Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattikoulun opettajia paikalla?

Vierailija
02.07.2012 |

Kerro työstäsi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viran saadakseen vaadittu ylempi korkeakoulututkinto, väh. 3 vuotta työkokemusta ja pedagogiset opinnot. Sijaisuuksia pääsee tekemään ilmankin, mutta kun paikka tulee hakuun, niin nämä on olleet kriteerit.

Sosiaali- ja terveysalalla opetan, suuren kaupungin koulussa. Meillä ammatillisislla opettajilla on kaikilla yliopistotutkinto (hoitotiede/valtiotieteet). Sen lisäksi on aiemmin suoritettu amk/vanha opistotason ammattillinen tutkinto.

Kuten joku jo aiemmin kirjoittikin, niin työhön kuuluu paljon paljon muutakin kuin opettamista. Opiskelijoilla on paljon monenlaisia ongelmia, jotka vaikuttavat opiskeluun. Täytyy olla jatkuvasti yhteydessä psykologiin, vanhempiin, kuraattoriin, terveydenhoitajaan, opoon ja istua erinäisissä palavereissa ratkomassa näitä ongelmia. Tämä tuli ainakin itselleni yllätyksenä! Opena olen ollut 6 vuotta.

Vierailija
2/12 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myös opinnoista voisit jotain kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haepa silloin. Yleensä hakuaika ei ole ihan kuukauden loppuun saakka.

Aloitan opettajaopinnot tänä syksynä. Voi suorittaa työn ohessa, kyseessä monimuotokoulutus.

Ammatissa olen toiminut yli 10 vuotta ja opetuskokemusta on kolmisen vuotta. Koen alan omakseni.

Olen sen amk:n käynyt ja jäin miettimään tuota 60 opintopisteen koulutusta. Työkokemuskin täyttyisi. Voisihan tätä harkita, ensimmäinen oikean kuuloinen vaihtoehto sille että tekisin tätä työtä loppuikäni. Mutta alalla tahtoisin pysyä tavalla tai toisella.

ap

Vierailija
4/12 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se työkokemus tarkoittaa työkokemusta opetettavasta aineesta, ellet ole yleisten aineiden opettaja. Toisinsanoen, jos opetat vaikka sosiaali- ja terveysalalla, sinulla pitää olla vähintään 3 vuoden työkokemus hoitajana tai sosionomina ennen kuin kannattaa hakea opettajaksi. Sehän on erittäin käytännöllistäkin, minkälainen opettaja se sellainen olisi, jolla ei olisi mitään kokemusta jutuista joita opettaa.

Vierailija
5/12 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen amk:n käynyt ja jäin miettimään tuota 60 opintopisteen koulutusta. Työkokemuskin täyttyisi. Voisihan tätä harkita, ensimmäinen oikean kuuloinen vaihtoehto sille että tekisin tätä työtä loppuikäni. Mutta alalla tahtoisin pysyä tavalla tai toisella.

ap

Vierailija
6/12 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo työkokemus voi myös tulla oman yrityksen kautta. Itse olin tehnyt opettajan sijaisuuksia alle vuoden, kun pääsin koulutukseen mutta oman alan yrittäjänä olin ollut viitisen vuotta. Palkka on naiselle ihan keskiverto, itse esimerkiksi tienasin vähän vajaa 2900 kuussa, joka sisältää ylityöt. Ylitöitä saa helposti esim. työssäoppimisen valvonnoista ym.

Vierailija
7/12 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paikkaa voi olla hankala saada ilman opekoulutusta, sillä pätevät ajavat haussa aina ohi. Sitten jos paikan saa, se ei voi olla vakituinen ennen opettajakorkeakoulua ja ainakin meillä palkka on 6 % pienempi. Olen siis ammatillinen opettaja.

Vierailija
8/12 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos näin päivällä olis enemmän porukkaa linjoilla.

Vierailija
9/12 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ammattiaineiden ope.

Ammattiaineiden open pätetyyteen tarvitaan vähintään alan AMK-koulutus, 3 vuoden työkokemus ja opettajan pedagogiset opinnot 60 op.

Saa opettaa teoriaa ja käytäntöä. Pääosin itse pitää tehdä matriaalit, koska valmiita oppikirjoja ei juuri ole ( riippuu tietysti varmaan alastakin). Meillä luokkakoko noin 20 opiskelijaa.

Paljon menee ryhmänohjaajalla aikaa (riipuu tietysti alan vetovoimasta) kaikenlaisten ongelmien setvimiseen, yhteistyöhön eri tahojen kanssa esim. huoltajien jne..

Itse tykkään tästä työstä. Monipuolista ja vaikka haastavaa, niin näitä lomiakin on tasapainoittamassa:-)

Vierailija
10/12 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk-ammatti, sitten vaan hakuja opettajaksi amm. oppilaitoksiin. Kun tulee valituksi voi omassa tahdissa suoritella pedagogisia opintoja. Useimmilla opetusvelvoillisuustyöaika eli pitkät lomat. Palkka parempi kuin perusopetuksessa.

Vierailija
11/12 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa alaa että jos milii opekorkeaan niin pitäsisi olla kolme vuotta työkokemusta. Omassa tapauksessa kun haluaisin alaa vaihtaa kokonaan niin onko siis mahdollista amk:n jälkeen hakea oettajaksi oppilaitokseen ilman että sulla on opekorkee käyty tai monien vuosien työ kokemus juuri opettamisesta? Mulla hyyty nimittäin juuri tähän että mistä hemmetistä mä sen työkokemuksen saan jotta pääsisin pyrkimään opekorkeeseen?

Vierailija
12/12 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan suorittelet noita vaatimattomia pedagogisia opintoja omaan tahtiisi. Helppoo kuin heinänteko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä