ääneen mitä ajattelee? Pitääkö jokainen pieni pahamieli tuoda julki? Itse olen oppinut 10 vuotta kestäneessä liitossani, että joskus on ihan hyvä pitää suunsa kiinni ja odottaa, että paha mieli menee ohitse (useimmiten menee). Kaikkea ei tarvitse kaataa toisen niskaan. Loppupeleissä sitä on itse vastuussa omasta onnellisuudestaan.
miehen kanssako ap todella haluaa sitten jatkaa? Miehen joka ei osaa tai kykene huomioimaan tunteitasi ja miehen joka pakenee ongelmia, lähtee silloin menemään kun pitäisi puhua?
Mutta mää tiedän tämän tarinan! Oon itse elänyt tämän! Mulla on käsikirjoitus tähän! Haluatko tietää miten tämä tulee päättymään?
Mies ahdistuu, vetäytyy, saattaa mennä viikko tai kaksi kun asia roikkuu, erotaanko vai ei. Nainen itkee ja vakuuttelee kuinka paljon tätä suhdetta todella haluaa, kuinka paljon on valmis tekemään suhteen eteen (vaikka todellisuudessa valta osa ongelmista on siellä miehen puolella).
Erotaan, mies vakuuttelee että tämä ei kuitenkaan johdu sinusta, mies on vain ahdistunut ja tarvitsee nyt etäisyyttä ja aikaa miettiä asioita. Olette hetken erossa kunnes selviää että miehellä onkin toinen nainen jonka takia koko tämä soppa on saanut alkunsa, ei siis ihme että on vähän ahdistanut ja ollut vähän etäinen.
Tämän jälkeen näet punaista ja tajuat että kaikki se itkeminen ja roikkuminen on ollut turhaa, sinua on petetty ja nöyryytetty pelkkää petollisuutta. Kaikki ne turhaa mietityt ja lausutut sanat.. Ääni vaihtuu kellossa ja kunnioituksesi miestä kohtaan katoaa kerta heitolla. Mies myös huomaa tämän, huomaa että sinua ei enää kiinnosta, huomaa että olet saanut itsekunnioituksesi takaisin ja sinusta tulee jälleen mielenkiintoinen ja taistelun arvoinen. Et ole enää itsestään selvyys. Mies jättää uuden naisensa ja liehittely, anteeksipyytely / sinun piirityksesi taas alkaa...
Kyllä minä olen niin kyllästynyt näihin parisuhdeleikkeihin ettei tosikaan. Nämä ei todellakaan ole minua varten. Eihän näitä normaali ihminen kykene ymmärtämään. On paljon helpompaa pitää asiat yksinkertaisina.
mistä tiedät?