Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keikka- ja osa-aikatyötä tekevät lähi-ja sairaanhoitajat! Help!

Vierailija
27.06.2012 |

Mä harkitsen hoitoalalle siirtymistä ja koska tilanteeni on sen verran hyvä ettei minun tarvitse tehdä kokoaikaista työtä vaan esim. 3pv/vko, niin onnistuuko se käytännössä helposti? Voiko itse kertoa jonnekin minä päivinä mahdollisesti pääsisi ja sitten soitellaan kun tarvitaan. Ei siis maailma kaatuisi vaikkei pariin viikkoon olisi työtä ollenkaan.

Sit kiinnostais viel mielipiteenne lähi- vai sairaanhoitaja ja miksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin onnistuu!

Meillä ainakin kilpailtaisiin sinusta. Joka viikko tarvittaisiin ylimääräistä työvoimaa, mutta ei ole oikein enää sijaisia kenelle soittaa, kun ne harvatkin ovat aina töissä jo.

Vierailija
2/7 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...keikkailua ja osa-aikaisuutta silmälläpitäen. Olen valmistunut sairaan- ja terveydenhoitajaksi Helsingissä muutama vuosi sitten ja eri elämäntilanteissa olen aina saanut tehdä juuri sellaista työtä kuin milloinkin olen halunnut ja melkeinpä pystynyt valitsemaan toimipisteenkin.

Pienillä paikkakunnilla tilanne voi olla aivan toinen.

Sairaanhoitajana on enemmän valinnanvaraa ja mielenkiintoisempia töitä (ja voit tehdä myös lähi/perushoitajan sijaisuuksia halutessasi). Ja koulutuskin on kiinnostavampi jos nimenomaan hoitoala kiinnostaa, koska lähihoitajilla on pajon myös kasvatus- ja sosiaalialan opetusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajille on enemmän töitä tarjolla.

Ainakin meidän talolla rekrytointi on keskitetty ja varmaan 90% keikkalaisistakin hommataan rekryn kautta, joten ota sellaiseen yhteyttä ja kerro, miten haluaisit töitä tehdä. Tai sitten haet ihan normaalisti sijaisuutta ja kerrot, että haluaisit tehdä puolikasta (tai mitä sitten oletkin valmis tekemään) työaikaa.

Vierailija
4/7 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siis vielä kumpikaan hoitaja, mutta aion opiskella. Vuoden vaihteessa alkaisi aikuiskoulutuksena lähihoitajakoulutus ja vuoden päästä sairaanhoitajakoulutus. Sairaanhoitajakoulutusta vaan ei taida olla aikuiskoulutuksena, enkä ole varma sovinko näin nelikymppisenä nuorten joukkoon. Samoin huolestuttaa kielitaito.. Ruotsi on surkeaa, enkä englannillakaan kehuskele, enkä ole varma pystynkö hyppäämään suoraan tunneille niiden kanssa jotka ovat opiskelleet niitä ihan lehiaikoina...

ap

Vierailija
5/7 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sairaanhoitajaksikin opiskella aikuiskoulutuksena, mutta ilman hoitoalan aikaisempaa kokemusta se on aika raskasta, itsenäisesti joutuu opiskelemaan todella paljon. Toisaalta, nuortenkin ryhmissä opiskelee paljon ei niin nuoria :)

Vierailija
6/7 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suht samassa tilanteessa, ja aloitankin nyt syksyllä lähihoitajakoulutuksen, aikuispuolella ja monimuotona. Tarkoituksena tehdä alkuun myöskin keikkaa, jotain yö- ja vkonlopputöitä varmaan lähinnä. Pitää nyt katsoa, mutta olen kyllä tosi innoissani tästä :)

Ehkä sinunkin kannattaa ensin lukea lähihoitajaksi ja siitähän voi sitten jatkaa töiden ohessa esimerkiksi sh:ksi.

Meillä ei kestä opinnot kuin kaksi vuotta, ja ekan vuoden jälkeen voi päästä jo keikkailemaan.

Tuonne meille ei ollut kovin helppo päästä, 240 pääsi soveltuvuuskokeisiin ja aloituspaikkoja oli yhteensä 40. Mutta uskoisin että ikä on valttia, tiettyä elämänkokemusta ja meilläkin jo viisi lasta tehtynä eli uusia tuulia kohti.

Tsemppiä!

Vierailija
7/7 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan koulutus kiinnosta siinä mielessä ettei kestä niin kauaa. Sairaanhoitajan koulutus taas kiinnostaa mm. siksi että jos joskus innostuisi vaikka yrittäjäksi vanhusten kotihoitoon niin sairaanhoitajana minusta voisi olla enemmän apua... Vaikeaa...

Vaaditaanko sairaanhoitajalta sama kielitaito kuin lähihoitajalta? Tuo toinen kotimainen kun oikeasti pelottaa. Ne vähätkin ruotsin opinnot on unohtuneet aikoja sitten. En edes ymmärrä kieltä saati osaisi puhua.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi