Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia piirustuksia teidän kolmivuotiaat tekee?

Vierailija
02.07.2012 |

En ole läheisesti ollut koskaan tekemisissä pienten lasten kanssa. Tietysti tuttavien lapset ja sukulaiset, mutta niin, että olisin aikaa heidän kanssaa pidempään viettänyt..

Ihmettelen nyt, kun kaikki taivastelevat kolmevuotiaani piirustustaitoja.

Itse olen aina tykännyt piirtämisestä, ja luulin että kolmevuotias jo osaa piirtää..?

Mutta neljävuotis-neuvolassa kuulemma opetellaan piirtämään vasta palloja ja neliöitä!!?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta 3-vuotta täyttäneestä. Jos on geeneistä kiinni tulee huono piirtäjä. Palloja piirrellyt jo kauan. Neliöitä ei piirrä. Yleensä piirtää meidän perheen, eli sellaisia pääjalkaisia joilla on silmät, nenä suu ja hiukset. Joskus yrittää piirtää silmiäripsien tapaisiakin.Joskus piirtää kaloja, eli sellaisia soikioita joiden päät ei kohtaa vaan menevät yli, siis ihan tarkoituksella. A-kirjaimsen osaa piirtää ja tietää että se on A.

Vierailija
2/5 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotisneuvolassa haukuttiin aika lyttyyn. nyt 9-vuotiaana on suht ok, mutta ei tod. mikään loistopiirtäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän piirtää ihmiset pääjalkaisina: iso soikio, johon silmät, nenä ja suu, päälle hiuksia ja sitten tikkukädet ja -jalat. Lisäksi piirtelee ruohoa, aurinkoa, pilviä, sadepisaroita ja erilaisia tikkuraajaisia dinosauruksia, joille piirtää tikkuhampaat ja -kynnet. Ei väritä piirustuksiaan.

Vierailija
4/5 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleen että puolen vuoden päästä piirtelisi vielä mitään pääjalkasiakaan.

Vanhempi sisaruksensa piirsi jo näihin aikoihin pääjalkasia.

Oma näkemykseni on se, että se taito kehittyy nopeammin, jota harjoitutetaan säännöllisesti. Lapset oppivat myös matkimaan helposti.

Väitän että jos nyt päivittäin alkaisin piirrätyttää 2,5v lapsellani ihmisiä, eläimiä, taloja, autoja ja piirtäisin itse hänelle malleja, niin puolen vuoden päästä hän osaisi vähintäänkin matkia sitä minun piirrustusta ja saisi sitä kautta esittäviä kuvia aikaiseksi.

Sama pätee monessa muussakin. Varmasti sellainen lapsi oppii lukemaan tosi varhain, jolle pienestä lähtien säännöllisesti opetetaan kirjaimia ja tavuja.

Vierailija
5/5 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäisillä on ihan uskomattomat erot taidoissa, osahan ei ole juuri kynään vielä tarttunut ja osa piirtää tikku-ukkoja, sitten on vielä nämä ahkerat piirtäjät erikseen; 3v ikäisinä lapsineroja vanhempiensa mielestä, mutta kouluiässä kummasti taantuneet ikäistensä tasolle.

Oma 3v poikani ei ole ollenkaan kiinnostunut piirtämisestä, ympyrän osaa piirtää jos pyydetään, mutta ei mitään sen hienompia tunnistettavia asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi