Eikö häihin voisi olla ihan vaan reilusti myynnissä pääsyliput eikä mitään kutsujen tilinumeroita
Olisi rehellistä ja tasaveroista tuo puuha.
Jos maksu kerran halutaan niin tehdään asia samalla yksinkertaiseksi ja läpinäkyväksi.
Kommentit (17)
Häät on niin onnettoman tylsiä, etten tosiaan halua tuhlata rahojani niihin. Niin ja toisaalta kesäviikonloppujakaan.
Onneksi voi vedota aina siihen, ettei ole "turvaverkkoa"
Luojan kiitos lapsettomat häät. Muuten pitäisi sairastua oksennustautiin tms juuri hääpäivänä
voi osallistua syystä tai toisesta samalla summalla hääparin kustannuksiin. Jotain kehittelemisen arvoista tässä kyllä on. :)
Sit vois olla puolipäivälippuja, johon kuuluis kuohuviinimalja ja hääateria. Kokopäivälippuun kuuluis myös kakkukaffet ja booli.
Lapsia ei missään tapauksessa pilaamaan ihanaa päivää ja jos joku ryökäle tuo tissivauvansa, niin sakkomaksu siitä!
ja maksan pitopalvelut yms. on aika törkeää jos he ei osallistu kuluihin.
Luuletteko te tosiaan, että häihin tullaan syömään ilmaiseksi ja tuodaan kakarat kans herkuttelemaan.
Minä maksan bändit ja järjestän ystävilleni ohjelmaa ja kivan illan nauttia kahdestaan ilman penikoita niin te ette maksaisi siitä mitään.
Vittu, miten pihejä olette.
laittaa myyntiin myös Lippupalveluun ja saada paljon ylimääräisiä vieraita (=rahaa). Ajatelkaa nyt kaikkia yksinäisiä mummeli- ja vanhapiikaparkoja, joille ei koskaan tule hääkutsuja! Miten mielellään hekin joskus pukeutuisi hyvin ja lähtisi juhlimaan, ties vaikka kävisi flaksi sulhasen isän leskiveljen kanssa. Tarpeeksi hyvä humppabändi vaan soittamaan ja johan kauppa käy!
laittaa myyntiin myös Lippupalveluun ja saada paljon ylimääräisiä vieraita (=rahaa). Ajatelkaa nyt kaikkia yksinäisiä mummeli- ja vanhapiikaparkoja, joille ei koskaan tule hääkutsuja! Miten mielellään hekin joskus pukeutuisi hyvin ja lähtisi juhlimaan, ties vaikka kävisi flaksi sulhasen isän leskiveljen kanssa. Tarpeeksi hyvä humppabändi vaan soittamaan ja johan kauppa käy!
Sieltä sitten sais valita sopivt juhlat, ajankohdan ja paikkakunnan. Kuin myös kuinka kalliisiin häihin haluaa osallistua.
Meidän ainutlaatuisin prinsessahäihin (ohjelmassa morsiamen ryöstö, bestmanin puhe, humalaisen nyrkkitappelu, sukkanauhan etsiminen hampailla ja morsiuskimpun heitto)haluaisivat kyllä ehdottomasti kaikki tulla...
Sitähän voisi ruveta järjestämään vaikkapa feikkihäitä, joihin pelkästään möisi niitä lippuja. Tällaista bisnesideaa ei varmaan vielä olekaan kuin feikkihäät!
ja maksan pitopalvelut yms. on aika törkeää jos he ei osallistu kuluihin.
Luuletteko te tosiaan, että häihin tullaan syömään ilmaiseksi ja tuodaan kakarat kans herkuttelemaan.
Minä maksan bändit ja järjestän ystävilleni ohjelmaa ja kivan illan nauttia kahdestaan ilman penikoita niin te ette maksaisi siitä mitään.
Vittu, miten pihejä olette.
Meidän ainutlaatuisin prinsessahäihin (ohjelmassa morsiamen ryöstö, bestmanin puhe, humalaisen nyrkkitappelu, sukkanauhan etsiminen hampailla ja morsiuskimpun heitto)haluaisivat kyllä ehdottomasti kaikki tulla...
Sitähän voisi ruveta järjestämään vaikkapa feikkihäitä, joihin pelkästään möisi niitä lippuja. Tällaista bisnesideaa ei varmaan vielä olekaan kuin feikkihäät!
missä sais itkeä silmät päästään, feikkiri
seurassa, feikkiristiäiset vauvakaipuun jne
Nyt sattumoisin tänä kesänä on kahdet häät, edellisistä on vuosikausia.
Mä mielellään olisin vuosien varrella mennyt häihin, olisin voinut ostaa lippuja muiden häihin.
Jos on kaapit kippoa ja kuppia täynnä ja asuttu yhdessä vuosia kuten lähes aina nykyään naimisiin mentäessä, niin miksi ei sen sijaan lahjatoiveeksi vaikka sitä häämatkaa tms?
Monella on oikeasti todellinen ongelma ylimääräiseen rojuun hukkuminen, kuten meilläkin. 20v olen asunut omillani, mieskin jo 5v naimisiin mentäessä, yhdessä 2,5v. Emme kaipaa mitään tavaraa, ollaan isolla kädellä jaettu sitä pois, myyty, vaihdettu, annettu, jopa roskiin viskottu kun ei ole kelvannut kellekään. Nyt pitäisi sittenkö nöyrästi ottaa vastaan häälahjana sekalaista kippoa vai onko häälahjalista sentään sallittu? Entä jos ei tarvitse/halua mitään materiaa? Meidän piireissä kukaan ei ole niin moukka että menisi ilman häälahjaa kuitenkaan. Häät on tulossa parin vuoden päästä mutta ollaan jo ajateltu että lahjaksi toivotaan mieluiten yhteisiä kokemuksia, elämyksiä, häämatkarahalla voidaan ostaa matkalla vaikka sukelluskurssia tms.
Turhaa sievistelyä ja kaartelua laittaa ihmiset soittelemaan kaasoille tms mitä lahjaksi ja mille tilille. Itse olen tykännyt häistä missä kutsussa tilinro. Kaikista helpointa vieraille, ei kaupoissa kiertelyä tai listalta varailua. Annan mielummin lahjan josta on parille todellista iloa ja hyötyä, vaikka sitten palan siitä häämatkasta, yhteisen kodin hankintoja tai mitä tarvitsevatkaan.
Nyt kun itse suunnittelen häitä niin olen huomannut miten paljon kaikki maksaa, etenkin jos haluaa parempaa kuin kotiruokaa työväentalolla -tyyppistä juhlaa järjestää. Minä arvostan sitä että olen saanut kutsun häihin (etenkin jos pienet häät joihin tiedän että jouduttu kutsuvieraslistaa karsimaan)eikä vielä ole sellasta kutsua tullut että pitäisi miettiä haluanko mennä ja rahaa siihen laittaa. Jos joku halunnut minut kutsua niin arvostan sitä myös parin toivomalla lahjalla.
Joitain vuosia sitten pidin lahjalistojakin snobbailuna, saati sitten tilinroa kutsussa, mutta nykyään vaan järkevänä ja ekologisena ratkaisuna.
Nää tilinumerosta narisijat taitaa olla niitä pihejä jotka mielellään syö ja juo ilmaiseksi ja mieluiten juuri ilmaiseksi sitä lahjapaperiin käärittyä 5e tiimarin vaasia vastaan:)Oma piheys verhotaan sitten ylevään moraaliseen närkästykseen hääparin "ahneudesta".
Jos on kaapit kippoa ja kuppia täynnä ja asuttu yhdessä vuosia kuten lähes aina nykyään naimisiin mentäessä, niin miksi ei sen sijaan lahjatoiveeksi vaikka sitä häämatkaa tms? Monella on oikeasti todellinen ongelma ylimääräiseen rojuun hukkuminen, kuten meilläkin. 20v olen asunut omillani, mieskin jo 5v naimisiin mentäessä, yhdessä 2,5v. Emme kaipaa mitään tavaraa, ollaan isolla kädellä jaettu sitä pois, myyty, vaihdettu, annettu, jopa roskiin viskottu kun ei ole kelvannut kellekään. Nyt pitäisi sittenkö nöyrästi ottaa vastaan häälahjana sekalaista kippoa vai onko häälahjalista sentään sallittu? Entä jos ei tarvitse/halua mitään materiaa? Meidän piireissä kukaan ei ole niin moukka että menisi ilman häälahjaa kuitenkaan. Häät on tulossa parin vuoden päästä mutta ollaan jo ajateltu että lahjaksi toivotaan mieluiten yhteisiä kokemuksia, elämyksiä, häämatkarahalla voidaan ostaa matkalla vaikka sukelluskurssia tms. Turhaa sievistelyä ja kaartelua laittaa ihmiset soittelemaan kaasoille tms mitä lahjaksi ja mille tilille. Itse olen tykännyt häistä missä kutsussa tilinro. Kaikista helpointa vieraille, ei kaupoissa kiertelyä tai listalta varailua. Annan mielummin lahjan josta on parille todellista iloa ja hyötyä, vaikka sitten palan siitä häämatkasta, yhteisen kodin hankintoja tai mitä tarvitsevatkaan. Nyt kun itse suunnittelen häitä niin olen huomannut miten paljon kaikki maksaa, etenkin jos haluaa parempaa kuin kotiruokaa työväentalolla -tyyppistä juhlaa järjestää. Minä arvostan sitä että olen saanut kutsun häihin (etenkin jos pienet häät joihin tiedän että jouduttu kutsuvieraslistaa karsimaan)eikä vielä ole sellasta kutsua tullut että pitäisi miettiä haluanko mennä ja rahaa siihen laittaa. Jos joku halunnut minut kutsua niin arvostan sitä myös parin toivomalla lahjalla. Joitain vuosia sitten pidin lahjalistojakin snobbailuna, saati sitten tilinroa kutsussa, mutta nykyään vaan järkevänä ja ekologisena ratkaisuna. Nää tilinumerosta narisijat taitaa olla niitä pihejä jotka mielellään syö ja juo ilmaiseksi ja mieluiten juuri ilmaiseksi sitä lahjapaperiin käärittyä 5e tiimarin vaasia vastaan:)Oma piheys verhotaan sitten ylevään moraaliseen närkästykseen hääparin "ahneudesta".
kuin mitä siitä lahjarahoina takaisin saa... Pelkät ruuat jo pk-seudulla 100 ihmiselle semmoset 4000-6000, juhlapaikka 1000-2000e, viinakset Tallinnasta haettuna 700-900e tai jos juhlapaikasta niin moninkertaisesti, koristelut, kyydit, ym.sälä.
Me avattiin hääsäästötili, säästetään 2v 500e/kk... Lahjaksi ei toivota vieraiden maksavan meidän juhlia ja häämatkakin varattu seuraavalle päivälle jo, mutta tuskin mitään tavaraakaan toivotaan kun ei tarvita.
Jos haluan syödä, tanssia ja juhlia ja maksan siitä, en halua tehdä sitä sinun juhlissasi, vaan menen ihan muualle. Häihin vien edullisen lahjan, enkä tuhlaa vähiä rahojani teidän "matkakassoihinne". Järjestäkää sellaiset juhlat ettei tarvitse itkeä lahjojen perään.
Häät ovat yleensä niin tylsiä, etten kyllä maksaisi pääsymaksua. Hääpari saisi sivuosien näyttelijöille maksaa jotain ansionmenetyskorvausta tai vähintään päivärahaa siitä hyvästä, että joku viitsii käyttää vapaapäivänsä häissä.