Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voisin unohtaa mulle sanotut ilkeydet?

Vierailija
30.06.2012 |

Tästä on jo vuosia aikaa mutta edelleen mua vaivaa todella törkeät ja alentavat loukkaamismielessä lauotut ilmaukset joilla mua on haukuttu. Niistä on tullut mulle jonkinlainen itseeni kohdistuva haukkumantra, joita esim. peilin edessä tai muuten vain tuntiessani itseni huonoksi toistelen ääneen. Ja muutenkin, erityisesti kun joudun tapaamaan näitä ihmisiä, päässäni soi heidän sanansa. Viimeiset 2 vuotta lähes päivittäin. Miten voisin vaan unohtaa tai päästä asian yli?

Keskusteleminen ao. henkilöiden kanssa aiheesta ei ole vaihtoehto. Osa heistä on lapsuudenperheeni jäseniä. Ammattiapuun ei ole varaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostat jo että pyörität päässäsi itsemollaamismantroina toisten ihmisten ilkeitä sanomisia. Se on hyvä alku. Varmaan ymmärrät myös, että sinä itse ajattelet ne ajatukset, että ne eivät tule mistään muualta mieleesi. Jos sinä itse ajattelet ne ajatukset, sinä voit myös valita olla ajattelematta niitä.

Eli kun seuraavan kerran tiedostat että mieleesi pyrkii muistoja niistä sanoista, sano tiukasti ei. Sano ei, koska se jo riitti että nämä ihmiset silloin aikanaan sinua loukkasivat, etkä halua itse jatkaa itsesi satuttamista heidän loukkauksillaan. Torju siis niiden ajatusten pyörittelyksi kiusaus, ja ole mielessäsi joko hiljaa tai ajattele jotain muuta. Voit myös käydä vaikka dialogin näiden mollaaminen sisäisten puheiden kanssa, jossa puolustat itseäsi niitä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla