Kannattaisiko hankkia blenderi?
Olen _todella_ huono syömään mitään aamulla, mutta ellen syö aamiaista, kuolen nälkään ennen lounasta. Juominen aamulla onnistuu, joten olen miettinyt blenderin hankintaa. Tulisikohan sillä pyöräytettyä aamulla joku rahka-jugurtti-marja-banaani-lese -mössö, jonka voisin hörpätä aamutoimien yhteydessä?
Millainen blenderi kannattaisi hankkia? Tekeekö jollain 40e obh nordicalla mirään, saako sillä esim. murskattua jäitä? Ja mitä muuta blenderillä voi tehdä kuin smoothie-juomia tai pirtelöitä?
Kommentit (9)
mutta se on jäänyt ihan käyttämättä. Tuntuu jotenkin hankalalta kaivaa se esille, etsiä sopiva kippo pirtelön tekoon, sitten kaataa juoma lasiin. Tuota blenderiä mietin siksi, että siihen lasikannuun voisi vaan heittää kaiken, banaanin vaikka puolikkaina, muutaman lusikallisen rahkaa ja jugurttia ja jäisiä marjoja pakastimesta. Lyhyt surautus ja kaikki olisi valmista.
Ehkä laite tosiaan jäisi käyttämättä kun laiskuus iskee...
mutta se on jäänyt ihan käyttämättä. Tuntuu jotenkin hankalalta kaivaa se esille, etsiä sopiva kippo pirtelön tekoon, sitten kaataa juoma lasiin. Tuota blenderiä mietin siksi, että siihen lasikannuun voisi vaan heittää kaiken, banaanin vaikka puolikkaina, muutaman lusikallisen rahkaa ja jugurttia ja jäisiä marjoja pakastimesta. Lyhyt surautus ja kaikki olisi valmista.
Ehkä laite tosiaan jäisi käyttämättä kun laiskuus iskee...
Vaan on paljon hankalampaa kuin sileän astian ja sauvasekoittimen sekoituspään.
juuri smoothieita varten, ihan mukava se on. Vaatii vaan sen, että on sitten aineksia siihen kotona :-)
Onneksi olen vähän suurpiirteinen astioiden pesun suhteen, eli monesti varmaan laittaisin lasikipon likoamaan aamulla ja kotiin tullessani vain huuhtaisisin sen :) Pesisin kannun ehkä 2-3 päivän välein...
No, eivät nuo laitteet niin paljon maksa, että talous siihen kaatuisi, joten ehkä käyn huomenna hakemassa vekottimen kotiin.
esim viikko pirtelöaamiaista. Turhaa ostaa blenderi jos se homma ei toimikaan tai ei tule tehtyä koskaan. Vie sitten vaan tilaa pöydällä tai kaapissa. Mulla on vain sauvasekoitin, teen kausittain joka aamu pirtelöä ja sitten kausittain en yhtään. Et tarvi kuin korkeahkon astian missä sekoitat kaiken. Siitä voi sitten hörppiä valmiin pirtelön eikä sauvasekoittimen huuhteluun mene kuin 10 sekuntia.
tiivisteen väliin jyllä menee kaikkee,et kyl se on aina pestävä.Meillä oli kerran hometta siellä tiivisteen välissä kun en ollu purkanu kokonaan.
Ehkäppä tosiaan yritän vielä tuon sauvasekoittimen käyttöä. Joku isompi, korkea astia kyllä pitää ostaa. Inhoan sitä sauvasekoittimen mukana tullutta muovikippoa, sillä se tulee aina niin täyteen kun siinä yrittää jotain tehdä.
susi. Valtavassa osassa valmistusvikoja ja loput hajoaa muuten vain muutamassa kuukaudessa.
Hugin Sambucus sen sijaan on oikein mainio. Löytynee esim. Prismoista.
Itse tiedän että minun ei aamu-unissa tosiaan tulisi blenderillä mitään pirtelöitä sekoitettua arkiaamuisin... Juon vain kupin kahvia aamulla mutta mun ei onneksi tule nälkä ennen lounasta silti.
Mutta joo kyllä noilla halvimmillakin blendereillä perusaamupirtelöt sekoittaa. Jäitä kaikki ei murskaa. Mulla on blenderi mutta eipä ole tullut käytettyä, kun sauvasekoitin on kätevämpi käyttää moneen juttuun minkä voisi blenderilläkin tehdä.