Jättäisitkö 13 ja 15 -vuotiaat lapset viikoksi kahdestaan kotiin?
He voisivat tarvittaessa soittaa isovanhemmilleen ja isovanhemmat hankkivat kaupasta tarvittavat ruoat.
Kommentit (37)
Vanhempina te todennäköisesti tiedätte vastauksen. Päätit sitten täältä kysyä =0!
Isovanhemmat teille tai lapset isovanhemmille. Viikko on pitkä aika noin nuorille
Isovanhemmat teille tai lapset isovanhemmille. Viikko on pitkä aika noin nuorille
teidän naapureille tuo viikko on pitkä aika...
Mietimme pientä kesälomamatkaa kahdestaan miehen kanssa, voisi tuollainen pitkäviikonloppukin riittää.
ap
ja olin kiltti partiolaistyttö. Vanhempani jättivät minut yksin viikonlopuksi 15-vuotiaana ja meiltä ihan vahingossa hajosi todella kallis viinipullo ja menetin neitsyyteni samoissa juhlissa ;-)
sarkasmia selvitykseksi, että se viinipullo ei hajonnut vahingossa vaan vetäsin sen huiviin parissa tunnissa...
Itse en raaski jättää 16v ja 14v vaan pyydän mummin meille. Pärjäisivät varmaan kahdestaan mutta en vaan halua jättää.
viikonlopuksi heinäkuussa vaan vien mummolaan. Ja en sen takia, että pitäisivät bileet. Vaan ihan siksi, että tunnen heidät ja tiedän, että kokisivat olonsa ankeiksi jos olisivat 3 päivää ja 2 yötä yksin. Ovat itsekin sitä mieltä, että mieluummin mummolaan.
Olin itse 16v kuukauden yksin kotona (toki vanhemmat kävi viikonloppuna) ja koin vielä aikuisena, että minut hylättiin ja minusta ei välitetty.
Ei noin nuorille voi antaa vastuuta itsestään viikoksi, vaikka hyvinvointiyhteisunnassa elämme.
liian monen tutun teinibileet (sekä tuttujen kun olivat teinejä että tuttujen teini-ikäisten lasten) ovat karanneet käsistä. Ja osa bileiden järkkääjistä sellaisia että vanhemmat eivät ikinä olisi uskoneet että järkkäävät bileet.
ja lähteä miehen kanssa kahdestaan lomalle, enneminkin kuin joitain bileitä.
Jos vanhemmat haluaa itsekkäästi jättää lapset heitteille ajatellen vain itseään niin minusta ne bileet on siinä kaikkein pienin juttu.
Eikö ihmiset ymmärrä, että tuon ikäiset kaipaa vielä vanhempiaan ja välittämistä.
liian monen tutun teinibileet (sekä tuttujen kun olivat teinejä että tuttujen teini-ikäisten lasten) ovat karanneet käsistä. Ja osa bileiden järkkääjistä sellaisia että vanhemmat eivät ikinä olisi uskoneet että järkkäävät bileet.
viikonlopuksi heinäkuussa vaan vien mummolaan. Ja en sen takia, että pitäisivät bileet. Vaan ihan siksi, että tunnen heidät ja tiedän, että kokisivat olonsa ankeiksi jos olisivat 3 päivää ja 2 yötä yksin. Ovat itsekin sitä mieltä, että mieluummin mummolaan.
Olin itse 16v kuukauden yksin kotona (toki vanhemmat kävi viikonloppuna) ja koin vielä aikuisena, että minut hylättiin ja minusta ei välitetty.
Itse olin 15v. viikonloppuisin kotona, kun vanhemmat mökillä, mutta mä olin kiltti, korkeintaan kolme olutta ja ei bileitä meillä
Minä olin yksin viikon kotona 15-vuotiaana. siitä ajasta taisin kaksi yötä olla oikeasti yksin kotona. Minä nautin olostani ja mitään pahaa ei tapahtunut.
Jos voit luottaa lapsiin ja isovanhemmat kuitenkin kävisivät teillä säännöllisesti, niin ihan hyvin voit jättää.
Omani ovat tosin vasta 11 ja 13-vuotiaat.
Tekisin ehkä diilin jommankumman lapsen parhaan kaverin vanhempien kanssa, jos lapset voisivat olla heillä vaikka pitkän viikonlopun, otan sitten puolestaan nämä toisen perheen lapset meille vastaavasti. Sitten he puolestaan pääsevät kahdestaan minilomalle. Riski, että jotain sattuu jos ovat keskenään, on kyllä aika iso.
minä jätin 14v yksin kotiin 3 yöksi. Yksi isovanhemmista asuu samalla tontilla ja häneltä on näköyhteys meille. Tiedotin myös naapurille asiasta. Täysi ikäisen isosiskon piti tulla kahdeksi yöksi kotiin, mutta ei päässytkään tulemaan.(auto hajosi eikä julkista liikennettä) 14v pärjäsi hyvin. Tiesi että voi mennä vaikka isovanhemman luo yöllä jos on tarvetta. Pienemmät sisarukset menivät toiseen mummolaan. Maalla varmaankin voi huolettomiminjättääkin kotiin.
omakotitaloon yksin. Pelkäsin aivan helvetisti öisin. Rahaa ei isä jättänyt kun kuulemma "siellä on hirvenlihaa pakkasessa" Olin yksin korvessa isossa talossa kuukauden. Viikonloppuisin käväisi vanhemmat hakemassa puhtaita vaatteita.
ja kyllä, olen mielestäni ihan normaali. Mutta koin, että minut jätettiin heitteille kuukaudeksi yksin rahattomana isoon taloon korpeen, missä ei ollut kauppaa, eikä muita palveluita ja naapuriinkin oli tosi pitkä matka.
Muistan vieläkin ne yöt kun pelkäsin ja kuuntelin rasahduksia. Nukuin viimeisessä makkarissa ja makasin peiton alla ja pelkäsin jos joku tulee sisälle ja tappaa minut. Siihen aikaan siellä kulki mustalaisia kauppaamassa pitsejä ja varastamassa vanhuksia.
Ruokaa ei tosiaan ollut, Onneksi makaroonia löytyi kaapista. Sitä sitten keittelin itselleni, että en kuollut nälkään. 3kg.n hirvikimpaleesta en osannut siinä iässä tehdä ruokaa.
Mutta ehkä se oli sinusta normaalikäytöstä ja tekisit saman lapsillesi. Minä en. Sen verran rakastan lapsiani.
omakotitaloon yksin. Pelkäsin aivan helvetisti öisin. Rahaa ei isä jättänyt kun kuulemma "siellä on hirvenlihaa pakkasessa" Olin yksin korvessa isossa talossa kuukauden. Viikonloppuisin käväisi vanhemmat hakemassa puhtaita vaatteita.
ja kyllä, olen mielestäni ihan normaali. Mutta koin, että minut jätettiin heitteille kuukaudeksi yksin rahattomana isoon taloon korpeen, missä ei ollut kauppaa, eikä muita palveluita ja naapuriinkin oli tosi pitkä matka.
Muistan vieläkin ne yöt kun pelkäsin ja kuuntelin rasahduksia. Nukuin viimeisessä makkarissa ja makasin peiton alla ja pelkäsin jos joku tulee sisälle ja tappaa minut. Siihen aikaan siellä kulki mustalaisia kauppaamassa pitsejä ja varastamassa vanhuksia.
Ruokaa ei tosiaan ollut, Onneksi makaroonia löytyi kaapista. Sitä sitten keittelin itselleni, että en kuollut nälkään. 3kg.n hirvikimpaleesta en osannut siinä iässä tehdä ruokaa.
Mutta ehkä se oli sinusta normaalikäytöstä ja tekisit saman lapsillesi. Minä en. Sen verran rakastan lapsiani.
Nyt kun kerrot näin, niin ymmärrän täysin. Luulin, että on ruokaa, eikä ole keskellä korpea. Keskiverto 16-vuotias olisi tällöin ihan onnellinen, mutta korvessa varmaan pelottaisikin, ja varsinkin nälissään.
Sori!
Isovanhemmille asumaan tai isovanhemmat teille.