Hermo menee lapsiin
Voi viiru sentään, kun menee hermo. Huutavat, tappelevat keskenään jne. Ei hetken rauhaa.
Omaa aikaakin saan kyllä, mutta ei vaan jaksais. Välillä sitä miettii, kannattiko näitä hankkia, kun on niin paska äiti.
Kommentit (8)
Anteeksi, kirjoitin vähän epäselvästi. En siis jaksaisi noita lapsia omasta ajasta huolimatta. Omaa aikaa siis on (harrastus, jossa lapset ei mukana ja josta nautin täysillä) ja teen töitä kotona omassa yrityksessäni, jolloin lapset ovat hoidossa osan päivää.
Tai no, toinen menee kouluun syksyllä ja ovat kummatkin nyt kotona "lomalla".
Onneksi syksyllä pääsee töihin.
Varsinkin toi nuorempi käy hermoille kun sillä on uhma alkanut ja oma tahto nostaa päätään joka välissä. Tekee koko ajan jotain sellaista mikä on kiellettyä. Hakee huomiota, jota en koko ajan jaksaisi antaa. Tyhjentää kaappeja lattioille jne. En jaksa enää edes vaivautua.
Mikään tekemäni ruoka ei kelpaa kummallekaan. Edes makaronilaatikko (käytän kokojyvämakaronia) maistu. Pitäisi varmaan luovuttaa ja siirtyä Saarioisten äitien tekemään ruokaan.
Vituttaa lasten hankinta. Kaipaan aikoja jolloin olin nuori ja sinkku. Mies ei ymmärrä miten olen ihan kypsä noihin kakaroihin.
Jep, sama täällä. Ruoasta vääntöä harva se päivä enkä vaan jaksais koko ajan olla "käytettävissä".
Mies on luonnollisesti paljon töissä, mutta tosiaan kyllä pääsen harrastamaankin. Kuitenkin sitten taas siitä harrastamisesta tulee miehen puolelta sanomista, mutta mun on pakko harrastaa, ei pää vaan kestä noita kakaroita muuten.
Tappelevat ja mekastavat.
Ei niitä voi laittaa edes hoitoon, kun ovat 8v. ja 10v.
Itse lomailen nyt 3v ja 5v kanssa. Enkä jaksa minäkään katella/kuunnella enään tappelua ja vikinää!!
lapsia on tullut tehtyä liikaa, mun hermoille. Lällättäkää nyt sitten täydelliset mammat.
Itse kun on töissä ja kotona sitten nää teinit ja 1 pikkukoululainen ovat ihan kesärytmissä ja ideoita täynnä heti kun äiti tulee uupuneena töistä. Niin odotan syksyä , jolloin lapsilla on taas kunnon rytmi ja ovat koulun ja harrastusten uuvuttamia.
Liikaa lapsia olen minäkin saanut. Tajusin sen vasta kun esikoinen tuli murrosikään , mutta silloin niitä oli jo 4.
Ymmärrän sinua, mutta voin myös ennustaa ja tunnustaa , että pahempaa on tulossa...
Voin vakuuttaa, että lasten kanssa pinna kasvaa huomattavasti, kun on omaakin elämää. Harrastaakin kannattaa ja ottaa sitä "omaa aikaa". Itse oon huomannut, että kun vaan jaksaa jonkin verran toimia "ohjelmatoimistona", varsinkin näin loma-aikaan, niin lapsetkin jaksaa olla mussukoita. Meillä on päivittäin joku yhteinen ohjelmanumero: eväsretki, uimahallireissu, shoppailukierros, pyörälenkki tms. Sen jälkeen lapset saa vapaasti touhuta kavereiden kanssa, äiti saa olla rauhassa ja homma toimii. :)