Lähdenkin yksin synnyttää enkä ota miestä mukaan
Oon niin kypsä tuohon mieheen, että jos nyt pääsen synnyttää lähipäivinä hipsin ihan salaa synnärille. En haluu nähdäkään koko jätkää. Tiedä sitten pärjäänkö synnärillä ilman tukea. Mutta tuosta miehestäkään ei siihen ole. V***u.
Kommentit (6)
Vielä 70-luvulla oli ihan tavallista synnyttää ilman miestä
Sanoin miehelle että mieluummin hoitaisin sen tuskaisen ähertämisosuuden yksin ja miehelle se sopi mainiosti, hän pelkäsi että vaan pyörtyisi siellä salissa tai stressaisi mua hätäilyllään. Oman mieheni tuntien tiedän että olisin joutunut vaan rauhoittelemaan ja tukemaan miestä samalla kun synnytän, ja helpompi kun saa keskittyä vaan synnyttämään :-)
Meillä ei ole mistään riidasta tai sellaisesta kyse, mutta ei mun ekassa synnytyksessä miehellä ollut mitään tekemistä, ei pystynyt auttamaan missää tai mitään. Mun eka synnytys oli nopea ja raju, ja varmaan tää toinenkin on. Turhaan sinne mies tulee ihmettelemään, kamala varmaan katsoa kun olen ihan tuskissani ja huudan ja käyttäydyn typerästi... Plus kaikki ne eritteet sun muut. Tänään just puhuin miehelle, että se voisi kyllä olla lapsen kanssa synnytyksen ajan kotona.
Ap kuulostaa vihaiselta, ja vihan (sen syytä tietämättä) vuoksi näyttäisi haluavan kostaa (?) miehelleen "salaa yksin synnytykseen menolla". Kehottaisin ap:ta tutustumaan mielen ja vihanhallintaan. Kun viha on laantunut, on fiksumpaa aloittaa pohdintaa synnyttämisestä. Jos mies odottaa ja haluaa mukaan synnytykseen, täytyy syyn olla aika painava, jos nainen sen häneltä kieltää. Onko sinulla varmaasti tarpeeksi hyvä syy, ap? Riittävänä syynä pitäisin mm. väkivaltaa, pahaa päihteiden aaiheuttamaa ongelmaa tai uskottomuutta. Mutta tavallinen arkiriitely ei oikeuttaisi minusta tuollaiseen tekoon. Lisäksi kosto yleensä on väärä teko. Jos miehesi on tehnyt jotain väärin, ja itse aiot kostaa, kannattaisi todella miettiä toimisitko ksotamalla itse oikein ja kuten aikuinen äiti.
Nro 6. Kiitos viisaista sanoistasi. Ehkä en nyt ajattele ihan selkeästi ja järkevästi. Kysymyksessä arkiriita ja oon vaan niin pirun väsynyt ja mies on ollut kaikkea muuta kuin mukava. Ehkä herättäneille äijän mukaan. Hitto näitä hormonimyrskyjä.... AP
Itse yritin kolmannen synnytyksen aikaan miehelle ehdottaa, ettei tarvitse tulla mukaan, mutta mokoma halusi välttämättä. No mikäs siinä. Kivahan se on, että mies rakastaa sekä äitiä että lasta niin paljon, että tahtoo olla paikalla. Vähän käy sääliksi sun tulevaa lasta, ap.