HUHTIsten to-pe pinkka! =)
Hellurei ja heliät tunteet kaikille!
Aamu alkoi ihanalla uutisella: rakas ystäväni kertoi odottavansa toista vauvaa =) Ihanaa!
Täällä vaivaa valtavat liitoskivut what ever ovatkaan mutta lonkka- ja häpyluita särkee niin järjettömästi ettei rajaa. Heti kun kävelee pienenkin matkan niin auta armias ku on semmonen pakotus että! Yöllä särki kans ja Pikku-J koputteli samalla =)
Juteltiin eilen miehen kanssa paljon vanhemmuudesta. (Me ollaan enempi semmonen huumoripariskunta että ei kauheesti " vakavaa keskustelua ja pohdiskelua" harrasteta) ja oli ihana huomata kuinka sitoutunut mies on tähän tulokkaaseen ja muhun ja minkälaisia toiveita hänellä on vauvan tulevaisuuteen. Kävi selväksi myös se että mulla on paljon ankarammat periaatteet (olematta kuitenkaan Hitler 2.) kuin hänellä. =)
Se on kuulkaas mammelit sit tasan kuukausi jouluun! Voi että mä odotan sitä! Mä olen niitä ihmisiä jotka viettävät joulua hartaasti samoilla perinteillä kuin aina =)
Nyt toivotan hauskaa loppuviikkoa kaikille kanssasisarille =)
Annu ja Pikku-J 21+1
Kommentit (26)
Tänne ei kyllä mitään erikoista, mutta ajattelin vähän nostaa tätä meijän pinkkaa ettei ny ihan hautaudu tonne.
Sateista ja synkkää on ulkona ja tänää viel pitäs joulunavaus ilotulitusta kattomaan mennä. Joulunen olo vaan on pikkusen kärsiny tosta harmaudesta.
Navassa potkitaan koko ajan terhakammin ja eilen isi melkeen kerkes tuntemaan potkun :), Yllättäen siin vaa kävi niin, että kun huusin et tuu ny nopeesti ku toinen potki samaan paikkaan monta kertaa, ni heti ku isi laitto kätensä mahalle ni potkut loppu ku seinää :) On se kumma :)
Mut enpä jaarittele enempiä tänää.. Hyvää viikonloppua!
Miini80 ja potkija 19+5
Eilen oli sitten kakkosultra, jossa varmistuttiin siitä, että istukka on noussut oikealle paikalle. Lääkäri katsoi samalla rakenteet ja kaikki oli sillä osastolla ok. Ainoa asia, johon ei saatu vastausta oli tuo sukupuoliasia. Tiedän, että olen turhamainen ja täytyisi olla tyytyväinen, että vauvelilla kaikki oli kunnossa, mutta siltikin olisin halunnut saada asiaan selvyyden. Meidän vauveli oli kuitenkin asiasta eri mieltä ja päätti pitää vanhempansa jännityksessä:)
Ihanaa, nyt meillä sataa lunta tai ainakin katot ovat ihan valkoisina. Toivotaan, että viikonloppuna alkaisi vihdoin ja viimein talvi.
Hauskaa viikonloppua kaikille:)
Minimaissi rv 21+3
Mihin nämä viikot oikein menee????????????
Vastauksia kysymyksiin, mulle iski armottomat liitoskivut (onneksi vasta) viikko ennen esikoisen syntymää. Haudoin pari päivää niitä sähkösaunassa, en tiedä onko erityisen terveellistä mutta tuntitolkulla siellä istuin niin lämpö vähän hellitti kipua. Paras apu taisi kuitenkin olla kun vaihdoin miehen kanssa puolta sängystä, eli ei aina tullut noustua samalla jalalla! Nyt en todellakaan toivo niitä alkavaksi yhtään aikaisemmin, sillä joudun saikulle saman tien, työpaikalla kun pitää olla jatkuvasti jaloillaan ja ravata portaita ylös alas montamonta kertaa päivässä...
En luultavimmin ota äitiyspakkausta. Esikoisella on vm. 2003 pakkaus ja paremman värinen haalari. Toisaalta vähän jää harmittamaan ettei tule uusia petivaatteita ja makuupussia. Aution neuleen tehtaanmyymälästä tosin saan niitä pakkauksen pikkuvaatteita pilkkahintaan, jos niitä haluan. Sillä rahalla, mikä nyt ei tosin päätä huimaa, ostetaan uus turvakaukalo kun vanha on vm. -98.
Omaa napaa: odotellaan rakenneultraa joka on vasta 5.12. Vauveli liikkuu ahkerasti ja mieskin on kerran malttanut rauhoittua odottamaan poskeen potkaisua :) Töissä meinaa olla lähinnä henkisesti raskasta, joululomaan on onneksi enää 16 työpäivää joten sitä kohti... väsymystä pukkaa ja hemoglobiinit on varmaan alhaalla. Mutta nyt viimein kotiin, viikonloppuja kaikille!
t. eikkuli ja hippu 21+2
ps. EUSENIA: mistä tiesit että sinulta tihkui lapsivettä? Testattiinko sitä jotenkin??? Entä tuliko sitä paljon? Pitää kysyä kun itse ihmettelin tässä muutaman viikon outoa valkovuotoa joka aina " plumpsahti" housuun........ ei ollut hiivaakaan mutta vähän joskus tuntui että olisiko voinut olla lapsivettä... toivottavasti ei.
Uskomatonta, mutta meillä on maa valkoisena! Loskaksihan tuo on muuttumassa, mutta näin pikkujoulun kynnyksellä oli ihanaa kun edes vähän tuli valkoista!!! Oltiin esikoisen kanssa pihalla lumessa leikkimässä ja nyt pitäisi ruveta laittamaan ruokaa.
Eikös huomenna ole ' virallisesti' pikkujoulu? Olen siirtänyt meidän perheeseen omasta lapsuudenkodistani perinteen, että ennen 1. adventtia olevana lauantaina saunan aikana tontut tuovat esikoiselle pienen paketin (ollut joku joulukoriste tms.). Kovasti tuo nyt odottelee huomista tonttujen vierailua:)
Omaan napaan ei uutta, ultraa odotellessa.
Meitä taitaa olla aika monta, joilla on ensi tiistaina rakenneultra, joten ensi viikolla on monta ultrkuulumista tiedossa, kivaa!!!
Perunat kuuluvat kiehuvan yli, joten menen pelastamaan tilanteen.
ILOISTA PIKKUJOULUVIIKONLOPPUA KAIKILLE!
Lala 19+6
Niin, siitä lapsivesiasiasta: se testattiin neuvolssa jollakin lapuilla tai sellaisilla, ja sitten vielä polilla asian totesivat. En tiedä olitko eikkuli silloin viestejäni lukemassa, se tihkuminen johtui siitä että sairastin aivan järkyttävän kamalan flunssan, nelisen viikkoa sitä kesti. Yskä oli hirveä, oksensin monesti sen takia ja se sai aikaan supistuksia sekä sitä lapsiveden lirahtelua. Mutta siitäkin onneksi selvittiin ja niinkuin maanantaina todettiin, nyt sitä lapsivettä on :)
Omaan napaan ei uutta, poitsu potkii koko ajan virtsarakkoon, ei kivaa kun tuntuu koko ajan siltä että on pissahätä. Töissäkin tänään piti koko ajan rampata vessassa. Mutta kyllä tämän kestää, ollaan jo voiton puolella!
Se mahalaukku- ja ruokatorviasia pyörii mielessä koko ajan, ja odotan seitsemättä päivää malttamattomasti ja toisaalta pelonsekaisin tuntein... Entä jos siinä ruokatorvessa on joku tukos? Huolestuttaa...
Mutta eipä tällä kerta muuta, huomenna työpäivä, sunnuntai vapaa!
Eusenia 20+4
USKOMATONTA kuinka viikot voi hurahtaa!! Mutta viikonloppu on kyllä aina kiva ottaa vastaan :)
Me käytettiin jo esikoinen kerhossa tänä aamuna. Sillä aikaa kerkesin nuorimmaisen kanssa lenkittää koiran, ja käydä päälle vielä pullakahvilla kondiittoriassa, nam! Kävin myös kyselemässä paikallisessa lastenvaateliikkeessä mammavaatteita ja kantoliinoja. Siellä oli Boobsin mammamallisto; muutamaa imetyspaitaa ja trikoita. Trikoot oli ylileveitä (ja kalliita!!), imetyspaidat (joita ajattelin hankkia ennen huhtikuuta), oli ihan ok, mutta kuosit ei ehkä just sellasia mitkä mulle istuu... Mut saattaahan ne kevääseen vaihtua. Ja hintaahan niillä oli tietty liki 50e!!!!! No kantoliinan sieltä olisin löytänyt, trikoisen 5 metrisen. Sille olis alennuksen jälkeen jäänyt hintaa 40e, joten se ei NIIN kallis. Nuorimmaista mä kannoin tosi paljon repussa, esikoista en juurikaan (kädet riitii vielä sillon!), mutta nyt ajattelin hommata liinan. Mut ne mammavaateet mä taidan unohtaa, ei mulla oo iki kuuna päivänä varaa maksaa niistä niin paljoa.. Kauan eläköön henkkamaukan trikoot! ( Ja onneks mulle VIELÄ mahtuu mun omat farkutkin.)
Napa: siellä se on paikallaan! Liikkeitä tuntuu yleensä kun asetuu makaamaan, esim. äsken, kun lapsia nukuttelin päikkäreille. Eilen illalla myös mieskin yritti kuulostella, mutta lapset oli heti välissä, joten se siitä!:) Mies on kovasti ihastunut taasen tähän pyöristyvään vatsamalliin, tahtoo aivan seota, kun näkee! ;))
Voi että mä odotan ensi tiistaita ja ultraa!!!!
Mutta ei tänään kummempia, kukaan ei jaksa lukea näitä mun turinoita...! Odotan jo iltaa, kun ajattelin laittaa tortilloja ja salsa kastiketta (nam!)..
Perushauskaa perjantaita! =0)
tilda 18+5