Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kaipailen sektioäideiltä, jotka ovat synnyttäneet enemmän kuin kaksi lasta!?

10.06.2008 |

Meillä on kaksi lasta, molemmat syntyneet siis sektiolla ja vielä olisi haaveissa yksi vauveli... Vähän vaan mietityttää, että kestääkö kohtu ja siellä olevat sektioarvet vielä yhden raskauden...

Eräs tuttavani on saanut neljä lasta ja kaikki sektiolla, eikä mitään ongelmia ole ollut - lääkäri oli kylläkin 4. vauvan jälkeen sanonut ettei enempää ole suotavaa tehdä, koska sitten olisi jo oikeasti olemassa riskejä...

Eli, kokemuksia ottaisin ilolla vastaan! Kiitos! :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen syntyi alateitse, ja kaksi seuraavaa suunnitelluilla sectioilla (1 v 7 kk ikäerolla).

Nyt odottelen siis neljättä, joka tulee syntymään myös suunnitellulla sectiolla, syyskuussa.

Lääkärit eivät ole kieltäneet raskautta, eivätkä antaneet mitään "aikarajoitetta", tosin ikäeroa on tulossa nyt noihin kahteen nuorempaan 4,5 v ja 6 v.

Alatiesynnytys mahdollisuutta mulla ei enää oo, kahden section jälkeen, mutta...eipä tuo menoa haittaa, pääasia on, että jollakin konstilla kauan kaivattu vauva saadaan maailmaan ;)

Ei oo sectioarvesta (molemmat syntyneet "samasta" arvesta, ja poikittain bikinirajassa on tuo arpi) ollut mitään harmia/vaivaa, ainakaan tähän mennessä raskautta.

Vierailija
2/4 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki lapsemme ovat syntyneet sektiolla. Kaksi ekaa ovat syntyneet vuosina -97 ja -00. Esikoisen synnytystapa vaihtui sektioon kesken touhun, toinen syntyi sovitusti sektiolla. Kuopuksemme syntyi -07 ja hänen kohdallaan sain vielä luvan yrittää alatiesynnytystä. Eipä se taaskaan lähtenyt sujumaan ja päädyttiin sektioon. Hänen syntyessään lääkäri totesi kohdun olevan ohentunut, mutta kestävän vielä yhden leikkauksen. Kolmen sektion jälkeen siis synnytystapaa ei enää tarvitse täälläpäin (Savo) miettiä. Nyt siis odotan neljättä lastamme rv 5+3. Minulla leikkausarpi on pystysuuntainen, kun ekalla kerralla oli vähän hoppu ja pystyviillosta on nopeampi mennä. Jälkimmäisilläkin kerroilla on sitten leikattu samasta viillosta. Kaikki raskauteni ja toipumiseni ovat sujuneet erinomaisesti, mitään ikäviä komplikaatioita ei ole tullut. Tokihan haavan seutu on aikansa kipeä/arka, mutta ainakin minulla jo tikkien poisto on helpottanut oloa kummasti.

Minun kohdallani ei muu synnytystapa (surullista kyllä) ole voinut tulla kyseeseen, mutta onneksi näinkin olemme mieheni kanssa voineet saada jo kolme ihanaa, tervettä lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme sektiolla syntynyttä lasta, -01, -02 ja 04 sekä neljäs haaveissa. Kaikki suunnitellusti sektiolla tulleet, syynä mun ahdas lantio. Ja hyvin on kaikki sektiot ja niistä paranemiset menneet. Samasta arvesta leikattu. Just lääkäriltä kyselin et olisko neljäs vielä mahdollinen ja mulle suositeltiin tutkimuksia ennen kuin neljättä aletaan yrittämään.

Vierailija
4/4 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi kiva kuulla teidän tarinoita ja saada rohkeutta vielä yrittää kolmatta lasta! :) Toisen section jälkeen lääkäri toki sanoi, että kyllä vielä ainakin yhden saapi tehdä, vaikkakin arpi oli jo aika kiinnikkeinen jne... mutta eiköhän tässä vielä kolmanteen yritykseen aleta ja toivomme, että kaikki sujuu hyvin.

Aurinkoista kesää teille ja vauvaa odottaville ihanaa odotusaikaa!!!