Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäiti! Oletko sitä mieltä, että miehesi tulee lomallaan hoitaa lapset??

Vierailija
28.06.2012 |

Puistossa eräs äiti tänään vauhkoontuneena selitti, että onneksi miehensä jää lomalle ensi viikolla, ja että hän kyllä silloin viettää vapaata. Nyt on miehen vuoro hoitaa lapset ja koti!

Siis meillä ainakin tämä on yhdessä päätetty; minä hoidan nyt kodin ja lapset, mies käy töissä ja hankkii rahaa. Kun on loma, vietämme aikaa yhdessä kerrankin kaikessa rauhassa. Kotitöitä ja lapsia hoidetaan ihan normaalisti. Ilman mitään vaahtoamista, että nyt on sinun vuorosi, kun perkele muuten siellä töissä aina luuhaat...

Ja tämän rouvan mies tekee siis töitä 8-16, ja on todellakin kotona vapaa-aikansa, ja pyörittää arkea kotona ollessaan ihan siinä missä vaimonsakin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi eri asiaa

Vierailija
2/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisi mun nukkua aamulla ja ottaisi vetovastuun kodista. Vastaavasti voin antaa hänelle vapaahetkiä ja mennä jonnekin lasten kanssa. Minusta tekisi molemmille hyvää saada ihan omaa aikaa vain napaan tuijottaen.

Olemme molemmat tosi puhki, minä kotona olemisesta ja mies kahden työn tekemisestä (tosin yhdelle TA:lle).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä odotan, että vietämme aikaa yhdessä, koko perhe.

Kun olen töissä, hoitelen nimittäin myös kotiasiat silloin, sekä lomillani.

Vierailija
4/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, että mies hoitaa lapsia kanssani puoliksi. Enimmäkseen ollaan yhdessä, välillä mies esikoisen ja mä kuopuksen kanssa, välillä omaa aikaa mulle ja ehkä joskus miehellekin.

Vierailija
5/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai meillä vietetään paljon aikaa yhdessä perheenä lomalla. Mutta kyllä myös oletan, että mies välillä ottaa enemmän vastuuta lapsista ja kodista, että se loma olisi lomaa myös minulle. Ja niin meillä kyllä tehdäänkin. Ei sillä, mies kyllä osallistuu paljon kotihommiin ja lastenhoitoon myös ei-lomallakin. Mutta onhan se miehen loma-aika vapaampaa kaikille. Ei siitäkään mitään tulisi, että ukko vaan saa lomailla ja itse joutuisi pyörittämään koko rumbaa samaan malliin kuin arkenakin.

Vierailija
6/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoidamme lapset puoliksi. Kotityöt yhdessä. Meillä on taapero ja vauva ja on kyllä ollut helpotus että mies on ulkoillut taaperon kanssa ja itse olen saanut levähtää vauvan kanssa.

Vierailija
7/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, että mies hoitaa lapsia kanssani puoliksi. Enimmäkseen ollaan yhdessä, välillä mies esikoisen ja mä kuopuksen kanssa, välillä omaa aikaa mulle ja ehkä joskus miehellekin.

Yleensä myös ihan työpäivinäkin hoito menee puoliksi. Jos selvästi näyttää siltä, että mies on kovin väsynyt, otan muksut ja menen ulos heidän kanssaan että mies voi nukkua pienet päikkärit. Mutta saman myös mies tekee minullekin.

Vierailija
8/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mieheni edes pitäisi lomaa (on yrittäjä). Sama se vaikkei hoitaisi lapsia, mutta olisi edes kotona ja pääsisin joskus yksin edes kauppaan;)

Vierailija
9/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan mahdollisimman paljon koko perhe yhdessä. Välillä hajaannutaan sitten niin että toinen on esikoisen ja toinen kuopuksen kanssa. Ja yritetään saada myös kummallekin hiukan omaa aikaa. Mutta jos jonkun pitää ottaa enemmän vastuuta lapsista niin kyllä se sitten on mies, koska hän on päivät töissä, eikä ehdi lasten kanssa niin paljoa aikaa viettää. Tekee hyvää hänellekin olla kummankin lapsen kanssa yksinään niin tajuaa millaista minulla arkena on. Vauvan ja vilkkaan taaperon kanssa ei ole aina niin helppoa. Eli toisin sanoen ajattelin kyllä itse ottaa vähän enemmän sitä vapaa-aikaa kuin mitä mies ehkä kehtaa itselleen vaatia. Saan olla lasten kanssa ihan riittämiin muutenkin ja just nyt on aikalailla mitta täysi!

Vierailija
10/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai saitko tästä lausahduksesta vain syyn ajatella ja puhua pahaa kyseisestä naista? Kuulostaa melko pahansuovalta ja empatiakyvyttömältä tämä aloituksesi.

Vaikeaa nähdä tilannetta, jossa kotiäiti lähtisi koko miehen loman ajaksi pois kotoa joka lomalla tai makaisi vain sohvalla miesraukan uurastaessa. Ehkä kuitenkin jokainen kotiäitikin on ansainnut pientä breikkiä päiväduunistaan, joka on kyllä palkitsevaa, mutta myös raskasta koska se on tauotonta. Isä sen sijaan varmasti nauttii kun saa touhuta lastensa kanssa ja tekee luultavasti sitä ihan mielelläänkin. Ja eipä se isä siitä näänny, jos tekee kotitöitäkin lomallaan, eivätkös kaikki normaalit työssäkäyvät ihmiset joudu lomallaan tekemään kotitöitä?

Välitä sinä ap enemmän omista asioistasi, niin maailmasta tulee pikkuisen parempi paikka.

Vierailija
11/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi ap:n ja muidenkin ymmärtävän, että kotiäitikin on huomattavasti parempi äiti ja vaimo kun saa ottaa vähän enemmän taukoa omasta duunistaan miehen lomalla. Kaikki me tarvitaan taukoja, tai uupumus iskee. Mutta tämänkaltainen hyvinvoinnin tuoma hyvinvointi ei kiinnosta useimpia, kun ajetaan voimallisesti miehen oikeuksia hirviövaimon aiheuttamassa ahdingossa.

Vierailija
12/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun on hänen mielestään sitä lomaa. Ei tarvitse tehdä palkkatöitä ja saa viettää aikaa lasten kanssa. Ja myös minun. Mies on aina ollut hanakka tekemään kotitöitäkin. Tekee niitä myös lomalla.

Menen itse takaisin töihin syksyllä ja tiedän, että sitten kun sitä lomaa on palkkatöistä, niin parasta lomaa on olla niiden lasten ja miehen kanssa. Mutta nyt näin kotona ollessa sitä lomaa siitä kotirumbasta kaipaa ihan eri tavalla kuin töissä ollessa. Kun ne lapset ja koti ovat sitä työtä tällä hetkellä.

Eli meillä voittaa kaikki kun mies on lomalla. Mies viettää lomaa perheensä kanssa, minä saan sitä kautta omia lepohetkiä arjesta ja lapset saavat viettää aikaa vanhempiensa kanssa.

Vierailija
13/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nyt suurin osa töissä käyvistä vanhemmista nimenomaan halua viettää aikaa perheensä kanssa? Minä kun olen ollut kaikissa rooleissa, kotiäitinä, perheen ainoana ja/tai toisena elättäjänä, niin kyllä mä ainakin olen ihan odottanut että saa olla lasten kanssa. Samalla lailla kuin töissä käydessä on taas palkitsevaa saada tehdä töitä kotona olon jälkeen.

Vierailija
14/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä myös ihan työpäivinäkin hoito menee puoliksi. Jos selvästi näyttää siltä, että mies on kovin väsynyt, otan muksut ja menen ulos heidän kanssaan että mies voi nukkua pienet päikkärit. Mutta saman myös mies tekee minullekin.

Meilläkin sujuu nämä työnjakoasiat yleensä ongelmitta.

Vierailija
15/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vielä 2kk. Olo alkaa etenkin iltaa kohti olla jo melko tukala. Odotan miehen lomaa kuin kuuta nousevaa. En aio ihan veteläksi heittäytyä, mutta mies saa kyllä juosta taaperon perässä sekä täyttää ja tyhjentää pesukonetta (kumartuminen ottaa selkään). Toivoisin myös, että mies kävisi lapsen kanssa puistossa ja saisin nukkua univelkaa pois.

16/23 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan oleta että mies hoitaisi kodin ja lapset lomallaan. Normaalisti tekee pitkää päivää (10h + 2h matkoihin), että en kauheasti oleta mies normaalisti osallistuu kotitöihin, mitä nyt saa viedä omat pyykkinsä pyykkikoriin ym pientä auttamista. Mies on lomansa ansainnut, mutta kyllä mä sitä mieltä oon et saa lomalla osallistua enemmän kotitöihin, sillä oon mäkin mielestäni pikkasen lomaa ansainnut. Monet kotityöt jaetaan lomalla: mies imuroi ja mä tiskaan sillä välin. Mies vie koirat ulos ja mä laittelen pyykkejä sillä välin jne. Sitten saadaan sitä yhteistä aikaa. Ja mitä lapsiin tulee... Kyllä nekin tykkää kun isä tulee mukaan ihan tavallisiin arjen juttuihin, syöttää, kylvettää jne.

Vierailija
17/23 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna jokaisen perheen elää niinkuin elävät.

Vierailija
18/23 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellisuudessa tietää että miestänsä pitää patistaa edes hoitamaan tiskit koneeseeen joskus, kun on rutinoitunut toisenlaiseen systeemiin arkisin.

Vierailija
19/23 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tunne yhtään kotiäitiä. Tunnen vain naisia, jotka ovat äitiyslomalla tai hoitovapaalla.

En koskaan mieltänyt itseäni kotiäidiksi jos olin äitiyslomalla vauvasta ja isommat lapset olivat kotihoidossa.

Tai jos olin hoitovapaalla. Olin hoitovapaalla oleva sairaanhoitaja, en kotiäiti.

Kotiäiti on äiti, joka ei ole hoitovapaalla, eikä äitiyslomalla. Eli ei ole virkavapaalla työstään tai pois työnhausta.

Puistossa eräs äiti tänään vauhkoontuneena selitti, että onneksi miehensä jää lomalle ensi viikolla, ja että hän kyllä silloin viettää vapaata. Nyt on miehen vuoro hoitaa lapset ja koti!

Siis meillä ainakin tämä on yhdessä päätetty; minä hoidan nyt kodin ja lapset, mies käy töissä ja hankkii rahaa. Kun on loma, vietämme aikaa yhdessä kerrankin kaikessa rauhassa. Kotitöitä ja lapsia hoidetaan ihan normaalisti. Ilman mitään vaahtoamista, että nyt on sinun vuorosi, kun perkele muuten siellä töissä aina luuhaat...

Ja tämän rouvan mies tekee siis töitä 8-16, ja on todellakin kotona vapaa-aikansa, ja pyörittää arkea kotona ollessaan ihan siinä missä vaimonsakin.

Vierailija
20/23 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä me silloin kun mies on lomalla hoidamme kotityöt ja lapset yhdessä. Mies kyllä on ehkä enemmän lasten kanssa kuin minä kun on lomalla. Johtuu ihan siitä että haluaa olla mahdollisimman paljon lasten kanssa kun ei on lomalla. MIeheni ei tosin tee ihan perus 8-16 työtä, eli arkena ei ole niin paljon mahdollisuutta olla lasten kanssa kun meillä on jo iltatoimet menossa yleensä kun hän tulee töistä.

Miehellä tänään vika työpäivä ennen lomaa. Ihanaa! Lapsetkin ihan onnessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan