Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Munakoiso-tomaatti-halloumi -nyytit on taivaallisia!

Vierailija
01.07.2012 |

Nam, uusi tämän kesän (minulle) herkku, suosittelen! Ei tarvitse edes grilliä, itse paistan pannulla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanalle, laita resepti ! :)

Vierailija
2/7 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.

Halloumi on itselle uutta, mutta haluaisin kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä munakoisosta saa 6 kpl nyyttejä.

Leikkaa munakoiso pitkittäin 6 viipaleeksi. Voitele ne seoksella, missä on vaikka oliiviöljyä, valkosipulia, suolaa, pippuria (tai mitä haluatkin). Voitele viipaleet molemmin puolin ja laita ne kuumaan, n 225 uuniin siksi aikaa, että ovat pikkuisen ruskistuneita. (en koskaan katso aikaa, enkä vaivaudu kääntämään, mutta senkin voi tehdä)

Kun ovat uunikäsiteltyjä, laita toiselle puolelle pitkulaista munakoisoviipaletta halloumiviipale, tomaattiviipale. Ja jos haluat, niin basilikakin sopii hyvin! Taita "kansi" päälle ja kiinnitä tikulla. Grilliin, paitsi tosiaan itse "grillaan" paistinpannulla, tulee oikein hyviä.

Olen tehnyt tänä kesänä jo useasti, ja tykkään todella! Tuotahan voi soveltaa miten haluaa, mausteilla, eri täytteillä, mut tää on ainakin hyvää. Mun suuhun ;).

Vierailija
4/7 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis piti sanoa, että laita ne voidellut munakoisoviipaleet uunipellille paahtumaan uuniin...

Ja sellainen tarkennus, että pannulla "grillatessa" olen varovasti kääntynyt ne, jotta kypsyvät hyvin.

Vierailija
5/7 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun latoo viipaloidut tomaatti-, munakoiso- ja halloumiviipaleet uunipellille leivinpaperin päälle, paistaa 225 asteessa 10 minuuttia. Jos kahdella eri pellillä munakoidot kannattaa olla ylempänä ja muut alempana. Sitten ladotaan lautasille limittäin vuorotellen noita viipaleita, ja päälle kaadetaan kastike joka on sekoitettu oliiviöljystä, hunajasta, suolasta ja mustapippurista. Päälle vielä tuoretta basilikaa ja/ tai minttua revittynä.

Vierailija
6/7 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu sopiikin varmasti tosi hyvin tuohon kombinaatioon!

Vierailija
7/7 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten hyvät nyytit ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi